Boeing 787 - status og driftssetting

737-100/200 ble kalt Fat Albert av CA's da jeg fløy første gang med dem og UA
i 1969...

Så hvilket navn på lille 787 ??:stir
 
Her er de neste på listen for montering sluppet

LN160 ZA610 C- 787-8 Air Canada GE GEnx-1B To be assembled in Everett Everett 40-24 Everett

LN161 ZA275 SP-LRF 787-8 LOT Polish Airlines RR Trent 1000 To be assembled in Everett Everett 40-26 Everett

LN162 ZA218 VH-VKD 787-8 QANTAS GE GEnx-1B To be assembled in Everett Everett 40-24 Everett

LN163 ZA565 N 787-8 ILFC/Aeromexico GE GEnx-1B To be assembled in Everett Everett 40-26 Everett

LN164 ZA265 ET-AOT 787-8 Ethiopian Airlines GE GEnx-1B To be assembled in Charleston Charleston 88-30 Charleston

LN165 ZA651 EI-LNE 787-8 Norwegian RR Trent 1000 To be assembled in Everett Everett 40-24 Everett

LN166 ZA448 V8-DLD 787-8 Royal Brunei Airlines GE GEnx-1B To be assembled in Everett Everett 40-26 Everett

LN167 ZA266 ET-AOU 787-8 Ethiopian Airlines GE GEnx-1B To be assembled in Everett Everett 40-24 Everett

LN168 ZA267 ET-AOV 787-8 Ethiopian Airlines GE GEnx-1B To be assembled in Charleston Charleston 88-30 Charleston

LN169 ZB003 ZK-NZE 787-9 Air New Zealand RR Trent 1000 To be assembled in Everett Everett 40-26 Everett

LN170 ZA611 C- 787-8 Air Canada GE GEnx-1B To be assembled in Everett Everett 40-24 Everett

LN171 ZA437 B- 787-8 Hainan Airlines GE GEnx-1B To be assembled in Everett Everett 40-26 Everett

LN172 ZA389 B- 787-8 China Southern Airlines GE GEnx-1B To be assembled in Charleston Charleston 88-30 Charleston

LN173 ZA454 G-ZBJE 787-8 British Airways RR Trent 1000 To be assembled in Everett Everett 40-24 Everett

LN174 ZA612 C- 787-8 Air Canada GE GEnx-1B To be assembled in Everett Everett 40-26 Everett

LN175 ZA219 VH-VKE 787-8 QANTAS GE GEnx-1B To be assembled in Everett Everett 40-24 Everett

LN176 ZA473 A7- 787-8 Qatar Airways GE GEnx-1B To be assembled in Charleston Charleston 88-30 Charleston

LN177 ZA455 G-ZBJF 787-8 British Airways RR Trent 1000 To be assembled in Everett Everett 40-26 Everett

LN178 ZA579 EI-LNF 787-8 ILFC/Norwegian RR Trent 1000 To be assembled in Everett Everett 40-24 Everett

LN179 ZA136 JA829A 787-8 ANA RR Trent 1000 To be assembled in Everett Everett 40-26 Everett

LN180 ZA245 VT-ANQ 787-8 Air India GE GEnx-1B To be assembled in Charleston Charleston 88-30 Charleston
 
Endelig en glad nyhet for Dreamlineren:

Ethiopian Airlines (ET, Addis Ababa) says it has ordered eight more B787-8s from Boeing (BOE, Chicago O'Hare) in a show of confidence in the trouble-prone airliner. During a recent press conference given in the Ethiopian capital, Addis Ababa, in which he announced a record profit of ETB2.7billion (USD142million) for Ethiopian's 2012/2013 Financial Year, CEO Tewolde Gebremariam said he had full confidence in the aircraft despite its initial teething problems. "The airplane is undergoing a challenging time to mature, but it's improving," he said. The Star Alliance member has five 787s in its fleet (one, ET-AOP, is still grounded in London Heathrow pending repairs) with a further eight due before 2015. Mr Tewolde also confirmed that delivery of the airline's order with Airbus Industrie (AIB, Toulouse Blagnac) for fourteen A350-900s would begin in 2016.

CH Aviation
 
Når den 789 nå står klar for first flight så synes jeg heller ikke denne ser ut som noe langt, elegant fly, minner egenlig mest om 737-800. og 788 er jo virkelig stutt-kjukk. Vi får håpe den, en gang i fremtiden kommer med en 787-11, da blir det vakkert.
 
To spørsmål:

1) Hvorfor henger den "ballongen/kjeglen" etter halen på flyet? Jeg går ut fra at det har noe med testingen å gjøre, men hva?

2) Hver gang et nytt fly testes, flyr de lenge med hjulene ute. Noen som kan forklare hvorfor?
 
De flyr med hjulene ute for å ha et problem mindre om noe skulle ga galt, har jeg lest ang. testflyvningen av 747 sin første luftetur.
 
De flyr med hjulene ute for å ha et problem mindre om noe skulle ga galt, har jeg lest ang. testflyvningen av 747 sin første luftetur.

Javel, men hvilken betydning har det om du har hjulene ute hvis du får problemer i 15 000 ft.+? Jeg kan ikke skjønne at dette skal ha noen betydning.
Etter det jeg kan huske å ha sett, er hjulene alltid ute på den første testflyvningen, uansett produsent....

Og hva med den "duppeditten" som henger in snor etter halen på flyet? Er det noen som vet hva som er hensikten med den?
 
Javel, men hvilken betydning har det om du har hjulene ute hvis du får problemer i 15 000 ft.+? Jeg kan ikke skjønne at dette skal ha noen betydning.

Man skal teste flyet i luften for første gang, da sjekkes antagelig alle systemer grundig og systematisk i en fornuftig rekkefølge. Man ønsker antagelig ikke å jekke opp hjulene med en gang, før man har sjekket at eks. hydraulikk o.l. oppfører seg normalt.
 
Back
Top