Strengt tatt sparte vel DY en del på at folk ikke møtte opp, det er vel noen pax-avgifter de dermed slipper å betale?
Prisen var 1 krone eks. avgifter melder DN.NO
Strengt tatt sparte vel DY en del på at folk ikke møtte opp, det er vel noen pax-avgifter de dermed slipper å betale?
I så fald er DN.NO forkert på den. Prisen var/er 1DKK alt incl. = predatory pricingPrisen var 1 krone eks. avgifter melder DN.NO
Prisen var 1 krone eks. avgifter melder DN.NO
Det tror jeg er i forhold til det DY hevder i mediene i dag - at "falske bookinger" (Anders And etc) er luket ut - søndag kveld var en avgang tirsdag, en på torsdag og den første avgangen fredag som hadde igjen 1-kronesbilletter...Der er stadig masser at få til i morgen og i overmorgen. Måske man skulle lave "en Cimber.........."
Det var da også på tide at de fik ryddet opDet tror jeg er i forhold til det DY hevder i mediene i dag - at "falske bookinger" (Anders And etc) er luket ut - søndag kveld var en avgang tirsdag, en på torsdag og den første avgangen fredag som hadde igjen 1-kronesbilletter...
For ca. 190,- kan man altså få en egen 737? Det hadde jo vært litt konge:lol:
For å være ærlig, tror jeg at selv Bjørn Kjos skrattet godt på kontoret sitt da han fikk høre om dette.
You get what you give!
Hvis man selv spiller dirty - kan man ikke forvente at konkurrenter er englebørn.
Good on you Cimber Sterling
http://epn.dk/brancher/transport/luft/article1951837.ece
Sterlings boss har en ganske pragmatisk holdning til sagen.
Hvorfor dog?
DY starter krigen med at sælge fantasi prisen - havde de forventet at der ikke ville komme en modreaktion?
Principielt finder jeg det ok at DY vælger at tabe penge på 1DKK billetter - det er fri konkurrence, men samtidg er det fantasipriser - som de er nødt til at deres konkurrenter reagerer imod. De kunne vælge at lave ligeså lave priser, men den reaktion de - tilsyneladende - valgte er væsentligt billigere. Med andre ord fri konkurrenceHva er det som bestemmer om det kan kalles "fri konkurranse" eller om det er "fantasipris"?
-A
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.