Beste mat på OSL

Re: Beste mat på OSL

Upper Crust var min soleklare favoritt, men jeg synes kvaliteten har tapt seg litt de siste årene. Jeg stikker likevel fort innom om jeg er på OSL ved lunsjtider :)

Pizza Hut er vel noe av den dårligste pizzaen jeg kan tenke meg. Nødløsning i min bok! Mange hakk under Peppes i allefall! For ikke å snakke om overpriset!!

Second that. Absolutt siste valget for min del på Gardermoen. Ender opp med det når jeg virkelig ikke føler for en baguett og angrer alltid.

Jeg er veldig glad i Sinnataggen Tapas bar. Bare så synd den åpner langt på dag. De fleste ganger jeg reiser reiser jeg tidlig og da har ikke de åpnet. Synes de har veldig god mat og flott utsikt over hallen med mere.

Frokostene dine fra Beach Club så da normalt ganske gode ut?

De var en del av testingen :D
Nå skal det sies at frokosten man får servert i stekepannen fra FoodMarket mellom G36-38 faktisk ikke er så halvgærn, men det blir med den.

Pizza Hut gir meg fortsatt dårlige assosiasjoner med bakfylla i USA.

På Upper Crust velger jeg alltid chicken tikka, meget god! :) Ellers er BBQ-burgeren på O`Learys god, ser den er nevnt allerede.

Pizza Hut er vel noe av den dårligste pizzaen jeg kan tenke meg. Nødløsning i min bok! Mange hakk under Peppes i allefall! For ikke å snakke om overpriset!!

Helt enig. Pizza Hut er omtrent så langt unna "god mat" som det er mulig å komme.
Lurer på hvor det blir av de bedre spisestedene som skulle komme til OSL? Er jo en god stund siden man hørte at dette "snart" skulle komme.

Tenker litt på dette med "god, bedre, best".

Kanskje vi skulle sammenligne med "Noe vi kunne ha gått ut for å spise hvis vi ikke hadde vært på reise"?

Er enig i at burgeren på O'learys er allright, men jeg tror ikke jeg ville ha gått ut for å spise den hvis det ikke var fordi jeg satt på OSL med begrensede muligheter.

Peppes Pizza kunne jeg saktens gått ut og spist. Iallefall hvis jeg skulle ha med ungene. Burgeren til Beach Club likeså.
Pizza hut - Aldri
Baguett til nesten 80 kr, nei, da lager jeg heller min egen!

Men ingen har enda sagt noe om kafeen på hjørnet til venstre etter security. Har vel spist der for lenge siden, og siden jeg ikke husker noe spesielt fra det, var det sikkert ikke noe å skryte av. Husker bare at det var dyrt.

Hva med det nye foodcourt prinsippet på utland? Noen prøvd noe der som var av betydning?

Glemmer vel aldri skuffelsen jeg fikk på ARN for et par år siden. Langt rekesmørbrød som så ut som det bugnet av reker og til den festlige pris SEK 199,-.
Skuffelsen bestod av at det var mest salat og egg når man kom under overflaten. 2 hele egg hadde de gjemt under for å bygge det litt opp, og en halvkilo salat, på et par dager gammelt tørt hvitt brød. Og rekene var heller ikke akkurat ferske! Svindel kan man kalle slikt!

Jaja, bare noen flere tanker her fra lille meg!

BF:cool2

Glemmer vel aldri skuffelsen jeg fikk på ARN for et par år siden. Langt rekesmørbrød som så ut som det bugnet av reker og til den festlige pris SEK 199,-.
Skuffelsen bestod av at det var mest salat og egg når man kom under overflaten. 2 hele egg hadde de gjemt under for å bygge det litt opp, og en halvkilo salat, på et par dager gammelt tørt hvitt brød. Og rekene var heller ikke akkurat ferske! Svindel kan man kalle slikt!

Kan bare melde meg på med at Arlanda generelt er katastrofe om man er sulten. Her har jeg smertelig lært med at man aldri må møte opp sulten.

Den beste maten på OSL, er den jeg tar med hjemmefra og putter i mikroen.

Ellers så av det man får kjøpt på flyplassen; av baguettene på Upper Crust så er nødløsningene Egg & Salat eller Skinke/Mozarella. Jeg liker ikke at de er sprø og blir fort litt for harde. Pizza Hut kunne vært godt hadde man tatt bort 90% av fettet og den ufyselige sursøt sausen som er i noen av pizzaene. Monolitten/Sinnataggen har noen o.k. retter, og selvplukksalat (men med svært varierende kvalitet). Jeg har aldri vært fan av sushi eller sjømat, så jeg kan ikke si så mye om de stedene. På Franks får du en "karbonadepølse" som er grei. Peppes Pizza er vel eneste som gir omtrent samme opplevelse som andre steder, men ferdigslicene kan til tider bli tørre og stå for lenge, så jeg anbefaler å følge med på de. Beach Club burgeren er god, men av en eller annen grunn så blir det ikke det samme som "ordentlige" Beach Club på AB. Du får fortsatt baguetter på ankomst, men det er ikke det samme som før. Man skulle også tro at 7-eleven kunne hatt samme utvalg som i byen, men det er veldig magert. De har fått en slags "kebab" som er litt smakfull, men innpakningen er håpløs. O'learys er vel det som er best etter sikkerhetskontrollen, Le Grand Comptoir og Foodmarket er etterfølgende. På ankomst så er Beach club og Peppes. På en terningsskala, så er de beste en 3'er etter min mening, mens det meste er 1-2. Prisnivået er da ikke tatt med i betraktning.

Jeg synes mattilbudet har hevet seg veldig på OSL etter oppussingen. Prisene er det så som så med...

Yo Sushi på Gardermoen har jo fått en eller annen pris, den er kjempebra! Sushien på Seafood bar er sånn ferdiglaget som er kald.

Jeg ender alltid opp med baguette fra Upper Crust når jeg er på jobbtur, men synes baguettene er overstekt, det er lite fyll og høye priser. Tandooribaguetten på La Baguette derimot...

Ellers er Pizza Hut en favoritt selv om jeg synes pizzaen er ganske vond sammenlignet med andre.

Upper Crust! BLT med masse bacon er kjempegodt :) Men en Brämhults juice er måltidet komplett.

Lunsjtilbudet på Le Grand Comptoir har jeg benyttet meg av ved flere anledninger, det er min soleklare favoritt! Ellers savner jeg pastastedet som lå nede ved gate 18 i 1998, dessverre var det kroken på døra altfor tidlig.....

Yo Sushi på Gardermoen har jo fått en eller annen pris, den er kjempebra!

Prisen er vel litt begrenset siden det er en "intern" pris. SSP gir en pris til seg selv, og den kom med en gang den åpnet... (!?)

Jeg tror et av problemene med å få bedre spisesteder på OSL er det avsindige husleienivået. Det fører til at det må selges mat som er enkel og billig å lave, ellers ville prisnivået vært enda høyere og folk ville rynket på nesen og godt videre.

Men hva av det er det som er bra da?

Risotto med andeconfit og vårløk eller kremet fiskesuppe m/brød er begge "bang for the buck".
Delikat anrettet og hyggelig betjening er det også på Le Grand..

85 kroner om man viser ID-kort.

Back