Bodø Airshow 2012

Re: Bodø Airshow 2012

Dere som har tenkt å dra til Bodø bør finne dere overnatting i god tid. Thon er allerede fullt, og flere hoteller er nok nesten fullbooket.

Da blir det helg i Bodø som 40 års gave til min søster - hun vet det blir helgetur, men aner ikke hvor og ikke minst hva! Ser at det bokstavelig talt er "fløyet" avgårde billetter på ettermiddagsavgangene fredagen, så får vel be om litt fri for å ta et formiddagsfly. Vi må jo ha tid til å nyte et glass eller to fredag, vi er helt sikkert med og sosialiserer med andre her inne... :-)

Men - er det noen som vet hvor lenge det er "action" på søndag? det fremgår litt lite klokkeslett av programmet på hjemmesidene pr. dd. Får man med seg det meste om man tar en av 17:30 maskinene til Oslo søndag eller bør man vente til 19:05/19:20?

Billetter til begge dagene - er det noen som kan antyde ca. priser? Bør man "følge med" når de blir lagt ut og kjøpe tidlig - eller er det nærmest ubegrenset?

Jeg vil annbefale deg å gå inn på Gruppen for Bodø Airshow på Facebook, og spørre om dette. En av de øverste lederne for showet er der inne og svarer støtt og stadig.

Forøvrig så vil jeg nok annbefale deg siste fly hjem, eventuelt gjøre som meg, reise hjem på mandag

Det er vel noen dager siden de hengte den opp, bare AN som ikke henger helt med i svingene hær ;)

Jeg vil annbefale deg å gå inn på Gruppen for Bodø Airshow på Facebook, og spørre om dette. En av de øverste lederne for showet er der inne og svarer støtt og stadig.

Forøvrig så vil jeg nok annbefale deg siste fly hjem, eventuelt gjøre som meg, reise hjem på mandag

Det ble 17:30 hjem på søndag, vi er sikkert litt slitne uansett ;-) MEN - jeg kan jo ikke legge igjen spor på FB - søster kan jo se hva jeg driver med på FB og da kan 2+2 bli 4 - vil så gjerne at det skal være en overraskelse for henne hvor vi skal - selv om det "klør" etter å fortelle henne om det...

Da gjenstår hotell - har funnet Radisson til 2.148,- / Thon til 2.099,- begge prisene for 2 netter inkl. frokost. Antar begge er non ref etc - men det er jo ikke så nøye, vi SKAL og VIL nordover den helgen (har jo egen reiseforsikring v/sykdom). Må jo si at ingen av hotellene ser akkurat topp moderne ut - selv m 4*.

Noen som kan anbefale det ene mer enn det andre? Hvordan er Rica htl i Bodø sammenlignet med de to andre?

Det ble 17:30 hjem på søndag, vi er sikkert litt slitne uansett ;-) MEN - jeg kan jo ikke legge igjen spor på FB - søster kan jo se hva jeg driver med på FB og da kan 2+2 bli 4 - vil så gjerne at det skal være en overraskelse for henne hvor vi skal - selv om det "klør" etter å fortelle henne om det...

Da gjenstår hotell - har funnet Radisson til 2.148,- / Thon til 2.099,- begge prisene for 2 netter inkl. frokost. Antar begge er non ref etc - men det er jo ikke så nøye, vi SKAL og VIL nordover den helgen (har jo egen reiseforsikring v/sykdom). Må jo si at ingen av hotellene ser akkurat topp moderne ut - selv m 4*.

Noen som kan anbefale det ene mer enn det andre? Hvordan er Rica htl i Bodø sammenlignet med de to andre?

Du er ikke Coop medlem da, for da kan dere få 2 netter på Skagen hotell for drøye 1400 er det vel gjennom Coop-hotellkupp

Frecce Triclori kommer til Bodø

Ja da er det klart at Bodø Airshow har fått kloa i ennå en godbit av dimensjoner. Det Italienske formasjonsteamet kommer for å fly oppvisning begge dager.

Verdens beste i følge an.no
http://www.an.no/nyheter/article5967034.ece

Forøvrig: Flyshowet 16.-17. juni blir Skandinavias største i sitt slag. Til nå er det bekreftet over 130 fly til showet. Det gledes!

Blir det større en Gardermoen i 94??

En ting som ihvertfall er feil i AN. Frecce Tricolori er ikke 30 år. De feiret 50 år for 2 år siden. Derimot har de brukt nåværende flytype i 30 år.

Det er jeg tilbøyelig til å være enig i. Det er noe helt spesielt med så store team som Frecce Tricolori, til forskjell fra mindre team som Patrouille Suisse, hvor det er litt dødtid i programmet her og der, så er det alltid noe som skjer i Frecce Tricolori sitt program.

Det eneste de "mangler" nå er noe russisk, men ikke nødvendigvis fra Russland, en polsk MiG-29 hadde f.eks ikke vært å forrakte.

Det er jeg tilbøyelig til å være enig i. Det er noe helt spesielt med så store team som Frecce Tricolori, til forskjell fra mindre team som Patrouille Suisse, hvor det er litt dødtid i programmet her og der, så er det alltid noe som skjer i Frecce Tricolori sitt program.

Det eneste de "mangler" nå er noe russisk, men ikke nødvendigvis fra Russland, en polsk MiG-29 hadde f.eks ikke vært å forrakte.

Hadde vært kult med en Mig eller en Mi24 Hind for eks.

Men ellers ikke helt enig med deg, jeg setter Patrouille suisse høyere, det kommer av at jeg synes de formasjonsteamene som bruker skikkelige jetjagere er ennå flottere enn de som bruker treningsjagere. Men uansett gleder meg STORT.

Smaken er som baken osv., nå er vi jo så heldige at vi slipper å velge ;)

Helt enig, og totalt sett er nok showet til Italienerne flottere enn det Sveitserne har. Men det er noe med den rå kraften som er i ekte jetjagere som man ikke for i disse treningsjagerne. Pluss at jeg ihvertfall ser for meg at det er lettere å mannøvrere en liten treningsjager enn en langt større og tyngre jetjager.

Pluss at Sveitserne har et par formasjoner de vel er bortimot alene om. PC7 team har dem rett nok men ingen andre så vidt jeg vet. Og det er tunnel, hvor 5 fly danner en tunnelåpning, mes solopiloten kommer dem i møte og flyt gjennom tunnelåpningen. Og den andre formasjonen er hyllesten til Roger Fedrer hvor flyene danner enn tennisrackert.

Blir det større en Gardermoen i 94??

Tror jeg nok ikke at det blir.. Der fløy jo, frecce, swiss, red arrows, de russiske knights, helikopterteamet grasshoppers.. harrier, tornado, F-5. Herc med jato-start. Masseformasjon F-16++++.. Det er nok en liten vei til å gå før det blir større en Gardermoen 94..

Tror jeg nok ikke at det blir.. Der fløy jo, frecce, swiss, red arrows, de russiske knights, helikopterteamet grasshoppers.. harrier, tornado, F-5. Herc med jato-start. Masseformasjon F-16++++.. Det er nok en liten vei til å gå før det blir større en Gardermoen 94..

I tilegg fløy også Patrouille de France, F18 og F4 ihvertfall.

Ser forøvrig i Teknisk Ukeblad at det jobbes med en godbit til. Vist nok et militært formasjonsteam til som det jobbes hardt for å få oppover.

Kan nevne at Veteranflygruppa fra Kjeller også stiller med det meste vi har. Gleder meg stort til å fly Tiger Moth i 75kts fra Kjeller til Bodø :D

Kan nevne at Veteranflygruppa fra Kjeller også stiller med det meste vi har. Gleder meg stort til å fly Tiger Moth i 75kts fra Kjeller til Bodø :D

Det hoeres friskt ut... Hvor mange mellomlandinger regner du med paa turen?

Er det noen som vet hvordan det står til med Starfighteren? Skal den fly på showet så burde den vel snart ha sin første flytur?

Back