TripleAction
ScanFlyer Blue
Re: Boeing 737MAX - statustråd
Rundt halvparten av alle flyulykker med kommersielle flyselskap skyldes handlinger (utilsiktede eller tilsiktede) foretatt av pilotene. Videre kommer ATC feil, vær, material tretthet, sabotasje osv. (Til slutt må vi selvfølgelig også ta med produksjonsfeil.) Du har to muligheter når du er ute å flyr: Enten kommer du frem - eller ikke. Jeg ville ikke satt pengene mine på at den neste store ulykken blir med en 737 MAX (særlig ikke etter den fullstendige gjennomgangen flytypen får nå). Det kan like gjerne være en A320 som går i bakken neste gang. Så hvis det skal være noen logikk i "redselen" din, bør du kanskje ofre dette en tanke.
(For private og chartrede fly, utgjør pilotfeil ca 90 % av alle krasjer.)
Jeg ville ikke vært komfortabel med en flytur i 737 Max i nærmeste fremtid.
Rundt halvparten av alle flyulykker med kommersielle flyselskap skyldes handlinger (utilsiktede eller tilsiktede) foretatt av pilotene. Videre kommer ATC feil, vær, material tretthet, sabotasje osv. (Til slutt må vi selvfølgelig også ta med produksjonsfeil.) Du har to muligheter når du er ute å flyr: Enten kommer du frem - eller ikke. Jeg ville ikke satt pengene mine på at den neste store ulykken blir med en 737 MAX (særlig ikke etter den fullstendige gjennomgangen flytypen får nå). Det kan like gjerne være en A320 som går i bakken neste gang. Så hvis det skal være noen logikk i "redselen" din, bør du kanskje ofre dette en tanke.

(For private og chartrede fly, utgjør pilotfeil ca 90 % av alle krasjer.)