Big news fra Norwegian i dag

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Maksimalt 4 fly i logojets
Produksjonskostnadene med å foliere et helt fly er på mellom 600.000 og 700.000 kroner. Selve betalingen til Norwegian kommer i tillegg.

- Det koster like mye som fire helsiders annonser i Aftenposten, eller tre uker med plakater i Oslo, eller én uke med tv-reklame, sier Silver-sjefen til dn.no.

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article874098.ece

Der kom altså logojet'en, som ventet... Blir spennende å se hva som skjer med de resterende 'white tails'.

For såvidt hyggelig med litt variasjon i flyfargene. Men for det første var det stygt med motorene i en helt annen farge. Dessuten synes jeg det er altfor mye reklame rundt om i verden, noen skal jo til sjuende og sist betale for gildet også. Hadde vært bedre med en mer diskret dekor på tailen eller noe.

Originally posted by Someone

Ser ikke helt hvor "big news" og revulosjonerende dette var;)

Nei det er først når SAS Braathens lanserer det samme at det blir omtalt som revolusjon! ;):p

Men apropos BU hangaren noen nevnte; er denne forstatt i bruk av BUSK, eller har Dy eller andre tatt over den?

Originally posted by LCH

Originally posted by Someone

Ser ikke helt hvor "big news" og revulosjonerende dette var;)

Nei det er først når SAS Braathens lanserer det samme at det blir omtalt som revolusjon! ;):p

Men apropos BU hangaren noen nevnte; er denne forstatt i bruk av BUSK, eller har Dy eller andre tatt over den?

Godt spørsmål. Så en DY-maskin der i forrige uke (eller om det var tidligere denne uka), pluss den som dro derfra i dag, men det står en MD parkert der inne nå.. Hvem som eier og leier av hvem, aner jeg ikke, men både DY og BUSK/SK ser ut til å benytte seg av den..

-Ja,- nå hadde det vært litt kjekt da, om alle oss rundt om i vårt langstrakte land fikk litt info den nærmeste tiden om hvor denne maskinen skal ut og fly da ......!

Det er nok økonomiske hensyn som gjør at motorene forblir som de er. Vil anta folien som er klistret på flyet ikke kan brukes på motorene pga varmeutvikling og brannfare.

Selv om dette for den jevne nordmann ikke er spesielt sensasjonelt, prøver nok Norwegian å gjøre en del ut av dette. Norwegians markedsdirektør Åsta Bråten sier jo til dn.no at avtalen med Silver er spesialforhandlet fordi det er en gevinst å være første annonsør. Den gevinsten prøver Norwegian å skape nå - litt mye styr for ingenting spør du meg.

Uansett, flyet er kult - men Norwegian trenger seriøst å bruke litt tid på å finne ut hvordan identitet de selv ønsker.

Norwegian har da i høyeste grad skapt en merkeidentitet nå, FlightDeck? Å selge opptil 4 fly til annonsører ruinerer på langt nær et omdømme.

Og etterhvert har også det internasjonale rutene blitt mange

NAX_EN.jpg

Digger denne type journalistikk ..

Mange passasjerer er bekymret for å fly, men Silvers toppsjef, Mikkel A. Berg, synes et fly er et flott symbol for deres virksomhet, selv om Silver-flyet skulle styrte og passasjerene dø.

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/14/476759.html

Flyet er og blir stilig...og nå skal jo prisene på DY ytterligere ned - så dette må da være bra!!!

Jeg hadde aldri hørt om Silver før, nå har jeg lest om dem i aviser, sett dem på TV og hørt om dem på radio. Hvis de har samme vanvittige respons på mediaomtale i forhold til annonser som det vi har så har de gjort noe lurt.

Originally posted by LN-MOW

Digger denne type journalistikk ..

Mange passasjerer er bekymret for å fly, men Silvers toppsjef, Mikkel A. Berg, synes et fly er et flott symbol for deres virksomhet, selv om Silver-flyet skulle styrte og passasjerene dø.

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/14/476759.html

Det er det mest horrible jeg har lest på lenge!!:cry:

Originally posted by Hurum

Maksimalt 4 fly i logojets
Produksjonskostnadene med å foliere et helt fly er på mellom 600.000 og 700.000 kroner. Selve betalingen til Norwegian kommer i tillegg.

- Det koster like mye som fire helsiders annonser i Aftenposten, eller tre uker med plakater i Oslo, eller én uke med tv-reklame, sier Silver-sjefen til dn.no.

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article874098.ece

Ikke at det er så nøye, men Silver-sjefen blander naturligvis produksjonskostnader med rene annonseringskostnader for de andre mediene. Spesielt tv-reklame er _littegrann_ dyrere å produsere enn folie til en flymaskin.

Uansett tjener nok ikke NAS noe særlig på denne dealen.

Originally posted by Blubird

Norwegian har da i høyeste grad skapt en merkeidentitet nå, FlightDeck? Å selge opptil 4 fly til annonsører ruinerer på langt nær et omdømme.

Å ha reklame på fire fly ødelegger absolutt ikke omdømmet til Norwegian - det jeg savner er at Norwegian snart finner ut hvordan flyene som skal være i Norwegian-farger skal se ut . Designet i dag virker ganske provisorisk.

Back