Beste deal til New Zealand?

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Det kan se ut til at det blir tur til New Zealand (og omegn) til høsten, og jeg har så vidt gjort noen søk på flyreiser.

På sas.no finner jeg flyreise i Economy Class med SAS til Bangkok og med Thai til Auckland til 7.500 kr. t/r. For 13.000 kr. t/r kan man imidlertid reise i Economy Extra til Bangkok og videre i Business Class hos Thai. SAS tilbyr også reiser til Australia via Beijing og videre med Air China.

Er dette en god deal til Oceania? Bør vi velge å stoppe en dag eller to i Bangkok før vi reiser videre?

Hva med NZ fra LHR via HGK eller LAX til AKL?

Vet ikke pris, men NZ har vel en ganske bra Y-kabin

7500 er det vel ingen ting å si på, skal godt gjøres å finne det noe særlig billigere vil jeg tro.

Er veldig stor fan av Bangkok jeg, så om jeg var deg ville jeg tatt et par netter der ja. Gjerne på Peninsula.

Economy Extra / Biz er nok absolutt å anbefale. De ekstra 4500,- er vel anvendt. En veninne tok turen i økonomi og lå i 2 dager etter hun var fremme. Selv kjørte jeg biz året etter og var frisk som en fisk ved ankomst.

Har prøvd komboen OSL-CPH-BKK-AKL selv med SAS og Thai. Fungerer utmerket.

Ellers er Air New Zealand virkelig noe du burde se på. Har selv bare testet dem i biz og på stillehavs ruter, men det ga virkelig mersmak. Fabelaktig selskap. Ble faktisk ønsket spesielt velkommen av kapteinen over høyttaler anlegget fordi jeg var EBG og hadde reist så langt på AirNZ. "...And a specially warm welcome to the gentleman in 1E, comming all the way from Scandinavian Airline Systems in Norway..."

Aj aj... Holdt på å glemme. Jeg kan også varmt anbefale Hilton Auckland over de andre "upper class" hotellene i byen. Strålende utsikt, flotte rom og hyggelig betjening.

På sas.no finner jeg flyreise i Economy Class med SAS til Bangkok og med Thai til Auckland til 7.500 kr. t/r. For 13.000 kr. t/r kan man imidlertid reise i Economy Extra til Bangkok og videre i Business Class hos Thai.

Dette er særdeles gode priser. Gjorde noen tilfeldige søk selv på sas.no for høsten, og fik ca de samme prisene som deg, men da kun for en vei. Er du sikker på prisene er t/r? I så fall - slå til!

Air NZ er et godt alternativ, og kan absolutt anbefales som BSSW sier. Har tidligere sett ganske greie priser på airnz.com med routingen OSL-NRT med SK og NRT-AKL med NZ. Ofte billigere enn via HKG eller LAX.

Pass på å få med deg Sørøya når du besøker New Zealand! En fantastisk øy!

Jeg er nettopp kommet tilbake til Europa etter å ha flydd eco og eco extra med NZ til HKG, og jeg kan anbefale begge deler på det varmeste. Jeg må ærlig inrømme at NZ sin eco extra ligger svært nært mange biz klasser i service og servering, selvsagt med unntak av seter. God beinplass, men like mange i bredden som på eco. Med den prisen jeg betalte var det en kjempedeal.

Dette er særdeles gode priser. Gjorde noen tilfeldige søk selv på sas.no for høsten, og fik ca de samme prisene som deg, men da kun for en vei. Er du sikker på prisene er t/r? I så fall - slå til!

Ja, det er t/r, men man må være litt smart med routingen ...

Hos Air New Zealand er preisen ca. 1300 Euro fra Oslo, men da med SAS til København og Tokyo og videre derfra med Air New Zealand. På tilbakeveien er det Air New Zeeland via Los Angeles til London og videre med SAS til Oslo.

Da har vi bestilt billetter med SAS og Thai Airways i Economy Extra og Business Class. Betalte 14.197 kr. t/r. Det blir tre uker i Oceania med New Zealand og Stillehavsøyene, kanskje også Australia.

Fikk du denne prisen fra Norge? På sas.no finner jeg kun en vei i extra full flex til 13-14K til Oseania i løpet av høsten. Jeg har selv bestilt juletur til Sydney med SAS i extra full flex (inkl. TG business fra Bangkok) til 14.500 t/r, men måtte bestille fra Frankfurt for å få denne prisen. Uansett en veldig god pris synes jeg.

Last edited:
Prisen er bare tilgjengelig med utreise fra f.eks. London, Frankfurt, Paris og Brüssel. Det kommer vi også til å gjøre, men jeg har fått SAS til å endre billetten slik at vi slipper å reise via Frankfurt på returen.

Får opp economy extra med TG fra BKK til SYD. Betyr det biz ettersom flytypen ikke har economy extra?

Back