Blitt EBS, hvor lang tid har jeg på meg til å oppnå EBG.

Re: Blitt EBS, hvor lang tid har jeg på meg til å oppnå EBG.

Sorry, trodde du svarte på ett spørsmål.

En tur på SK4144 SVG-BGO-AES, vil den bli regnet som ett segment (eller "kvalifiserende fly" som det står i Eurobonus-profilen min?).

Fikk sølvkortet mitt i dag forresten. ;)

SVG-BGO 1 segment. BGO-AES 1 segment. Totalt 2.

SVG-BGO 1 segment. BGO-AES 1 segment. Totalt 2.

Så dette gjelder selv om det er samme flightnummer og jeg blir sittende ombord i maskinen ved mellomlandingen?

Ahh, litt tidlig på morgenen. Så ikke samme flightnr før nå. Korrekt som Peppep sier.

Må poengene postes innen kvalifiseringsperioden, eller holder det med at poengene ble opptjent (dvs reisen foretatt) innen kvalifiseringsperioden?

Vurderer om jeg skal la poengene gå til SAS for å kanskje nå gull innen 1. okt eller like gjerne flytte over til Aegan så jeg har sjanse på gull senere.

Må poengene postes innen kvalifiseringsperioden, eller holder det med at poengene ble opptjent (dvs reisen foretatt) innen kvalifiseringsperioden?

Vurderer om jeg skal la poengene gå til SAS for å kanskje nå gull innen 1. okt eller like gjerne flytte over til Aegan så jeg har sjanse på gull senere.

Det er reisedato som er styrende.

Aiaiai. Hva gjør jeg nå. Har aldri vært så nær gullstatus som jeg er nå. Har fire kvalifiserende flighter i september booket pr. nå. Da mangler jeg 7 segmenter på å rekke å oppnå gull før de nye reglene trer i kraft 1. oktober. Spørsmålet er hvor mye penger jeg skal legge i å eventuelt prøve å oppnå gull. En annen faktor er at av forskjellige årsaker så er ikke september den beste måneden for meg å fly rundt omkring...

Da mangler du 22 før nyttår da

Vel, kanskje det ikke er skal bli så uoppnåelig med EBG alikevel? Skal vi tro denne informasjonen som dukket opp i den andre tråden.

Sjekket nettopp på SAS chat'en. Svar derfra var at dagens opptjeningsnivå gjelder ut kvalifiseringsperioden din. For min del fra 1/4-13 til 31/3-14, og fikk positivt bekreftet ja at 35 legs innen denne perioden kvalifiserer til gull. Gamle regler gjelder da ut kvalifiseringsperioden. Så får vi nå se da.

http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=878372#post878372

Med 43635 poeng, manglet jeg 1365 poeng til EBG. Og med utløpsperiode 31.08 begynte tiden å bli knapp for å klare 45000 poeng. Men i går ble det en t/r Alta - Tromsø med WF på full flex-billetter. Siden flightene er i 600-ruteserie, sier WF at det skal gi poeng. Da skal det vel tikke inn 2000 poeng. Men hvis de tikker inn etter den 31.08. blir jeg fremdeles på sølv-nivå neste år? Og noen som har erfaring hvor lang tid det tar før poeng på WF-flighter godskrives poengkontoen? SAS har jo tilbudt meg å kjøpe 2000 grunnpoeng for 30.000 poeng, eller drøyt 1800 kr, og har vel morgendagen på å gjøre det, hvis nødvendig...

Det er når flighten er som er avgjørende, ikke når poengene kommer på konto

Hei! Er i samme båt som deg med EBS - og har 13 enkeltreiser som må gjennomføres innen 30. november 2013. Må ta noen grep for å få til det, så la oss dele tips til hvordan dette best kan gjøres. Jeg tenkte egentlig å ta noen innenriksflyvinger for å oppnå dette, men det kan kanskje være bedre med noen andre turer nedover i Europa..

Jeg har begynt å reise min månedlige tur til London via CPH. Muligens ikke den ruten som gir flest poeng pr. krone brukt, men sålenge turene uansett må gjøres og jeg har tid passer det fint.

Kjapt spm her. Hadde følgende tur: Hau-Osl-Mxp-Osl-Hau nettopp. Før turen manglet jeg 500poeng for å bli EBS. Ergo kun første legget av turen er nok til å bli EBS. Ser på poengene som er kommet inn nå at jeg ikke har fått de 15% ekstra for resterende legs, har jeg krav på de? Eller regner sas at jeg ble EBS etter denne bookingen?

Kjapt spm her. Hadde følgende tur: Hau-Osl-Mxp-Osl-Hau nettopp. Før turen manglet jeg 500poeng for å bli EBS. Ergo kun første legget av turen er nok til å bli EBS. Ser på poengene som er kommet inn nå at jeg ikke har fått de 15% ekstra for resterende legs, har jeg krav på de? Eller regner sas at jeg ble EBS etter denne bookingen?

Så snart du er blitt sølv har du krav på bonus, ja. Skriv brev til SAS og be om etterregistrering av de manglende poengene, så fikser de det.

Back