S. Holberg
ScanFlyer Gold
Re: Bjørn Kjos om 2009
Ok, kanskje var jeg litt kjapp i svingene her da
Men det jeg mener er jo at jeg tror ikke at Norwegian er de som blir hardest rammet av dette sammelignet med SAS..Så vidt jeg husker så prøvde jo Norwegian å stjele buisnesskunder fra SAS, men dette ikke var så vellykket. Så derfor kan vel ikke Norwegian bli rammet like hardt som SAS?
Skjønner at privatmarkedet også går ned i disse tider, men desto mere begynner folk å sjekke priser flere plasser, og sist jeg sjekket å var vel Norwegian litt billigere enn SAS på de fleste ruter?
Bare noen tanker i natta
Som flere andre er dette ikke korrekt - snarere tvert i mot. DY er veldig tungt inne i forretningstrafikkmarkedet.
OSL-SVG, OSL-BGO og OSL-TRD er virkelig "bread n butter" for DY. Tett bak følger OSL-TOS, OSL-STO og OSL-CPH.
Nå som forretningsmarkedet stuper (Enkelte større norske bedrifter har index mellom 20 og 35 i Nov, og det er å betrakte som dramatisk), så rammer dette DY der det gjør mest vondt.
Det spiller ingen rolle om du er billigst så lenge kundene ikke kjøper!
1q 09 vil nok fremdeles bli ganske mørkt med markrotall som skuffer markedet, og næringslivet vil fortsette å holde igjen på pengene.
Ok, kanskje var jeg litt kjapp i svingene her da

Men det jeg mener er jo at jeg tror ikke at Norwegian er de som blir hardest rammet av dette sammelignet med SAS..Så vidt jeg husker så prøvde jo Norwegian å stjele buisnesskunder fra SAS, men dette ikke var så vellykket. Så derfor kan vel ikke Norwegian bli rammet like hardt som SAS?
Skjønner at privatmarkedet også går ned i disse tider, men desto mere begynner folk å sjekke priser flere plasser, og sist jeg sjekket å var vel Norwegian litt billigere enn SAS på de fleste ruter?
Bare noen tanker i natta