Hvorfor må man ha bemannede tollstasjoner på flyplasser? Det er jo ikke alltid det er tollere på plass når man passerer svenskegrensa.....
Hvorfor må man ha bemannede tollstasjoner på flyplasser? Det er jo ikke alltid det er tollere på plass når man passerer svenskegrensa.....
Det må du nesten spørre tollvesenet om...
I flertallet av gangene jeg har ankommet Flesland fra utlandet så har det ikke vært tollere der (ihvertfall ikke synlig), men de har jo satt opp en fin automat om man ønsker å fortolle noe![]()
Rett og slett fordi man kan ha behov for å fortolle noe kanskje? Eller papirarbeid som krever stempler ut eller inn av landet. Langs grensen til Sverige er det betjente og ubetjente stasjoner, og har du no å fortolle kan du ikke benytte de ubetjente. Det er litt mer problematisk på flyplassene, derfor der de betjent når det er trafikk fra utlandet der.Hvorfor må man ha bemannede tollstasjoner på flyplasser? Det er jo ikke alltid det er tollere på plass når man passerer svenskegrensa.....
Tror du kan være ganske trygg på at det er noen der som følger med.
Dersom du ikke ser tollerne på G-moen, er det vel slik at de ikke ser noen "som skiller seg ut med urovekkende atferd", som en toller så fiffig beskrev det i en reportasje eller dokumentar jeg så en gang for en god stund siden, eller at de rett og slett ikke har fått tips...
Men de er der....hele tiden...dag og natt...i hvertfall i følge dem selv...![]()
Har også kjent igjen noen tollere i sivilt antrekk i ankomsthallen.
Så vidt jeg husker var det bare synlige tollere én av de fire gangene jeg har kommet til Flesland i år (tre ganger fra CPH, én fra LGW).Jeg tror ikke det har vært en eneste gang jeg har kommet på Flesland, de siste 3-4 årene, og det ikke har vært tollere der. Kanskje fordi jeg stort sett alltid kommer med siste flyet fra AMS? Ikke vet jeg, men det er ikke rent sjeldent det er "narkotikahunder" der også. På lørdag kveld var det noen som ble markert av hunden... ikke meg altså...![]()
Xxx.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.