• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bergens SBS'en

Originally posted by fly1980

Åssen tar man egentlig bilde av skjermen og får med alle vinduene?

Jeg bruker PRT Sc printscreen knappern

På SBS-1 bildene så legger jeg noe annet ned i bildekant - slik at PC leser bilde/skjermbilde.

Jan

Attachments

• 11-02-bergen.jpg
    11-02-bergen.jpg
    145.4 KB · Views: 2
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio

Hva skal jeg trykke inne på siden??

Når du starter opp VNC viewer - så legger du inn IP adressen

All oppskrift finner du på www.atc-flyradar.com

Bergen har denne adressen du skal legge inn:

80.203.213.118

Alle de andre IP finner du på www.atc-flyradar.com

Jan

Utrolig bra. Ble plutselig litt asosial denne helgen!
Men det virker som det er langt i fra all aktivitet som vises på radaraen. Satt f.eks i Bergen vest i dag, og så at det passerte en god del trafikk som aldri kom opp på skjermen. Stort sett var det bare Norwegian og Scanor som kom på skjermen. Er det ikke all trafikk som vises?

Fra 1.mars så er pålagt å bruke mode -S og da skal vi få mere inn på skjermen og ikke bare på loggen

Ta en titt på alle SBS-1 så finner du mye trafikk i Norge.

:clap

OK, skjønner. Ble egentlig oppmerksom på dette da KLM's 1730 avgang fra BGO ikke dukket opp på skjermen idet den svingte sydover etter avgang fra rwy35.

Back