Boeing 787' first flight

Pervers flex på vingene. Ser jo snålt ut. Lurer på hvordan det vil se ut med litt heftig turbulens.

Nei, jeg har bestemt meg; 787 er ikke fin verken på bakken eller i luften!

Men first flight var spennende å se på! Liker flexen i det minste:)

Royal King var først på a.net - akkurat da hjulene slapp.

http://www.airliners.net/photo/Boeing/Boeing-787-8-Dreamliner/1626145/L/

Å dæven flynerder er ... nerdete :lol:

Her satt jeg og så på tv2nyhetene (med lyden av), plutselig kommer det et klipp av 787 som takser nedover rullebanen. "Åja" tenker jeg, "de viser klippet av taksingen og nesen som var en tur oppe i lufta". Nesen løfter seg - og plutselig var ræva med også! Hehehe, skal tro jeg så litt stor ut i øynene da :colgate:

hadde glemt hele greia - var opptatt med å lage ny look på m.sas.no (gjelder først for iPhone og andre smart-phones, for andre kommer det i morgen), men dette gikk da strålende. FOR en vingeflex! Ser jo helt sykt ut! Grattis Boeing! Nå er det bare å få de andre i lufta og levert!

Hvordan er vekta på slike flyginger? Er flyet så lett som mulig på en first flight, eller har man stuet inn vanndunker for å simulere passasjerer osv..

La merke til at maskinen løftet med forholdsvis lav pitch, ikke helt ulikt hva man kan se på A380. Hva er det som regulerer/avgjør dette? Vekt? Vingen? Avstanden mellom nose gear og main gear? Eller noe annet?

Hvordan er vekta på slike flyginger? Er flyet så lett som mulig på en first flight, eller har man stuet inn vanndunker for å simulere passasjerer osv..

Mange testrigger som veier en del vil jeg tro.

Flott at de endelig fikk den i lufta! Ser jo egentlig ikke så dum ut den der nei. Må vel gratulere Boeing med dette!:up:

Liker virkelig designet på den, selv om den kanskje er litt stutt, hvilket jeg tror vil bedre seg når -9 kommer. De svært dihedrale vingene tar seg svært godt ut

Last edited:
Back