Beskyldes for "dirty tricks" mot Norwegian

Status
Not open for further replies.
Dette er jo bare en (morsom) storm i et (lite) vannglass. Men det gir jo masse redaksjonell omtale av begge parter!

Enig.
Nå er det ikke bare bajasen MoL som skaper headlines.

Jo flere bajaser, jo bedre

Gleder meg til jul. Da håper jeg vi får 3 bajaser i media på en gang. Ryanair, Norwegian og Cimber.
Kanskje vi kan få se en ny episode av "hovmesteren"?

Dette med persondata er urelevant så lenge usannheter er fremsatt fra Cimber Sterlings side. Dessuten har ikke Norwegian sagt hvilke navn billettene er utstedt til - bare at alle 54 billetter er betalt av Cimber Sterlings juridiske sjef.

Det med persondata er absolutt ikke urelevant! Som potensiell DY kunde vil jeg vite at mine persondata behandles konfidensiellt og korrekt. Det at noen ikke oppfører seg bra gir ikke andre muligheten til å bryte loven.

Av egen erfaring fra div verv jeg har så vet jeg har persondata skal behandles MEGET strengt i Norge. Det å gjøre en intern gjennomgang for å identifisere noshow vil jeg tro er i grenseland all den tid flighten har dratt så det ikke er for å få pax med, og det ikke er full-flex for å refundere. Det å gå ut med hvem og hva som er kjøpt er helt klart utenfor loven. I mine øyne meget uproffesjonellt og gjør meg skeptisk.

Hvis billettene hadde kostet 1 kr, hadde jeg selv glatt kjøpt 3 billetter så jeg kunne sikre meg en 3 seter alene!

Ser ikke noe galt i å legge ut kampanjebilletter til 1 kr i forbindelse med et reklamestunt. Det er da mange bedrifter som gjør tilsvarende stunt for å skape litt blest.

Og som mange har sagt før meg, dette var nok ikke det smarteste Cimber har gjort. Og at direktøren sier at dette hadde han ikke kjennskap til, virker mildest talt tvilsomt.

Men reklame fikk de! Begge to! Spørsmålet om hvem som fikk best reklame og mest sympati ut av det, er det vel imidlertid liten tvil om.

BF:cool2

Men reklame fikk de! Begge to! Spørsmålet om hvem som fikk best reklame og mest sympati ut av det, er det vel imidlertid liten tvil om.

Spørs om ikke en ikke navngitt mann på Fornebu kan ta seg en lille en og oppsøke en kjeveortoped etter denne saken :colgate:

Spørs om ikke en ikke navngitt mann på Fornebu kan ta seg en lille en og oppsøke en kjeveortoped etter denne saken :colgate:

Dagens! :colgate:

Nå melder dn.no følgende: Nå har Cimber Sterlings ledelse og styre bestemt seg for å iverksette en intern analyse av hva som har skjedd. Og Krogsgaard ber Norwegian om hjelp for å få saken oppklart.

Hele artiklen her: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1820706.ece

Last edited:
Jeg synes fortsatt DY er i overkant indignerte og gneldrete i denne saken. De av alle burde kunne tatt dette med litt humør og bygget god PR på saken i stedet for å komme trekkende med pekefinger og forretningsmoral-preken...

Sitater som "Dette er ikke noe et flyselskap med respekt for seg selv gjør." og "Å drive forretning på denne måten savner sidestykke" er å dra det alt for langt synes jeg. Som Kjos vel sier selv, ingen liker sure folk...

Jeg synes fortsatt DY er i overkant indignerte og gneldrete i denne saken. De av alle burde kunne tatt dette med litt humør og bygget god PR på saken i stedet for å komme trekkende med pekefinger og forretningsmoral-preken...

Sitater som "Dette er ikke noe et flyselskap med respekt for seg selv gjør." og "Å drive forretning på denne måten savner sidestykke" er å dra det alt for langt synes jeg. Som Kjos vel sier selv, ingen liker sure folk...

Ikke for ingenting at Anne Grete Ellingsen er savnet i denne bransjen.

Ja jeg kan tenke meg at det plager en frequent DY flyer som deg selv;)

Det er vel kun med dine øyne at dette svaret er å dra det langt......

- Dette er ikke noe et flyselskap med respekt for seg selv gjør. Jeg regner med at det var et engangstilfelle, og at det ikke skjer igjen, sier kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik i Norwegian til DN.no etter Cimber Sterlings skitne triks:

Last edited:

Tatt det med humør? Det er ikke uten grunn at DY kjører på i Danmark.. de vil jo selvfølgelig slå Cimber over og ut ved å sette inn styrker på de stedene Cimber i dag tjener penger.. De er jo ikke ute etter å fly side om side vil jeg tro, men rett og slett ta over stasjoner som Cimber i dag tjener penger på. Hvordan ellers skal det tolkes? Vil vel heller oppfatte det slik at Cimber føler seg MEGET truet av DY, og i et desperat forsøk ikke la de kapre kunder.. noe som kan synes å ha slått feil vei..

Last edited:
Siterer Norwegian i aftenposten.no
Vi har ikke kontaktet Cimber Sterling og har heller ikke tenkt å forfølge saken videre. Vi mener det er de som bør komme på banen i denne saken, sier hun til Aftenposten.no

Altså har DY satt strek for denne gang.

Ja jeg kan tenke meg at det plager en frequent DY flyer som deg selv;) Det er vel kun med dine øyne at dette svaret er å dra det langt......

Hehe, jeg har faktisk noen DY-flights også!

DY har en toppsjef som har bygget opp hele omdømmet til selskapet på å være en blid bamse som ikke lar seg hisse opp. Derfor blir det et image-brudd når man plutselig blir sinna og indignert.

Dette er subjektivt, altså, men de kunne sagt noe i retning av at "det er supert å se at vi er så mye billigere enn konkurrenten vår at de bestiller hos oss" eller "vi feirer at vi har blitt Cimbers favoritt flyselskap med å erstatte alle billettene ledelsen der kjøpte".

Dette hadde vært alternativer til å si at handlingen mangler sidestykke... :)

Hehe, jeg har faktisk noen DY-flights også!

DY har en toppsjef som har bygget opp hele omdømmet til selskapet på å være en blid bamse som ikke lar seg hisse opp. Derfor blir det et image-brudd når man plutselig blir sinna og indignert.

Dette er subjektivt, altså, men de kunne sagt noe i retning av at "det er supert å se at vi er så mye billigere enn konkurrenten vår at de bestiller hos oss" eller "vi feirer at vi har blitt Cimbers favoritt flyselskap med å erstatte alle billettene ledelsen der kjøpte".

Dette hadde vært alternativer til å si at handlingen mangler sidestykke... :)

Men du må ikke glemme at Cimbers "blemme" her er en unik mulighet for Norwegian å kunne nytte dette til sin egen fordel. Skal Norwegian komme ut som en vinner fra dette, har de jo faktisk ikke noe annet valg etter min mening. Det har de nå klart og Cimbers stunt er nå snudd til Norwegian sin fordel!

Dessuten kunne vel Norwegians inntog på Kaarup neppe blitt mer omtalt i presse enn nå;)

Gratis PR + ca. 650 DKK inntekter for billetter hvor man kan spekulere hvor mange av dem ville virkelig har blitt solgt...

Sa sent som na vil hver Danske har en anelse at det er grise-billig a fly med Norwegian innenlands.

Billigere kan man ikke ha reklame.

-----

Na det gjelder Cimber og Norwegian sitt forhold, sa bör de to sette seg tilsammen og endelig komme til en slags borgfred. Ellers svekker Norwegian sitt posisjon og Cimber risikerer heile selskap. Her har begge noe a tape og det vil vaere klok dersom begge parter endelig kommer til en situasjon hvor man havner i vin-vin konstellasjon.

Na det gjelder Cimber og Norwegian sitt forhold, sa bör de to sette seg tilsammen og endelig komme til en slags borgfred. Ellers svekker Norwegian sitt posisjon og Cimber risikerer heile selskap. Her har begge noe a tape og det vil vaere klok dersom begge parter endelig kommer til en situasjon hvor man havner i vin-vin konstellasjon.

mmmm - jeg husker at SAS og Maersk Air gjorde det en gang.... Det kostet dyrt...:old

mmmm - jeg husker at SAS og Maersk Air gjorde det en gang.... Det kostet dyrt...:old

Dersom man gjörer dette illegalt koster dette. Det finnes seg lovlige former av borgfred. Ser til Tyskland og hva TUIFly og AB har gjort...

HE HE, nu har jeg netop læst bogen om Maersk Air
I den fremgår det, at havde man offenligtgjort hele
aftalen for EU var den formentligt blevet godkendt !

Nevermind its easy to be clever in return :p

Hvis billettene hadde kostet 1 kr, hadde jeg selv glatt kjøpt 3 billetter så jeg kunne sikre meg en 3 seter alene!

Da bør du kjøpe 3 setegebyr også, hvis ikke risikerer du å få 3 stk B eller E seter på forskjellige plasser i kabinen :)

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back