perfekt landing!
Hvorfor landet de på Boeing field og ikke på Renton ?
Hvorfor landet de på Boeing field og ikke på Renton ?
Gratulerer Boeing!![]()
Er det bare en effekt av "wing-flexen" - som naturlig gir en (større eller mindre) "recoil"?
Renton er en enveis flyplass...flyene flyr fra Renton....sjelden tilFra spoek til alvor....BFI er "test flyplassen" til Boeing....og naar det gjelder 787 er Renton ikke involvert overhodet....787 testingen vil foregaa fra BFI og Everett...
Med de dørene som maskinen har kan en ha 440 pax.hva er maks antall pax denne maskinen kan ha ombord egentlig?
Flyet er ikke nødvendigvis så lett som mulig, de hadde fuel til ca 6 timer, og i tillegg er det adskillige tonn med testutstyr ombord. For å gi en pekepinn på vekt så mener jeg at A380 hadde en TOW på 440 tonn på første flyvning.Hvordan er vekta på slike flyginger? Er flyet så lett som mulig på en first flight, eller har man stuet inn vanndunker for å simulere passasjerer osv..
Forsiktighet, de klatrer ikke med 15 graders stigning på første flightLa merke til at maskinen løftet med forholdsvis lav pitch, ikke helt ulikt hva man kan se på A380. Hva er det som regulerer/avgjør dette? Vekt? Vingen? Avstanden mellom nose gear og main gear? Eller noe annet?
I forhold til vingespennet, så ja, de flexer noe mer. Vingene er tynnere og noe mer fleksible.Men har 787 så mye mer wingflex enn andre fly? Hvordan er en karbonvinge iforhold til en av aluminum? Om mye av den "opplevde" wing flex'en her skyldes vel at vingene er langt mer dihedrale enn andre vinger?
Ja, om ca. ni måneder skal første maskin være klar.800+ fly som er bestillt, det kommer til å ta tid før alle de er "servert", når tenker de at den første til ANA er i drift? Hørte at det var en 9 måneders test tid først?!
Tre maskiner som ikke tar del i testprogrammet er allerede klare, den siste av de tre blir nå malt. I de neste månedene vil en halvannen maskin bli klar per måneder, før det øker til to i måneden litt utover i neste år. Jeg vil tro at litt i overkant av 20 maskiner er klare til levering rundt september-oktober neste år.Den opprinnelige planen var aa bygge maskiner pararellt med testingen....og ha 40 maskiner klare naar sertifiseringen var over....naa er det nok endret og mye gaar vel pa aa klargjoere produksjons linjen(e)....offesilet snakkes det ennaa om foerste leveranse i slutten av 2010.....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.