Beskyldes for "dirty tricks" mot Norwegian

Status
Not open for further replies.
Nå kjenner jeg ikke saken mer enn den er beskrevet her, men dersom dette medfører at Cimber har blokkert muligheten for andre å kjøpe disse billettene (ved å kjøpe de fleste selv), er jo dette virkelig dårlig PR. Cimber har de samme mulighetene som Norwegian til å markedsføre sin nye ruter gjennom introduksjons priser.

Prisen var 1 krone eks. avgifter melder DN.NO

Det var inkludert - jeg var ute før QI og vurderte å kjøpe en t/r med jomfruturen. Eneste var kredittkortgebyr, seating osv - men det var ingen umulig å fly t/r inkl. avgifter for 2 DKK. (Søndag kveld var det knapt 1-kronesbilletter igjen, antagelig takket være våre venner i QI).

Der er stadig masser at få til i morgen og i overmorgen. Måske man skulle lave "en Cimber.........."

Last edited:
Der er stadig masser at få til i morgen og i overmorgen. Måske man skulle lave "en Cimber.........."
Det tror jeg er i forhold til det DY hevder i mediene i dag - at "falske bookinger" (Anders And etc) er luket ut - søndag kveld var en avgang tirsdag, en på torsdag og den første avgangen fredag som hadde igjen 1-kronesbilletter...

Det tror jeg er i forhold til det DY hevder i mediene i dag - at "falske bookinger" (Anders And etc) er luket ut - søndag kveld var en avgang tirsdag, en på torsdag og den første avgangen fredag som hadde igjen 1-kronesbilletter...
Det var da også på tide at de fik ryddet op

For ca. 190,- kan man altså få en egen 737? Det hadde jo vært litt konge:lol:

For å være ærlig, tror jeg at selv Bjørn Kjos skrattet godt på kontoret sitt da han fikk høre om dette.

"Vil siste gjenværende passasjer Kalle And vennligst begi seg til utgang....umiddelbart da flyet er klar til avgang".

Wig-wag: Jeg har slektninger som faktisk har hatt et Sterling 737 alene mellom CPH og BGO.

Ganske morsomt iflg. dem selv ;)

Hmmm, er jo ikke ulovlig å kjøpe billetter, men er ikke helt sikker på PR effekten for Sterling.

Det de burde gjort var jo å booke alt som fantes av personale og familie på dagsturer til andre baser som et tilltak for å styrke "lagånden" eller noe slikt. Da hadde de i alle fall hatt et påskudd... Og selv SAS har jo fløyet ryanair ;)

For ca. 190,- kan man altså få en egen 737? Det hadde jo vært litt konge:lol:

For å være ærlig, tror jeg at selv Bjørn Kjos skrattet godt på kontoret sitt da han fikk høre om dette.

Jeg tror nok den første reaksjonen hans var sinne og irritasjon, som etterhvert går over i latter og glede. For dette er mye PR for Norwegian, og Sterling kommer veldig dårlig ut av dette, i øynene til folk flest, vil jeg tro.

IMM

You get what you give!

Hvis man selv spiller dirty - kan man ikke forvente at konkurrenter er englebørn.

Good on you Cimber Sterling

Helt enig. Den krig startede DY selv og så må de også kunne tage det når konkurrenten giver igen.

Nu har jeg ikke læst alle artikler om dette i medierne endnu, men såvidt jeg kan se er det vel kun DY's påstand at Qi har købt så mange billetter. Såvidt jeg kan se er det kun en enkelt fra QI der har indrømmet at have købt en billet.

Men uanset godt at se, at QI tager kampen op med DY. Dirty eller ej. Hvis DY tror de blot kan gå efter QI's kerneruter med dumpingpriser uden kamp, så tror jeg de skal tænke sig om en ekstra gang.

Bliver spændende at følge i den kommende tid....

Lurer på hvor mange folk som sto bak dette, og hvilke stillinger de har.
Utrolig dumt gjort, spør du meg.

Da hadde det vært morsommere om de hadde gjort som easyJet's Stelios & Co som stilte mannsterke på den første flygningen til GO Fly i oransje kjeledresser!

Det som slår meg er at DY må ha hatt veldig mange 1 kronesbilletter på hver avgang dersom så mange som 118 no shows ble registrert på en eneste avgang. Jeg ville trodd at det naturlige antallet "gratisbilletter" i alle fall ville vært maks 30 stk.

Hva er det som bestemmer om det kan kalles "fri konkurranse" eller om det er "fantasipris"?

-A
Principielt finder jeg det ok at DY vælger at tabe penge på 1DKK billetter - det er fri konkurrence, men samtidg er det fantasipriser - som de er nødt til at deres konkurrenter reagerer imod. De kunne vælge at lave ligeså lave priser, men den reaktion de - tilsyneladende - valgte er væsentligt billigere. Med andre ord fri konkurrence :-)

Jeg synes det er lidt kvalmende hvormeget DY tilsyneladende klynker i pressen over dette.

Status
Not open for further replies.
Back