• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing 777-100 - Trijetkonseptet som ble skrotet

Someone

Moderator
Medlem
Var ikke klar over at Boeing på slutten av 70-tallet jobbet med en 777 konsept, plassert i størrelsen mellom da 767 og 747. Planen var en trijet som skulle hete 777-100, men som ble skrinlagt.

Så dukket 777-200 opp +-15 år senere med to motorer.

https://x.com/airwaysmagazine/status/1801222339197092244

In the late 1970s, Boeing designed the 777-100 trijet concept, similar to the DC-10. ETOPS later enabled twin-engine jets to fly over oceans. Consequently, the 777-100 failed to gain interest, and Boeing developed the 777-200 instead

GP86HYOXkAE_MWD
 
Back
Top