• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Blue1 udvider til CPH og ARN fra Finland

Det var bara en hypotes.
I svensk media har det däremot vid flera tillfällen antytts att det nya sparprogrammet är det kraftfullaste någonsin och det är framförallt riktat mot lön och arbetsvillkår hos SAS flygande personal. Enligt samma källor ska sparprogrammet vara godkänt av SAS styrelse.

Jag hoppas precis som de flesta andra att sas kabin och pilot fackföreningar inser att en pensionskuld på -10 miljarder kr= konkurs inom 1 år om inget mycket drastiskt görs av SAS ledning. Det ska bli mycket intressant att läsa om sparprogrammet när CEO Richard Gustavson väl offentliggjort det.
Ett friskt och lönsamt SAS behövs i norden.
 
Blue1 åpner 1. juni en ny rute fra Lappeenranta/Villmanstrand til København. Ruten vil bli fløyet fire ganger i uken med Boeing 717-200. Flyplassen er i dag trafikkert av airBaltic (til Riga) og Ryanair (til Milano, Brüssel og Düsseldorf). Ettersom den bare ligger 30 km. fra den russiske grensen vil jeg tro at mange russere også benytter seg av flyplassen.

Ruten mellom Lappeenranta og København legges ned fra og med 3. desember. Ruten har blitt fløyet fire ganger i uken. Ruten mellom Ivalo og København, som flys to ganger i uken, tar en måneds vinterpause i januar.

Kanskje ikke så overraskende om ikke alle de nye rutene er lønnsomme, kanskje flere kunne blitt fløyet med CRJ-200/900?

Ser ellers at det i september var en vekst på 25 prosent i tallet på finske transferpassasjerer i København.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=69044
 
Last edited:
SAS legger ned Stockholm-Kokkolasta/Karleby/Jakobstad (KOK) 7. september som har blitt fløyet to ganger daglig med Saab 2000.
 
Back
Top