En tur til New Zealand

Troppet opp på flyplassen i god til før avgang og tok meg en tur innom Skyteam loungen for forfriskninger.
8TYNLeR.jpg

hNgHij4.jpg

laBhTDq.jpg

02Dbdhc.jpg


Ganske grei utsikt der.

VH-OQB Airbus A380 Qantas Sydney Airport YSSY 06.01-20
by Rolf Jonsen, on Flickr

Siden det neste døgnet ville stort sett tilbringes på baken, ruslet jeg meg en tur rundt om i terminalen og tok litt flybilder.


VH-QPE Airbus A330-300 Qantas Sydney Airport YSSY 06.01-20
by Rolf Jonsen, on Flickr


VH-XFH Airbus A330-200 Virgin Australia Sydney airport YSSY 06.01-20
by Rolf Jonsen, on Flickr


VH-OEG Boeing 747-400ER Qantas Sydney airport YSSY 06.01-20
by Rolf Jonsen, on Flickr

Da det begynte å nærme seg boaring ruslet jeg bortover mot gaten.
ygzDJtu.jpg


Såg denne maskinen på tur til gaten
TqvAa4O.jpg


Returen var via Guangzhou og Amsterdam
Upt5CTA.gif



06. januar 2020, 11.25
China Southern Airlines
CZ326 Sydney – Guangzou
26A Business Class
B-6136 Airbus A380
Flytid 8 timer 45 min

Boardingen var noe forsinket og ingen visste helt hvilken kø de skulle stå i, selv om de forskjellige klassene var skiltet. Det løsete seg da det kom en kinesisktalende person som på ettellerannet vis fikk orden i kaoset.

Vi fikk boardet og fant setet mitt.
TPxS7E8.jpg

iu2Ic9l.jpg

e5QPNp8.jpg

wKudkVo.jpg

BuUwtme.jpg

sQzZpyE.jpg

Gxw33Lj.jpg



Setekonfigurasjonen er 1-2-1, på samme måte som SAS har sin konfigurasjon, jeg hadde på forrhånd karret meg til å få et vindussete på en rad hvor jeg fikk sitte atmed vinduet.
 
Menyen
CrHPj3l.jpg

SqOajMu.jpg

YLz57fE.jpg

kRXuT9y.jpg

wPrB1aB.jpg

FtyN1Xn.jpg

PaPeTPv.jpg

Vgps2dU.jpg

80cVE77.jpg

r6U7pdH.jpg

qKGMAWu.jpg

Vi pushet og taxet mot bane 16R
OzGSqdn.jpg

CUILwUy.jpg


NTrCqKd.jpg



Fikk noen varme nøtter og noe godt i glasset..
JwZzU5k.jpg


...før maten kom
XsEzT62.jpg

ftRsQVH.jpg

wQKaStC.jpg

ra9cK4w.jpg

X7yAJuA.jpg
 
Det var ikke så imponerende med filmer som jeg foretrakk på underholdningssystemet, av samme grunner som med Korean vil jeg tro.

LhcREaJ.jpg


Ellers så forekikk flyturen uten de alt for store begivenhetene.

Det var overskyet over Kina
L0QcOkL.jpg


Litt mere å spise før vi landet
3xS9TTe.jpg

MK6poDN.jpg


Vi landet i Guangzou sånn noenlunde på tid.

atLHv4l.jpg


Og parkerte på China Southern sin terminal
upKbOoS.jpg



Jeg var litt spent på hvordan transferen ville gå, men det gikk veldig smidig, var igjennom på 15 minutter. Da var det bare 5 timer igjen å slå ihjel før neste flight.

Det var ikke så mye spennende å gjøre i terminalen
j82gYnQ.jpg

58wmOen.jpg


Så jeg gikk å satte meg i loungen.
xI6F137.jpg


China Southern har en stor lounge med godt utvalg av diverse Kinesiske(?) retter og miniburgere.
70DhFhB.jpg

yOMdmIO.jpg

uSqdV04.jpg

xx7gyVr.jpg

1B2x5jP.jpg

y5y7J1x.jpg

gMMQS1c.jpg


Etter noen timer gikk jeg og tok meg en dusj
lgL9hnO.jpg


Ikke hver dag man ser folk med sopelime som tepperenser
G5Mzkpq.jpg


Valgfrihet her også.
vl6WSbZ.jpg
 
Etter hvert som det nærmet seg boarding ruslet jeg mot gaten.
KUSw7Em.jpg


Maskinen som tok meg til Amsterdam
VEu8wW0.jpg


07. januar 2020, 00.10
China Southern Airlines
CZ307 Guangzou – Amsterdam
17A Business Class
B-1243 Boeing 787-9
Flytid 11 timer

Boardingen foregikk i mere ordnede former for denne flighten enn flighten fra Sydney.

Blei litt overrasket da det første som møtte meg i flydøra var 2meter med hollender. China Southern har vistnok et tett samarbeid med KLM på denne ruta, og vil ha en som prater hollandsk i kabinen. Det viste seg at han tok all annonsering over PA både på engelsk og hollandsk.

Setekonfigurasjonen er på 787’en er den samme som i A380’n. Hadde sikret meg et vindussete ved vinduet helt bakerst i business class-kabinen.
rjZ5eL8.jpg

fXrE9Is.jpg

azGsJbi.jpg

9lSixhZ.jpg

dLqLN8V.jpg

f4sCzJp.jpg

nJyRVDt.jpg


Businesskabinen.
jQKO7fk.jpg



Menyen
5FupPMh.jpg

rwURLPF.jpg


Var ganske trøtt, men var bestemt på å holde meg våken så lenge som mulig for å komme meg nærmest mulig europeisk tid før jeg sovnet.

Det hjalp på med å få seg noe god mat
5Pte6Ea.jpg

8vloqeJ.jpg

yamnQwl.jpg

UAvpto5.jpg

Ztu6ISM.jpg



Etter enda en film på tableten måtte jeg gi opp og inntok horisontalen.

Fikk meg en god søvn, men klokka var fortsatt midt på natta hjemmetid.

Det var heldigvis snart frokost.

Prøvde meg på rissuppa, men det var ikke helt min smak. Dumplingen var helt innafor.
BlmfyxQ.jpg


eKQM5xi.jpg

vtoHRCT.jpg


Vi landet nesten en time før tiden, straffen for det var en halvtimes venting da broa ikke fungerte, og noen teknikere måtte komme å fikse feilen.

Hadde to fine flighter med China Southern, maten og servicen var god. Setene var også gode å sitte i, liker denne setekonfigurasjonen hvor setene på annenhver rad er forskjøvet.
 
Hadde noen timer og fordrive på Schiphol før siste strekket hjem. Tiden blei brukt til å ta meg en dusj og få meg noe mer å spise i loungen.
KA7cSBH.jpg


07. januar 2020, 09.25
KLM
KL1473 Amsterdam – Glasgow
2F Business Class
BPH-BXP Boeing 737-900
Flytid 1 time 15 min

26r5bJG.jpg


Helt grei beinplass
qpFlt01.jpg


Vi taxet den korte turen bort til bane 24
JXWpAVU.jpg

GKQPbfX.jpg


rlO4EBl.jpg

m8DuHpl.jpg

KEC2Cnx.jpg

OkLZGU2.jpg


Standard KLM frokost
etfXjcA.jpg


Standard vær hjemme i Glasgow
k3JO3Lh.jpg
 
Dette her har jo bare blitt en helt EPISK trip report altså, og bør gå ned i historien som en av de aller beste vi har hatt!

Må si at rundturen din på NZ ser utrolig spennende ut. Selv om det ble mye kjøring.

Korean så litt skuffende ut? Eller er det bare jeg som syntes det virket litt slitent? China Southern, som jeg ville trodd skulle være en katastrofe så jo bedre ut.

For øvrig bra du har fått noe lærdom av Bongos Tryllereiser :)
 
Registrerte også at de, ikke overraskende, serverte Snow som øl ombord. Verdens, i særklasse, mest solgte øl.
 
Takk for turen, Rolf! Mye interessant og -som vanlig- gode bilder. Hvis verden returnerer til normalen etter hvert kan det absolutt være en tanke med EK First på en slik legg som avslutning på et South Pacific prosjekt som er (var?) i planleggingsfasen. Jeg stusser litt på at China Southern serverer på brett med en litt tacky papirduk under?
Uansett, takk for en meeget utfyllende rapport!
 
Takker så mye for veldig hyggelige tilbakemeldinger! :)


Tusen takk for turen, utrolig godt beskrevet, flotte bilder. Me like :-)

Dette her har jo bare blitt en helt EPISK trip report altså, og bør gå ned i historien som en av de aller beste vi har hatt!

Må si at rundturen din på NZ ser utrolig spennende ut. Selv om det ble mye kjøring.

Korean så litt skuffende ut? Eller er det bare jeg som syntes det virket litt slitent? China Southern, som jeg ville trodd skulle være en katastrofe så jo bedre ut.

For øvrig bra du har fått noe lærdom av Bongos Tryllereiser :)

Korean var litt kjedelig men helt greit, A330'n kunne trengt en oppgradering interiørmessig. China Southern overrasket positivt.

Bongos Tryllereiser er min store inspirasjon ;)

Registrerte også at de, ikke overraskende, serverte Snow som øl ombord. Verdens, i særklasse, mest solgte øl.

De hadde utrolig nok ikke Snow på turen fra Amsterdam til Seoul.

Takk for turen, Rolf! Mye interessant og -som vanlig- gode bilder. Hvis verden returnerer til normalen etter hvert kan det absolutt være en tanke med EK First på en slik legg som avslutning på et South Pacific prosjekt som er (var?) i planleggingsfasen. Jeg stusser litt på at China Southern serverer på brett med en litt tacky papirduk under?
Uansett, takk for en meeget utfyllende rapport!

Søkte på billetter CHC-SYD på ITA-matrix, da kom EK opp som billigst på økonomi. Gikk inn på hjemmesiden deres og sjekket pris på First da jeg oppdaget at de fløy med A380, som ikke var urimelig i det hele tatt i forhold til hva jeg hadde forventet. Det er absolutt en tanke å legge inn en slik flight om man får muligheten :)

Det var kun på flygingen fra Sydney de serverte maten på brettet, på flygingen fra Guangzhou kom alt på hvit duk. Vet ikke hvorfor det var forskjell på de to flightene.
 
Hei, og takk for en super rapport! Et noe sent spørsmål, men har ikke sett denne rapporten din tidligere. Har du noe peiling på hvor mange Gb/Tb du har brukt av data på denne turen? Det må jo ha vært en uhorvelig masse med den oppløsningen det ser ut som du har apparatene dine innstilt på. Vennlig hilsen "perpåhøvik"
 
Bongos Tryllereiser er min store inspirasjon ;)

Bongos er suverene og uovertrufne hvis du skal noe sted. Hvis du skal til en definert destinasjon og til en bestemt tid,ville jeg imidlertid muligens valgt noe annet ... Men Bongos får deg avgårde, det skal de ha.
 
Nok en gang en suveren rapport - oppdaget de siste 2/3 litt sent. Litt nysgjerrig paa hvilken Drone du har valgt - er ogsaa i gang med serioes foto fra Droner (heldigvis bor LN-MOW godt utenfor rekkevidde til at hagla hans naar min Drone).
 
Bongos er suverene og uovertrufne hvis du skal noe sted. Hvis du skal til en definert destinasjon og til en bestemt tid,ville jeg imidlertid muligens valgt noe annet ... Men Bongos får deg avgårde, det skal de ha.

Så sant, så sant :D

Nok en gang en suveren rapport - oppdaget de siste 2/3 litt sent. Litt nysgjerrig paa hvilken Drone du har valgt - er ogsaa i gang med serioes foto fra Droner (heldigvis bor LN-MOW godt utenfor rekkevidde til at hagla hans naar min Drone).

Takker så mye! :)

Jeg hadde en DJi MAvic Mini da, nå en Mini2 som er et lite hakk bedre. Fordelen med disse er at jeg slipper å registrere dronene, og ta dronekurs hjemme. Har flydd en del med Mavic 2 Pro på jobb nå (billigere å kræsje noen andre sin drone :p) og synes den er veldig kjekk, med mindre vindbegrensninger og bedre rekkevidde enn Mini's. Kameraet er heller ikke noe å si på.


Hei, og takk for en super rapport! Et noe sent spørsmål, men har ikke sett denne rapporten din tidligere. Har du noe peiling på hvor mange Gb/Tb du har brukt av data på denne turen? Det må jo ha vært en uhorvelig masse med den oppløsningen det ser ut som du har apparatene dine innstilt på. Vennlig hilsen "perpåhøvik"

Hadde en datapakke med innkludert roaming på 12GB som jeg ikke klarte å bruke opp på langt nær.
Eller er det fotoappratet du tenker på?
 
Hei RJon. Det var kamera jeg tenkte på. For meg er bilder ensbetydende med kamera, så jeg tillater meg et "motspørsmål", hva benytter du den "datapakken" med ?
"perpåhøvik"
 
Back
Top