Boeing 737MAX - statustråd

Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Samme skroget, men vil bli sertifisert for 200 pax .. 11 mer enn -800 NG.
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Nei, men hva tror du...? ;)

Your guess is just as good as mine!
Hva er det 738 er sertifisert for i dag? DY ligger såvidt jeg husker noen seter under det.

Uansett, minst like viktig er jo hvilke seter som blir valgt!

Edit:
Jeg kan jo lese hele svaret til mr. MOW..
Det er altså 189, stemmer det da at DY bruker 186 i dag?

Det blir intimt om man kjører inn to rader til i samme røret, evt en do på deling..
 
Last edited:
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

200 seter med slimline er uansett bedre enn 189 (eller 186) med 'gamle' seter. Ingen grunn til å tro at ikke DY utnytter kapsiteten MAX ... (pun intended)
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Samme skroget, men vil bli sertifisert for 200 pax .. 11 mer enn -800 NG.

Det er vel både rett og galt på en gang

Standard 737-8max er jo fremdeles sertifisert for 189, men så har Boeing kommet med en undertype, 737-8max200, hvor man blant annet gjør litt om på nødutgangene for og få sertifisert den for 11 flere seter

Ryanair var jo lanseringskunde på sistnevnte og er jo til en hvis grad Boeings forsøk på og beholde dem som kunde. Mulig at Norwegian også vil bytte til .8max200, da den ikke var tilgjenglig når de bestilte, men samtidig snakker på Norwegian/Kjos stadig om transatlantisk med 737max, og da blir det enda vanskeligere med 200 seter
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Og selv Ryanair har vel valgt å putte inn "bare" 197 seter.
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Og selv Ryanair har vel valgt å putte inn "bare" 197 seter.

Trangt blir det nok uansett! Blir spennende å se hva slags seter de putter inn. Det blir nok noen seter med en helt ny vri! For røre litt i gryta og se hva det blir:stir:stir
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Det skulle bli 28-29 tommer med slimlineseter. Ikke noe 'verre' enn du finner hos enkelte engelske charteroperatører.
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Er det fastsatt noen dato for når første 737-max triller ut fra Boeing fabrikken?
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Planlagt første testflight om et drøyt år. Første levering mid-2017.
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Og CFM har begynt testing av den nye LEAP-1B, som skal på MAX ...

http://aviationweek.com/commercial-aviation/leap-1b-737-max-begins-key-flight-tests

CFM International has begun flight-testing the Leap-1B engine for the Boeing 737 MAX, laying the foundation for the start of flight trials of the new Boeing airliner in 2016.

The engine—which flew for 5.5 hr. in the No. 2 position on General Electric’s 747-100 flying testbed at Victorville, California, on April 29—becomes the third member of the family to reach the flight-test stage, joining the Leap-1A and -1C for the Airbus A320neo and Comac C919, respectively.
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

DY skulle vel også få sine første i 2017. Er DY den andre i verden som får levering da?

Utifra ordrelisren på Wikipedia, så er DY den andre kunden, men dette betyr vel ikke nødvendigvis at de blir den andre operatøren som får den i verden, men først i Europa blir de ihvertfall:D
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Da har man (fredag) begynt å sette sammen vingen til den første testmaskinen, noe som regnes som første trinn i sammensettingsprosesen.

http://airwaysnews.com/blog/2015/06/02/boeing-starts-building-the-first-737-max/

The wings will be attached to the first MAX fuselage on the also new Central line in Final Assembly in Renton in September. The new production line will allow the team to isolate the first 737 MAX build from the rest of the production in order to master the building process,
The 737 Max is due to roll out at the end of this year with first flight scheduled in 2016. into Launch customer Southwest, with 200 on order, will be the launch customer when the 737 Max is scheduled for first delivery in 3rd quarter 2017.
 
Boeing 737-MAX formelt lansert

Nye og nedjusterte rekkeviddetall i Boeing sine brosjyrer fra MAX-modellene

737-7max fra 3.850nm til nå 3.350nm
737-8max fra 3.660nm til nå 3.515nm
737-9max fra 3.630nm til nå 3.515nm

Flyselskapene har nok visst dette hele tiden, men spørs nok nå om noen gutteromsruteutviklere må gjøre litt om på forutsetningene sine
 
Re: Boeing 737-MAX formelt lansert

Nye og nedjusterte rekkeviddetall i Boeing sine brosjyrer fra MAX-modellene

737-7max fra 3.850nm til nå 3.350nm
737-8max fra 3.660nm til nå 3.515nm
737-9max fra 3.630nm til nå 3.515nm

Flyselskapene har nok visst dette hele tiden, men spørs nok nå om noen gutteromsruteutviklere må gjøre litt om på forutsetningene sine

Hvordan kunne 7max gå fra lengst til kortest range?
 
Back
Top