Man opptjener ikke business poeng.
Jeg fikk oppgradert til Z-klasse, som gir Business Class-poeng, da jeg ringte SAS. Måtte av en eller annen grunn betale 1000 kr. ekstra i drivstoffgebyr hos Thai.
Man opptjener ikke business poeng.
Aj aj... Holdt på å glemme. Jeg kan også varmt anbefale Hilton Auckland over de andre "upper class" hotellene i byen. Strålende utsikt, flotte rom og hyggelig betjening.
Splitter nye Westin som ligger flott til nede på kaia tør jeg påstå er minst like bra.
Z klasse? Har du booket Y eller S til BKK og Z videre? Det skal ikke være mulig
Det var mulig, i alle fall for megS til Bangkok og Z videre, 15.000 kr. totalt.
Som så ofte før ser jeg ingen grunn til å melde meg på forumets hylekor mot SAS og EuroBonus.
Tror du skal følge litt mer med i timen..
Men for all del, dersom du synes det er greit å tjene 150-450 poeng for hvert hopp du tar i Europa, eller 100-300 flighter pr. kvalifiseringsår, eller å bruke tusenvis av kroner for å kjøpe deg opp til en klasse som gir 100% for samme service for å opptjene EBG, good on you..
Jeg bestilte først S-klasse hele veien fra Frankfurt til Auckland, men ringte SAS for å få bekreftet sete i Business Class hos Thai. Da fikk jeg anledning til å oppgradere billetten til Z hos Thai (fortsatt S og SAS) mot ca. 1000 kr. Dermed vil turen gi nesten 50.000 EuroBonus-poeng:
- Frankfurt-København: 1.500 grunnpoeng
- København-Bangkok: 10.125 grunnpoeng
- Bangkok-Auckland: ca. 12.000 grunnpoeng
- Auckland-Bangkok: ca. 12.000 grunnpoeng
- Bangkok-København: 10.125 grunnpoeng
- København-Frankfurt: 1.500 grunnpoeng
Jeg betalte altså ca. 15.000 kr. for en t/r reise til New Zealand i Economy Extra og Business Class. Som så ofte før ser jeg ingen grunn til å melde meg på forumets hylekor mot SAS og EuroBonus.
Det skulle holde med en grei margin, ja.Dette er vel nok til å kvalifisere seg til Gull...eller...?
Hvis denne prisen var en feil fra SAS' side (siden den nå er økt med 7.000 kroner), blir det jo litt feil å rose selskapet for glimrende opptjeningsmuligheter. Omtrent som å si at Delta er genialt fordi de tilbyr tur/retur OSL-ABQ for 6000 kroner med full opptjening i Business Class...Jeg betalte altså ca. 15.000 kr. for en t/r reise til New Zealand i Economy Extra og Business Class. Som så ofte før ser jeg ingen grunn til å melde meg på forumets hylekor mot SAS og EuroBonus.
Ofte er det bare få hundrelapper opp til billigste alternativ som gir poeng, men dette må du gjøre på telefon. Fortell at du ikke kunne gjøre dette på nett, så slipper du å betale "manuelt-tillegg". Jeg spurte de om dette i forbindelse med min HKG tur i vår, og de fortalte meg dette da.Er det mulig å bestille Economy Class-flybilletter hos Air New Zealand som man får bonuspoeng for? På nettsidene deres kommer alltid rimeligste alternativ opp og man opptjener ingen poeng på disse reisene i noen Star Alliance-bonusprogrammer.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.