• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing 787 - status og driftssetting

Og John Leahy viser klasse. Sannsynligvis for å ta oppmerksomheten bort fra deres egen 380 som etter fem år i tjeneste fortsatt sliter med leveringsforsinkelser pga modifiseringer. :rolleyes:

"It's pretty obvious that this airplane is not reliable and does not have mature systems," Airbus sales chief John Leahy told reporters at a ceremony to mark the 1,000th delivery of the company's A330 plane, to Hong Kong airline Cathay Pacific.

http://www.expatica.com/fr/news/french-news/airbus-exec-says-dreamliner-not-reliable-_270054.html
 
Nå må slutte Andreas, Leahy har da vært riktig tilbakeholden i sine uttaleser sammenlignet hva Boeing presterte under A380. Hvis en sammenligner forsinkelsene til B787 med A380 er ingen tvil som kommer dårligst ut. Nå sitter vel også kanskje Leahy med et vesentlig bedre kort på handa som han ikke i det hele tatt har nevnt i denne sammenhengen.
 
Nå sitter vel også kanskje Leahy med et vesentlig bedre kort på handa som han ikke i det hele tatt har nevnt i denne sammenhengen.

'Kanskje' er vel rette ordet her. 350'en er jo ikke helt i rute den heller .. ;)
 
Heisann!

Nå må slutte Andreas, Leahy har da vært riktig tilbakeholden i sine uttaleser sammenlignet hva Boeing presterte under A380. Hvis en sammenligner forsinkelsene til B787 med A380 er ingen tvil som kommer dårligst ut. Nå sitter vel også kanskje Leahy med et vesentlig bedre kort på handa som han ikke i det hele tatt har nevnt i denne sammenhengen.

Naa var det "klasse" MOW refererer til og da hjelper det ikke aa referere til hva "de andre" sa foerst! Skal man synke til dette nivaaet slik politiske valg har blitt, aa rakke ned paa andre for aa selv se bedre ut? Airbus har virkelig hold seg i skinnet fram til naa, noe jeg har stor respekt for, men dette viser jo at ikke alle paa laget ders har samme "klasse"...:angry:

Tja, det er ikke noe Leahy her sier som ikke stemmer.....

Joda, det er greit nok det, men dette er heller hva jeg vil kalle en masse om opplagte ting og ikke noe nytt... :rolleyes:

Dag
 
Jøss - 787-9 er virkelig bare marginalt større med 20 fot som i følge den siterte srtikkelen over muliggjør 40 passasjerer flere...
 
Det er prod nummer 4, 5 og 6 ... sannsynligvis opplag ... de skal ikke til noen kunder og jeg tror de er ferdig med prøveflyvningene.
 
Bilde av 787-9 postet av @MattCawby på twitter, begynner vel så smått å nærme seg first flight.

proxy.jpg
 
Back
Top