Rett før jul fikk de en del biler som gikk i stykker. de hadde fjernbetjent forvarmer av bilen, slik at man kunne sitte inne og starte oppvarming av kupeen med fjernkontroll. Når man så kom ut i bilen og startet den så var det en eller annen "dings" som gikk istykker dersom man ikke først skrudde av forvarmingen. Denne delen måtte de få fra Japan så det ble noen uker uten bil. Altså et problem relatert til lading/strømforbruk.Nå har vel Nissan solgt mer enn 50,000 Leaf over en periode på to år uten at et eneste av deres egenproduserte Li-batterier har tatt fyr, så når to av Boeings 50 driftsatte apu-batterier tar fyr med ukers mellomrom så sier det seg selv at problemet ikke ligger i Li-batteriteknologien i seg selv, men implementeringen av den.
Rett før jul fikk de en del biler som gikk i stykker. de hadde fjernbetjent forvarmer av bilen, slik at man kunne sitte inne og starte oppvarming av kupeen med fjernkontroll. Når man så kom ut i bilen og startet den så var det en eller annen "dings" som gikk istykker dersom man ikke først skrudde av forvarmingen. Denne delen måtte de få fra Japan så det ble noen uker uten bil. Altså et problem relatert til lading/strømforbruk.
Var ikke årsaken til UPS 747en som falt ned rett ved oss her lithium batterier i lasten som ble overopphetet?
Nå har vel Nissan solgt mer enn 50,000 Leaf over en periode på to år uten at et eneste av deres egenproduserte Li-batterier har tatt fyr, så når to av Boeings 50 driftsatte apu-batterier tar fyr med ukers mellomrom så sier det seg selv at problemet ikke ligger i Li-batteriteknologien i seg selv, men implementeringen av den.
http://e24.no/naeringsliv/batteriet-paa-dreamliner-kortsluttet/20327483Etterforskningen etter brannen i batteriet i Boeing 787 Dreamlineren som tok fyr i Boston i USA i starten av januar, viser tegn til kortslutning og såkalt «thermal runaway», eller overoppheting.
Det viser den amerikanske havarikommisjonen, National Transportation Safety Boards (NTSB), foreløpige gransking, skriver ABC News.
Det er usikkert om det var overopphetingen eller kortslutningen som oppsto først, forteller NTSB-sjef Deborah Herseman.
Mener jeg så en ANA 787 stå på fjernpark på ORD, klarte ikke å få fart på kameraet til å få tatt et bilde..
Men mener å ha lest her inne et sted at et ANA maskin var på vei over dammen og fortsatte til sin destinasjon.
Boeing vil vel etterhvert sitte med en backlog av fly som skal leveres, de får produsert de men testflygninger er jo uaktuelt. Og de produseres vel etter samme mal slik at nye fly ut av linjen vil nødvendigvis bli produsert med samme feil.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.