Boeing 787 - status og driftssetting

Da har Mexico fått sin presidentjet. Dette er også en av testmaskinene (#6) så fint for Boeing og bli kvitt en tjukk tidligbygget maskin fra lagerbeholdningen

10612776_799076470130374_3237645910694154756_n.jpg


Dette skal være det 5 787-BBJ som er levert, etter UAE, Saudi Arabia x2 og Michael Dell har fått sine. Dog er de fleste ikke i trafikk ennå da kundene holder på og installere interiøret som ikke gjøres av Boeing.
 
Hva er det egentlig i disse tidligbyggede maskinene som gjør at de har ekstra vekt?

''The early Dreamliners are known in the industry as the “terrible teens,” a nod to their place in the assembly-line order and the factory woes. The teens weigh more than other 787s due to custom-fitted reinforcements and needed the most work among the more 60 early Dreamliners that required post-assembly modifications. ''
 
Første, andre og tredje B787-10 vil være LN528, LN548 og LN600. De to første maskinene vil nok være to testmaskiner som vil bli levert til et flyselskap etter testene er ferdige og mest trolig etter LN600 er levert som lanseringsflyet for B787-10 til sin launch customer.
 
Etter Air New Zealand i dag annonserte at de bestiller 2 787-9 til skal faktisk antall bestilte -9 nå være lik-8, med 459 ordre hver. Dog var -8 endel høyere for endel år siden, men ganske ble ordre ble enten kansellert eller konvertert
 
Noen flere LNs har blitt kjent

LN358 - ANA - 8 (E)
LN359 - CIT/AeroMexico - 8 (C)
LN360 - British Airways - 9 (E)
LN361 - British Airways - 9 (C)
LN362 - Japan Airlines - 9 (E)
LN363 - United - 9 (E)
LN364 - American - 8 (E)
LN365 - United - 9
LN366 - Air Canada - 9
LN367 - Avianca - 8
LN368 - KLM - 9
LN369 - ANA - 9 (C)LN370 - Virgin Atlantic - 9 (?)
LN370 - Virgin - 9
LN371 - British Airways - 9

LN372 - Oman Air - 8
LN373 - Virgin Atlantic - 9
LN374 - British Airways - 9
LN375 - Scoot - 8 (C)
LN376 - Saudi Arabian - 9 (E)
LN377 - Virgin Atlantic - 9
LN378 - American - 8 - (E)
LN379 - Saudi Arabian - 9

LN380 - Vietnam Airlines - 9 (?)
LN381 - KLM (AerCap) - 9 (E)
LN382 - LAN - 9 (E)
LN383 - Saudi Arabian - 9
LN384 - Qatar - 8 (E)
LN385 -Japan Airlines - 8
LN386 - LAN - 9
LN387 - American -8 (C)
LN388 - Vietnam Airlines -9
LN389 - American -8 (E)
LN390 - United - 9
LN391 - Japan Airlines - 9 (E)
LN392 - British Airways - 9
LN393 - Air Canada - 9 (C)
LN394 - Qatar - 8 (E)
LN395 - Air Canada - 9 (C)

LN396
LN397
LN398 - United - 9 (E)
LN399
LN400 - Norwegian (MG Aviation) - 9 (E)
LN401
LN402 - United - 9 (E)
 
Mens produksjonen tilsynelatende begynner gå bedre og 10 787 ruller ut fra fabrikkene hver måned så taper fortsatt Boeing penger på hvert eneste fly de produserer, og regner først med og tjene penger per fly når de kommer opp i en produksjon på 12 fly i måneden i 2016. Frem til nå har de allerede balanseført et tap på 25 mrd USD, som de håper og tjene inn etter 2016 for og unngå og ta det i regnskapene

http://www.flightglobal.com/news/articles/boeing-reports-new-cost-increases-on-787-programme-408409/
Boeing surprised investors, however, by hitting the $25 billion mark in the third quarter. The dubious milestone suggested the programme is digging an even larger financial hole for itself before it becomes profitable.

Three months later, those fears appear to be realised. The delivery of the first 787 with a unit cost lower than the sale price is projected to occur “shortly after” Boeing raises the production rate by 20% to 12 per month in 2016, says Greg Smith, Boeing’s executive vice-president and chief financial officer, speaking during an earnings call on 28 January
 
Noen som veit Hvor og når Azerbaijan airlines har tenkt å ta i bruk de to 787 maskinene de skal ha fått levert i desember.
 
Re: EI-LNH - l/n 279

Jeg så en dokumentar på Al Jazeera om B787 hvor det kom frem at en 787 kunde satte som vilkår at maskinene deres kom fra Washington og nektet således å ta i mot maskiner fra Charleston. Er det noen som vet hvilken kunde dette er? Åpenbart ikke DY.
 
Back
Top