Boeing 787 - status og driftssetting

Uniteds '903' står på Kelly Field ved San Antonio og er nesten ferdig

Den ble fløyet ut i dag (til Houston IAH) under kyndig dansk kontroll ... Den som sto på Narita ankom i går ...

Her er 903 under avgang.

UA_903.jpg
 
Etter å ha øket produksjonen til sju i måneden fra starten av mai, sier Boeing de er i rute med å nå en produksjon på ti i måneden fra slutten av året
 
Ser ut som leveringene nå har kommet i gang igjen da ANA fikk overlevert sin 18. maskin (LN83) idag
 
Ser ut som kinesiske myndigheter nå har godkjent 787, og levering til de første kinesiske flyselskapene kan da starte. Dette var det jo endel problemer med lenge før batteriene sviktet, og det har etterhvert blitt lagret endel produserte maskiner på både PAE and CHS som skal til China Southern og Hainan
 
787-bloggen melder at det allerede er et team fra China Southern i Seattle, og de vil ta levering av første maskin neste tirsdag - dagen etter at kineserne utsteder luftdyktighetsbeviset.
 
Delene til første -9 maskin holder nå å bli levert på PAE, og man forventer å sette igang monteringen av første maskin 30/5. Denne vil bli montert på den såkalte "surge-line"(bygg 40-24) i den gamle 767 hallen, som Boeing har brukt en stund for å øke 787 produksjonen.

Itillegg ser det ut som det blir et par ukers pause på hovedlinjen (40-26) da Boeing har planer om å bygge om noen småting her. Men det ville neppe ha noe å si i forhold til leveringer
 
Ser nå på FR24 at Thomson sin første 787 lander i MAN nå, den kommer direkte fra seattle.

Er dette første levering etter grounding?
 
Er dette første levering etter grounding?

Nei fjerde.

Siden grounding har ANA, LOT og JAL alle fått en maskin levert hver i tillegg til denne til TUI

Itillegg ligegr det an til at TUI tar levering av maskin nr 2 i dag, og China Southern også tar sin første
 
Og nummer to fulgte rett bak ...

L/N 94 C/N 34423 B787-8 G-TUIB THOMSON
Dep PAE 14:59 PDT Arr MAN 07:29 BST
Call Sign TOM9485 Hex Code 4067F6

Nummer tre hadde First Flight for noen dager siden.
 
Også SQ er inntressert i 787-10X
Singapore Airlines(SQ,Singapore Changi International (SIN)) could become the launch customer for the stretched version of theB787-8, the 787-10X, after the airline committed to the project with an order for ten. The potential USD17billion deal however is dependent onBoeing(BOE,Chicago O'Hare International (ORD)) formally launching the aircraft. Deliveries are scheduled to take place between 2018 and 2019. Meanwhile, the Singaporean carrier has firmed an order withAirbus Industrie(AIB,Toulouse Blagnac (TLS)) for thirty moreA350-900s set for delivery in 2016/17. Singapore Airlines has additional options for a further twenty of the type, though these stand the possibility of being converted to the larger -1000 model.


Ch aviation
 
Merk at Boeing nå dumper Dreamlinermalingen, og går for samme stil som på 747-8 og som på tegningene av 737-MAX

Ja, de endrer disse fargene relativt ofte. Da jeg begynte å henge tundt gjerdene i Seattle, så de slik ut ..

34956.jpg
 
Back
Top