Boeing 737MAX - statustråd

Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Ifølge Wikipedia har -700 en range på 3440, så det lukter vei trykkfeil.
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Hvordan kunne 7max gå fra lengst til kortest range?

Kan de ha fjernet en tank? Det er vel ikke umulig at de (få) som er interessert i modellen ikke trenger den ekstra rekkevidden og heller ønsker vekten så lav som mulig?
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Kanske redan nämnt i flyprat.no ? Om inte blir c/n 42554 linenumber 5602 första 737 MAX.
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Ifølge Wikipedia har -700 en range på 3440, så det lukter vei trykkfeil.


Samme artikkel sier at Boeing nå hevder 737-700 har en range på 3.010. Tidligere 3.440, så wiki er ikke oppdatert
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Kroppen til MSN6205, første 737-8max, er nå satt sammen i Wichita og snart klar for og sendes til Renton

https://mobile.twitter.com/SpiritAero/status/631874355652259840/photo/1

Dette skal også være LN og kunde for det første 737max av produksjonslinjen ifølge en på a.net
5602 … 1A001 … 737-8 … SWA … Southwest Airlines
5668 … 1A002 … 737-8 … SWA … Southwest Airlines
5728 … 1A003 … 737-8 … SWA … Southwest Airlines
5788 … 1A004 … 737-8 … SWA … Southwest Airlines
5852 … 1A005 … 737-8 … SWA … Southwest Airlines
5902 … 1A006 … 737-8 … SWA … Southwest Airlines
5948 … 1A201 … 737-8 … MLI … Lion Air
5992 … 1A007 … 737-8 … SWA … Southwest Airlines
6034 … 1A202 … 737-8 … MLI … Lion Air
6074 … 1A008 … 737-8 … SWA … Southwest Airlines

Man kan også merke seg at på 737.8max, så gjør Boeing som på 787 ved at man går bort fra kundekoden. Det vil f.eks si at Norwegian sine 737max ikke vil være 737-8JPmax, men bare hete 737-8
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Hva er greien med et annet sett med LN for Lion Air sine maskiner?
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Hva er greien med et annet sett med LN for Lion Air sine maskiner?

Er ikke LN, men en eller annen form for flykode tilhørende kunde. Ser ut som f.eks Southwest har 1A001 og oppover, mens Lion sine begynner 1A201. Det er jo noe av det samme på f.eks 787 for hvert fly har en ZAxxx (eller ZB, ZC, ZD avhenging av type) og hver kunde har en range av nummer. F.eks en kunde har ZA100-ZA120
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Power on er nå gjennomført og flyet begynner å nærme seg ferdigmonetert. Roll out skjer mot slutten av året.

https://www.flightglobal.com/news/articles/boeing-completes-737-max-8-power-on-418215/

Boeing has completed the power-on milestone for the first 737 Max 8 as the re-engined and updated single-aisle aircraft is pieced together on a new assembly line in Renton, Washington.

The power-on milestone activated a modernised cockpit featuring four 787-style multi-function displays supplied by Rockwell Collins.
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Uten at jeg er noe form for pilot, så ser ut til at det er noen modifiseringer i cockpit, men overhead-panelet ser ut til å være i noe lunde samme stil som NG.
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Påstås å være for å beholde samme typerating på alle modeller ...
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Første MAX rulles ut i morgen ...

Boeing plans to roll out its first 737 Max jetliner on Dec. 8, a significant step in moving toward delivery of the latest version of Boeing’s (NYSE:BA) smallest jet.
Such roll-outs are media events, a signal that flight testing will soon begin.
Actual deliveries to airlines are to start in the third quarter of 2017 to launch customer Southwest Airlines, one of the strongest buyers of the single-aisle jet.

http://dreamtoaviate.blogspot.com/2015/12/boeing-to-roll-out-first-737-max-ahead.html
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Ser ut som Boeing valgte en relativt forsiktig markering av roll-out denne gangen.

Nå får man jo også scimitar-winglets til 737NG, men ellers virker den letteste måten og skille en MAX fra NG på være motorene og den nye tail-cone løsningen

gallery-full-07.jpg


gallery-full-05.jpg
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Ser ut som Boeing valgte en relativt forsiktig markering av roll-out denne gangen.

Nå får man jo også scimitar-winglets til 737NG, men ellers virker den letteste måten og skille en MAX fra NG på være motorene og den nye tail-cone løsningen

Det stemmer nok med tail-cone og motorene, men om jeg ikke husker feil så heter de nye WL'ene til MAX scimitar-wl, og ikke minst så er det ganske store forskjeller på de to typene også ... Husker jeg feil om høyden var litt høyere på MAX enn på CL/NG?
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Den har vel også fått litt lengere bein å stå på...

W
Var ikke det bare forbenet da? Den trenger vel omfattende hoftekirurgi for å få lengre bakbein og det blir for dyrt....
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Boeing annonserer at de øker produksjonen på 737 serien til 57 per måned fra 2019. Samtidig går det litt dårligere med de større flyene. B777 serien får en reduksjon i produksjonen fra 8.3 per måned til 7 per måned fra 2017. B747-8 produksjonen har også blitt annosert redusert, til 0.5 fly per måned fra september i inneværende år.

http://atwonline.com/manufacturers/boeing-boost-737-production-cut-777-build-rate
Boeing will further increase the 737 production rate to 57 aircraft per month in 2019, citing robust demand for narrowbodies, but the manufacturer is also cutting 777 production to seven aircraft per month in 2017.

The 777 rate cut to be implemented next year, which will bring production down from the current rate of 8.3 777s built per month, follows on the heels Boeing’s decision to cut 747-8 production to just 0.5 aircraft per month starting in September 2016. The 777 production rate slowdown will occur as Boeing transitions to 777X production—the first 777X is expected to roll out in 2018 with service entry slated for 2020.
 
Back
Top