Prøvde å finne svaret på airliners men lykkes ikke med det. Hva er grunnen til at 767-300 kom med 2 forskjellige utgaver av dørene? SAS Boeing 767-300ER KLM Boeing 767-300ER
Det finnes vel ogsaa flere varianter, kort sagt har det med interioeret aa gjoere, SAS hadde store galley i front og helt bakerst, og jeg regner med KLM hadde et galley paa midten....det kan vel ogsaa ha noe med maks antall seter, KLM maskinen har 4 full size doerer paa hver side, mens SAS hadde 2 full size plus 2 Over wing Energency Exits
Originally posted by MountainDew
Prøvde å finne svaret på airliners men lykkes ikke med det. Hva er grunnen til at 767-300 kom med 2 forskjellige utgaver av dørene?
Det var tre mulige door configs på 763:
4 Type A dører og 4 Type III rømningsexits
6 Type A dører og 2 Type III rømningsexits
6 Type A dører og 2 Type 1 dører
Originally posted by dc-8-63
Det finnes vel ogsaa flere varianter, kort sagt har det med interioeret aa gjoere, SAS hadde store galley i front og helt bakerst, og jeg regner med KLM hadde et galley paa midten....det kan vel ogsaa ha noe med maks antall seter
Korrekt, config og max antall pax er det som har noe å si her. På maskiner ment for innenlandstrafikk eller ruter som bærer mer preg av chartertrafikk vil du nok se 763 med det siste av de tre alternativene, da en 763 med denne configen er sertifisert for ~60 flere pax enn de to andre.
Takk for info, da lærte jeg noe nytt. Var ikke klar over den Hawaiian varianten og heller ikke at det finnes forskjellige utgaver av 757. Tror jeg bare har sett den 757 med 4 exit over vingen.
SAS hadde to stk 767-3Y0/ER med samme dørkonfigurasjon som på den KLM maskinen.Det var SE-DKZ "Bjarke Viking" og SE-DKY "Idun Viking".
http://www.airliners.net/open.file/0040326/L/
http://www.airliners.net/open.file/0178670/L/