TOS
ScanFlyer Mile High Club
Argumentet til konkurranse"tilsynet" at dersom man vil ha fasttrack og andre fordeler man opptjener ved status, kan man jo bare kjoepe business/extra fullpris. Saa for aa faa lavere priser, er loesningen til byraakratene (som er stort sett de eneste som reiser paa fullpris) aa kjoepe de dyreste billettene, noe Seigmannen fra UiT ogsaa synes er en grei loesning.. Akkurat...
![]()
Jeg glemte dette...
Jeg bekymrer meg ikke for at reisende med viten & vilje bestemmer seg for å betale X antall kroner mer for å få disse godene. Det som kan være grunn til bekymring (og som er noe av årsaken til forbudet) er at man tror (basert på kvalifisert innsikt) at prisene øker som en følge av dette, og at man ikke ønsker at alle andre skal betale en høyere pris for at de gode kundene til SAS skal få tilgang til disse produktene.
Altså, betaler du for disse tjenestene så er det helt OK, og SAS vil da tilby disse tjenestene om det er betalingsvilje for disse. Om det at SAS skal tilby disse godene til sine gode kunder innebærer at prisene øker (ikke som en følge av at det koster penger å drive et bonusprogram, men fordi kundene blir mer lojale og prisene kan settes opp fordi det ikke lenger bare er kvalitetsjustert pris som betyr noe), så er det en litt annen sak.
Last edited: