Jeg byder konkurrencen meget velkommen uanset om det er danske eller udenlandske flyselskaber. Sålænge selskaberne opfører sig ordentligt og konkurrerer på fair og etisk vis.
Det er sidstnævnte jeg stiller spørgsmålstegn ved i DY's tilfælde. Men i sidste ende er det jo kunderne der bestemmer og jeg kan godt have en fornemmelse af at danskerne ikke udvikler sympati for et selskab, der bruger bølle-metoder for at kvæle konkurrenten, som oveni købet er et selskab, som danskerne traditionelt har holdt meget af.
Sterling fik i sin tid megen badwill ved at overtage Maersk Air - både blandt kunder men også hos medarbejdere. Her var det et selskab som alle danskere var stolte af og som ydede god service, der blev overtaget af et selskab, der ikke altid var helt fine i kanten... Til slut havde Sterling fået megen negativ omtale og vi så jo hvad der skete med dem.
Som nævnt skal Norwegian være meget velkomne i Danmark, men det bliver ikke mig der flyver med dem når de benytter disse utiltalende rovdyrsmetoder. Det kan jeg frygte at der er mange andre i Danmark, der har samme holdning til - hvis der bliver for mange af os, så bliver det svært at være DY på et fremmed marked. Og specielt hvis den danske presse pludseligt finder et par "sager" de kan køre på, så er folkestemningen hurtigt vendt.