Boeing 787 - status og driftssetting

Det at Boeing ønsker kontinuitet i 787-8/9 produksjonen i Everret, og ikke ønsker at 787-10 skal ''stjele'' produksjonline kanskje?
 
Og litt overraskende har UA endret bestillingen på 7 av sine 8 gjenværende 787-8'er til 787-10 ..

http://airchive.com/blog/2014/08/04/united-converts-787-8-orders-to-787-10/


787-8 vil jo på et tidspunkt ende opp som 767-200.
Ser da at UA vil stoppe på 12 -8, mens de har 26 -9 og 27 -10 i bestilling.

Litt det samme man ser hos BA som tar levering av den åttende og siste -8 i bestillingen denne måneden, og har vesentlig flere av de større modellene i ordreboken
 
Første bilde av Avianca sin nye B788...
kpae10602.png

Forøvrig så har det begynt å bli sluppet flere LN's, og blant de nye så ligger Kalair, Vietnam Airlines, KLM/BAW/LAN/ACA/ B789 og Scoot B788
 
Forøvrig så har det begynt å bli sluppet flere LN's, og blant de nye så ligger Kalair, Vietnam Airlines, KLM/BAW/LAN/ACA/ B789 og Scoot B788

Oppdatert liste

LN281 - ?
LN282 - ?
LN283 - ILFC/Ethiopan - 8 (E)
LN284 - Scoot - 9 (C)
LN285 - ?
LN286 - Etihad - 9 (E)
LN287 - ILFC/Thai - 8 (E)
LN288 - American - 8 (E)
LN289 - Kenya Airways - 8 (C)
LN290 - American - 8 (E)
LN291 - ?
LN292 - Qatar - 8 (E)
LN293 - Kalair - 9 (BBJ) (E)
LN294 - Avianca - 8 (C)
LN295 - ANA - 9 (E)
LN296 - Virgin Atlantic - 9 (E)
LN297 - United - 9 (C)
LN298 - ILFC/Ethiopian - 8 (E)
LN299 - ANA - 8 (E)
LN300 - ?
LN301 - Japan Airlines - 8 (E)
LN302 - Etihad - 9 (E)
LN303 - Vietnam Airlines - 9 (E)
LN304 - ?
LN305 - Etihad - 9 (E)
LN306 - American - 8 (E)
LN307 - Kenya Airways - 8 (C)
LN308 - Scoot - 9 (E)
LN309 - ILFC/LAN - 9 (E)
LN310 - ANA - 9 (C)
LN311 - Air India - 8 (E)
LN312 - Japan Airlines - 8 (E)
LN313 - Virgin Atlantic - 9 (E)
LN314 - Scoot - 8 (C)
LN315 - ?
LN316 - Scoot - 9 (E)
LN317 - Japan Airlines - 8 (C)
LN318 - Vietnam Airlines - 9 (E)
LN319 - ANA - 9 (C)
LN320 - American - 8 (E)
LN321 - Qantas/Jetstar - 8 (E)
LN322 - ANA - 8 (C)
LN323 - Air Canada - 9 (E)
LN324 - United - 9 (E)
LN325 - ?
LN326 - American - 8 (E)
LN327 - ILFC/LAN - 9 (E)
LN328 - Qatar - 8 (E)
LN329 - ANA - 9 (C)
LN330 - ?
LN331 - ILFC/Thai - 8 (E)
LN332 - Air Canada - 9 (C)
LN333 - Vietnam Airlines - 9 (E)
LN334 - United - 9 (E)
LN335 - Scoot - 8 (C)
LN336 - American - 8 (E)
LN337 - Scoot - 9 (C)
LN338 - Virgin Atlantic - 9 (E)
LN339 - Air India - 8 (E)
LN340 - ?
LN341 - ILFC/LAN - 9 (E)
LN342 - United - 9 (E)
LN343 - ?
LN344 - Qantas/Jetstar - 8 (C)
LN345 - ANA - 9 (E)
LN346 - British Airliways - 9 (E)
LN347 - Avianca - 8 (C)
LN348 -United - 9 (E)
LN349 - Scoot - 8 (C)
LN350 - LAN - 9 (E)
LN351 - Air New Zealand - 9 (E)

LN352 - Qatar - 8 (E)
LN353 - Vietnam Airlines - 9 (C)
LN354 - Qatar - 8 (E)
LN355 - United - 9 (C)
LN356 - ILFC/KLM - 9 (E)
LN357 - British Airways - 9 (E)
LN358 - ANA - 8 (E)

LN359 - ?
LN360 - British Airways - 9 (E)
LN361 -
LN362 - Japan Airlines - 9 (E)
LN363
LN364 - American - 8 (E)
 
Ser ut som de siste hullene frem til LN358 nå er dekket. Det har også dukket opp noen som skal til Skandinavia, da de to første til TUI Nordic som vil være LN291 og LN300

LN281 - TUI (Thomson) - 8 (E)
LN282 - Xiamen - 8 (C)

LN283 - ILFC/Ethiopan - 8 (E)
LN284 - Scoot - 9 (C)
LN285 - Royal Air Maroc - 8 (E)
LN286 - Etihad - 9 (E)
LN287 - ILFC/Thai - 8 (E)
LN288 - American - 8 (E)
LN289 - Kenya Airways - 8 (C)
LN290 - American - 8 (E)
LN291 - TUI (Nordic) - 8 (C)
LN292 - Qatar - 8 (E)
LN293 - Kalair - 9 (BBJ) (E)
LN294 - Avianca - 8 (C)
LN295 - ANA - 9 (E)
LN296 - Virgin Atlantic - 9 (E)
LN297 - United - 9 (C)
LN298 - ILFC/Ethiopian - 8 (E)
LN299 - ANA - 8 (E)
LN300 - TUI (Nordic) - 8 (C)
LN301 - Japan Airlines - 8 (E)
LN302 - Etihad - 9 (E)
LN303 - Vietnam Airlines - 9 (E)
LN304 - Xiamen - 8 (C)
LN305 - Etihad - 9 (E)
LN306 - American - 8 (E)
LN307 - Kenya Airways - 8 (C)
LN308 - Scoot - 9 (E)
LN309 - ILFC/LAN - 9 (E)
LN310 - ANA - 9 (C)
LN311 - Air India - 8 (E)
LN312 - Japan Airlines - 8 (E)
LN313 - Virgin Atlantic - 9 (E)
LN314 - Scoot - 8 (C)
LN315 - Privatair - 8 (E)
LN316 - Scoot - 9 (E)
LN317 - Japan Airlines - 8 (C)
LN318 - Vietnam Airlines - 9 (E)
LN319 - ANA - 9 (C)
LN320 - American - 8 (E)
LN321 - Qantas/Jetstar - 8 (E)
LN322 - ANA - 8 (C)
LN323 - Air Canada - 9 (E)
LN324 - United - 9 (E)
LN325 - BBJ (?) - 8 (C)
LN326 - American - 8 (E)
LN327 - ILFC/LAN - 9 (E)
LN328 - Qatar - 8 (E)
LN329 - ANA - 9 (C)
LN330 - CIT(AeroMexico - 8 (E)
LN331 - ILFC/Thai - 8 (E)
LN332 - Air Canada - 9 (C)
LN333 - Vietnam Airlines - 9 (E)
LN334 - United - 9 (E)
LN335 - Scoot - 8 (C)
LN336 - American - 8 (E)
LN337 - Scoot - 9 (C)
LN338 - Virgin Atlantic - 9 (E)
LN339 - Air India - 8 (E)
LN340 - Oman Air - 8 (C)
LN341 - ILFC/LAN - 9 (E)
LN342 - United - 9 (E)
LN343 - Xiamen - 8 (E)
LN344 - Qantas/Jetstar - 8 (C)
LN345 - ANA - 9 (E)
LN346 - British Airliways - 9 (E)
LN347 - Avianca - 8 (C)
LN348 - United - 9 (E)
LN349 - Scoot - 8 (C)
LN350 - LAN - 9 (E)
LN351 - Air New Zealand - 9 (E)
LN352 - Qatar - 8 (E)
LN353 - Vietnam Airlines - 9 (C)
LN354 - Qatar - 8 (E)
LN355 - United - 9 (C)
LN356 - ILFC/KLM - 9 (E)
LN357 - British Airways - 9 (E)
LN358 - ANA - 8 (E)
LN359 - ?
LN360 - British Airways - 9 (E)
LN361 -
LN362 - Japan Airlines - 9 (E)
LN363
LN364 - American - 8 (E)
 
Noen flere nye LNs

LN358 - ANA - 8 (E)
LN359 - ?
LN360 - British Airways - 9 (E)
LN361 -
LN362 - Japan Airlines - 9 (E)
LN363
LN364 - American - 8 (E)
LN365 - United - 9 (?)
LN366 - Air Canada - 9 (?)
LN367 - Avianca - 8 (?)
LN368 - KLM - 9 (?)

LN369 -
LN370 - Virgin Atlantic - 9 (?)
LN370
LN371
LN372
LN372 - Oman Air - 8 (?)
LN373
LN374 - British Airways - 9 (?)
LN375
LN376
LN377
LN378
LN379
LN380 - Vietnam Airlines - 9 (?)
 
Her er liste over leveringsdato for de feilbygde B787-flyene som nå står lagret eller er står i EMC...
Ureshs filled scheduled delivery date of all early build 788s
LN6 ZA006 XC-MEX 9/28/2014 - Mexican Air Force
LN11 ZA841 12/23/2014 - Korean Air
LN14 3/20/2015
LN22 8/6/2015
LN12 11/25/2015
LN13 3/16/2016
LN17 4/4/2016
LN19 8/3/2016
LN15 10/31/2016
LN18 11/23/2016
LN10 4/10/2017 - LAN
LN16 5/22/2017 - LAN
LN5 11/20/2017
LN4 5/21/2018

LN6 står nå forøvrig på produksjon testing...
 
187 er levert, 5 er klare for levering og 8 er under flight testing.

Og av de er vel 183 i trafikk, da 3 er levert som BBJs og holder på og få VIP-interiør hos kunden, samt Air India har en maskin som har vært grounded i 5 måneder eller noe der omkring
 
Airinsight har gjennom hva som er av offentlig informasjon forsøkt se litt nøyere på regulariteten til 787 operatørene, og for de fleste så begynner den faktisk bli ganske OK

http://airinsight.com/2014/10/07/787-operations-1h2014/#.VDQBo-eo2Yl
Now look at the data from July through September which covers about 90% of scheduled 787 flights. (Note that in both periods, the Finnair 787 flights were operated by LOT.) Completion factors are up from 99.1% to 99.5%. Whereas cancellation/completed flights is 0.98% through June, between July and September saw this decline to 0.59%, which is a marked improvement.

Norwegian er dog ikke med i oversikten, og de hadde vel kanskje dratt tallene litt ned
 
Back
Top