• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Beste og verste klima/sted for langtidsparkering?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
I disse Max-tider, hva er beste og verste klima/sted for langtidsparketing? Og hvor lenge kan de stå der og fortsatt være i flydyktig tilstand?
 
Re: Beste og verste klima/sted for langtidsparketing?

Best: Tørt og varmt, type ørken.
Verst: Fuktig, nær saltvann. Kulde bør også unngås.

Korrosjon er nok den store fienden.
 
Jeg så dem på Twente 17. november i fjor, tre stykker.
 

Attachments

  • IMG_3245.jpg
    IMG_3245.jpg
    158.2 KB · Views: 291
Uvisst hvordan miljøet med tiden blir på innsiden av duken, men det må da gjøre langtidslagring vesentlig mer gjennomførbart i mindre ørkenaktige omgivelser?
 
Det høres i utgangspunktet ut som et kondenshelvete, men som du ser på bildet er det mye «greier» plassert rundt på bakken. Sikkert noen som har tenkt nøye igjennom dette og funnet på noen smarte mottiltak. Plasten beskytter mot all ytre påvirkning i form av nedbør, forurensing og ikke minst insekter og småkryp. Så lenge den gjenvinnes på en vettug måte funker det sikkert godt.
 
Det høres i utgangspunktet ut som et kondenshelvete, men som du ser på bildet er det mye «greier» plassert rundt på bakken. (...)

Er visstnok et luftsirkulasjonsanlegg under der, slanger festet til både skroget og vingene, som både holder luftfuktigheten på 38% og fjerner ozon.
 
Back
Top