Beste Kabinkoffert?

Ingen som har nevnt Dakine enda? Jeg kjøpte en svart i 2008, gjort xxx antall flyvninger både som innsjekket og ombord, ser fortsatt rimelig fresh ut. God kvalitet på søm og glidelås. Softbag som er expandable, et lite rom forann for bp, bok og dill, og et større rom forann som passer perfekt til en 13" Mac.

Eneste ulempen er at den er litt for stor for hattehyllen på ERJ og nedover, og er selvsagt ikke så classy som Rimowa. Men er selv tilhenger av softbag med lommer foran som gir lettere tilgang til stash underveis.

Link: http://eu.dakine.com/p/bags/luggage/guys/over-under

Kjøpte en fin kabinkoffert på Muji i London for en stund siden. Veldig fornøyd. Den er myk, og har en stor lomme foran hvor jeg oppbevarer billetter osv. Veldig fint design og god kvalitet!

Vedrørende kabinkoffert. Med en Travelpro Crew 8 22", measures: 22" x 14" x 9", vil det bli problematisk å få denne med som carry on? Ser mange selskaper har 55 cm som grense på dette, SAS er et av dem, og 22" er jo litt i overkant. Ble selv forklart av ekspeditør i Morris Sandvika at denne var for stor til carry on...

Last edited:
Nei det har du jo rett i, men tenkte kanskje at det forskjelige produsentenes kvaliteter går igjen i hele produktserien?

Det ser også ut som man ikke har testet koffertene i reelt bruk, men bare gjort en vurdering på et kontorrom, el. Det kan hende at slitasje kommer fortere for en del modeller som ligger høyere i skalaen her. Det burde også vært flere modeller i testen. Kabinkofferter har litt andre krav, så det er ikke direkte overførbart bestandig. De har du ofte med deg og sjekkes inn bare i blant, krav til materiale og vekt blir da noe annerledes. Det har også produsentene tatt til seg og dermed er det for en del modeller litt andre kvaliteter. Testen er en indikasjon for kabinkofferter og, men ikke fullstendig.

20% på alle modeller av Rimowa I Athen ( også mye Salsa ). Stedet er Attica .

Er ikke ekspert på deres priser, men et eks. : 2 wheelers Topas cabin... Førpris EUR 495 nå 396... Det ca 3.000 kr , halve prisen av TravelHero...

Flyr jeg i butikker, nei, men fruen gjør og har sort belte....:D Jeg har nok med kose meg i Plakaen... Skal prøve å skrive en oppdatert rapport herfra senere...

Ser det har kommet en ny serie hos Travelpro, crew 9. Der får man en 21" spinner (med 4 hjul) til 195 dollar. Det må da være bra verdi for pengene.

Kjøpte RIMOWA Air Salsa (den minste) til 291 EURO på HEL på søndag, må vel være en bra pris? Burde vel kjøpt to og solgt en:)

Alle er på salg med 20% på en lav "frapris" . Skal hjem nå men stakk innom akkurat nå . Salsa cabin 4 hjul satt ned fra EUR 299 til 239. Har selv kjøpt, ikke Salsa, skal prøve å få VAT refundert , men skal fly via FRA, så det lykkes vel ikke.

Endte opp med en topas cabin på 35L kostet ca 3500kr på Kadewe i berlin. Nyeste modell med ny type håndtak. Dyr sak, men likte den pga utseendet og at den ikke har glidelås. De fleste cabinsize har glidelås, skal du ha noe billig er samsonite sine hardcase aeris de beste. Har en stor slik.

Last edited:
Stusser enda på hvorfor Rimowa er så dyrt.

Lest om flere med topas som ikke har fått opp låsene sine med koden. Ene mannen må bryte i stykker hele driten for å åpne den for security.

Min har ABUS låser som skal være siste oppgradering, så håper jeg slipper å bryte de opp..:)

Ser kanskje på Rimowa Limbo som beste kjøpet, 35L kabin til ca 2800kr på Kadewe i berlin. Om man vil ha en Rimowa kabin.

Noen som har erfaring med reperasjon av Rimowa? Er jo ingen som utfører dette i Norge.

Last edited:
Pussig også at så mye er utsolgt i Munchen, både Oberpollinger og Rimova ..

Fikk uansett det fruen ønsket og 11% refusjon. Tok med min som ble kjøpt i Athen, og som ikke kunne få refusjon på der ( mellomlading, helt forventet, men prøvde ) til MUC og fikk ref der... 6 uker etter kjøpet... ( 3 mnd frist ).

Et tips, best å putte kabinkofferten i sjekk inn kofferten. Så blir den ikke pælmet rundt i lasterommet.... Kan ikke taes med ombord likevel.

Back