BMI sølvkort for 1500 spenn...

Re: BMI sølvkort for 1500 spenn...

Tja, hva skal man si? Sjekka inn paa Doubletree Miami Mart Airport for halvtimen siden. En lang dag er heldigvis over. Har bodd her foer, saa jeg var ikke usein aa ta turen rett ut til det flotte bassenget. Etter ti minutter i jacuzzien ble det 20 runder i bassenget, NY MANN!

Naa har man situert seg i baren for aa ta en skikkelig matbit, Angusburger foer man tar kveld.

Ting gikk ikke som forventet, men det var goey, men ikke goey nok til at jeg tar en via via i morra. Booka meg om direkte til ORD med UA sin E170 kl 0600 med ankomst i 0800 tiden, ledig i F! Har en enseter for meg selv. Proever aa retroclaime den originale reiseruta, men jeg mangler kun 4000 poeng og har relativt mye aa gjoere paa jobben i morra etter vi har vunnet en rekke nye dealer og ogsaa havnet i golden circle, mitt team hadde den stoerste veksten av alle salgsteamene i SingTel i foerste kvartal, saa jeg maa nok ta turen hjem..

Goey var det, men skal jeg gjoere dette igjen, maa jeg ha med en kompis.

Som sagt, mer i morgen og en hau bilder ble det ogsaa

Da var det paa tide med resten av historien.

Etter 3 Heineken i hva som var COs PC paa ORD, ruslet jeg mot RCCen som ligger ved gate B6 i Terminal 1. CO har overtatt gatene B1 til B4 og de hadde allerede hengt opp nye 42" LCD skjermer rundt disse gatene. En stor forbedring fra tidligere.

Da jeg ankom loungen, saa jeg to kjente UA fjes som forventet mitt EBG eller BD*G kort som noekkel for aa komme inn. Dro frem President's Club kortet og fikk spoersmaalet "oh, so you are a member there, too" ;). Jepp, svarte jeg og spurte om jeg fikk gratis internet. "sjekk med CO skranken oppe" var svaret. (for de som ikke vet, internet er kun gratis for RCC medlemmer og Star Gold i biz paa internasjonale flygninger).

Opp rulletrappa og til venstre satt Patti som jeg kjenner godt fra CO loungen bak sin egen nye disk! Internetkort ble raskt utdelt og alle CO damene beholdt jobben sin paa ORD. Sikkert smart siden CO garantert kommer til aa bli stoerre paa ORD etter at de blir med i Star.

Kjoepte meg en Honkers fra Goose Island til 5 daler da jeg saa at flighten til PHL var enda mer forsinket, naa 1430.

Kikket over itineraryen min og saa at jeg hadde halvannen time selv med forsinkelse i PHL og hele 2 timer i CLT ogsaa. Jeg gjorde matematikken og saa at jeg kun tapte 150 miles x 3 ved aa fly PHL-MIA direkte istedetfor PHL-CLT-MIA. Floey jeg direkte, ankom jeg kl 2105, mot 0035 ellernosaant med stopp.

Jeg booka om til direkteflighten lett og fikk til og med F, men direkteflighten gikk 1805, dersom forsinkelsen ble litt lengre naa, ble det meget knapt med tid...

Ankom gaten og ble moett med ytterligere 15 minutters forsinkelse. 757en var akkurat ankommet gaten og ny avgang ble satt til 1445, ankomst 1740... 25 minutter UA til US skal gaa greit, haaper at det ikke er A eller B gatene, da blir det en heftig joggetur.

Vel ombord fant jeg sete 2C ved siden av en hyggelig arkitekt som faktisk hadde designet veddeloepshestebanen i Singapore. Ingen servering paa denne flighten i F bortsett fra brennevin. Hadde meg 2xGT paa denne turen. Landet 1735 og doerene ble aapnet 10 minutter senere og selvsagt var MIA gaten B7, saa helt paa andre siden av terminalen. Beina noe voldsomt og ankom gaten akkurat naar det var paa tide aa stenge. De hadde selvsagt gitt vekk setet mitt fordi de trodde jeg ikke kom til aa klare det, saa da ble det reidarstemning de neste 3 timene. Damen soerget ihvertfall at jeg fikk en rad med god benplass og organiserte slik at midtsetet ble ledig. Hun soerget ogsaa for aa gi beskjed til flyvertinnene om aa gi meg servering om mulig.

Pushet paa rute og det var litt av en koe i drittvaeret for aa ta av. Gikk igjennom e-posten og saa at det var relativt mye jeg burde faa unnagjort foer helga, saa jeg bestemte meg for aa fly MIA-ORD kl 0600 med ankomst foer 0800 istedetfor MIA-CLT-ORD med ankomst kl 1130.

Flighten var meget hyggelig. En kjekk purser kom med instant sodium snack boks gratis samt 2 gin og tonic og klar beskjed om skulle man oenske noe mer var det bare aa plinge. e-poster ble besvart, litt pjolling ble til mer pjolling. Ankomst ca. 2125.

Den nye terminalen er flott, men personellet er det samme, saa Miami er en flott utgave av en bananrepublikk drevet flyplass. Jeg satt rett bak F saa jeg var faktisk ute av terminalen 3 minutter etter at vi klappet til gate.

Ringte hotellet og ba dem hoste opp en shuttlebus som kom innen 10 minutter. Varmt og fuktig i Florida, skjoenner ikke at folk gidder den staten fra mai til september. Ankom hotellet rett foer kl. 2200 og etter aa ha sjekket inn, mottatt min Hilton Gold gave og den vanlige Doubletree cookien satte jeg kursen rett mot bassenget. Der var det tomt, dro i gang boblebadet og tilbragte noen minutter der foer det ble en god del runder i bassenget.

Rett i baren der man bestilte en god Angus burger og en flaske vann. Var i bingen og sovnet umiddelbart foer 2300.

Vekkeklokka ringte 0445, men jeg foelte at jeg hadde faatt nok soevn, saa aa komme seg opp gikk greit. Sprang igjennom dusjen og var i resepsjonen ett par minutter paa 5 da shuttelen skulle gaa. Jeg var alene ombord og ankom Terminal J der UA flyr ut av 10 minutter senere.

Hadde allerede sjekka inn paa Blackberryen og skrev bare ut boardingkort. Kom meg igjennom bananland TSAen og satte kursen rett mot Starbucksen jeg vet ligger rett ved US/UA gatene. Bumpa borti Shuttle America crewet som jeg tippa skulle fly meg til ORD i Starbucks koeen. Relativt kort stopp paa dem. De ankom 2200 og hadde avgang 0600.. Jeg kjoepte en stor Sumatra og en lemon poppy muffin som skulle fortaeres ombord siden snackbox er hva de serverer i F paa E170 :rolleyes:

Ble sittende ved gaten og tenke paa hvor patetisk historien til UA er siden Glenn overtok. Fra aa vaere en stor operasjon, har UA naa kun 140 seter ORD-MIA daglig !!:rolleyes::rolleyes::(. En av verdens stoerste Star hub tilbyr man kun 140 seter til soer Florida (UA har lagt ned FLL og PBI). En skandale. Mange spekulerer at CO kommer til aa starte ORD-Soer Florida, men jeg har mine tvil siden hub strategien til CO er noe man sjelden gaar vekk fra.

Anyways, kom meg ombord og fant 2A, enseter. Behagelig nok. En burugle var purser ombord og hun kom rundt med juice og vann foer take off. Sto over.

Etter take off kom hun en runde med noetter og valgfri drikke samt spurte om man oensket snackbox. Jeg sto over alt bortsett fra vann. Kosa meg med kaffen, fersk muffins og fikkl gjort unna en god del jobb.

Behagelig flight og vakker innflygning til ORD. Landet 0745 og var ved gaten rett etter. Verdens lengste hjemtur var heldigvis over.

Utbyttet ble:

Rundt 14000 BMI grunnpoeng samt 2400 UA miles fra ORD-BOS. En gratis natt hos SPG opp til kategori 6, 2800 hilton poeng + 3000 bmi miles for doubletree.

Slett ikke verst for hva man betalte.

Men jeg gjoer nok ikke det samme en gang til, ble alt for mye styr. Men det ble jo verdt det siden man sikret ett Star Gold kort.

Rapport slutt, naa til bilder

Oppe i otta, vakker utsikt fra 4P BOS
Picture022.jpg

Alaska Air sin logo jet (hvorfor har de Bob Marley paa halen? :P)
Picture023.jpg

US Air klubbens elendige "buffet". vakumpakket muffins, yogurt og biscoff
Picture025.jpg

Flott klubb selv om serveringen er daarlig
Picture026.jpg

Air Canada sin YYZ connection :P
Picture027.jpg

Dag sine griser
Picture029.jpg

Frokosten som ikke ble spist
Picture030.jpg

US Air frokost ombord
Picture251.jpg

Ankommet LGA
Picture031.jpg

RCC loungen med god utsikt
Picture033.jpg

Bedre muffin og kaffe
Picture034.jpg

Sjett Blue
Picture036.jpg

Minibuss fra Frontier
Picture038.jpg

Var det noen som sa koe??
Picture040.jpg

Drink foer maten ombord LGA-ORD
Picture041.jpg

Snack (frokost slutt kl 1000)
Picture042.jpg

Fun and Games paa ORD. Snurr hjulet og vinn Economy Plus. Jeg vant ei flaske vann
Picture043.jpg

Heineken i Ex CO loungen
Picture044.jpg

Utsikt fra Loungen
Picture045.jpg

Litt stort i forsvarsfarger
Picture046.jpg

Litt stort i moderne farger
Picture047.jpg

Endelig fremme i Miami, bassenget paa Doubletree
Picture048.jpg

Og Jacuzzien
Picture050.jpg

Embraer tur paa morran
Picture052.jpg

Knyttnevetest bestaatt
Picture053.jpg

Kommer inn over Lake Michigan
Picture054.jpg

Hjemme!
Picture060.jpg

Montrose Dog beach, ikke langt unna heimen
Picture061.jpg

That's it!

Takk for kjemperapport! Litt vanskelig å følge med på alle disse flyplasskodene - som jeg kan ikke kan utenat - men Scanair har jo en glimrende service som gjør det mulig å følge med ved å ta pilen over.

Takk for flott rapport, ikke noe å utsette på bildene heller :)

Tommy, giv endelig lyd, hvis du gør alvor af dine planer med at sætte op googlegruppe med fejlpriser :-) Jeg er interesseret...

Hadde vært kult det ;)
Jeg kom jo over ett kjent scoop en gang her :p(A340 modell til 69,- på sas :D )

Nydelig raport, og en slik gruppe som omtalt er jeg svææært intresert i. Og selv om jeg jobber i bransjen (enn så lenge), kan jeg garantere med hodet som insats at jeg aldri kommer til å si skvatt til en levende eller død sjel om feilprising :)

Back