Bedre onsdag

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
….paa en rolig tirsdag paa verden beste lille oey. Stille i huset etter at 2 tidligere forum medlemmer var paa besoek i forrige uke, begge er vel ofre for Flyprat innskrenkningene - selv Flyprat er ikke unntatt Covid innskrenkninger ^_^

Rolig i huset, men travelt paa jobb - dagene er ikke ulike OJB sine, et stort prosjekt er i ferd med aa avsluttes, mye LL her ogsaa, samtidig starter et nytt 12 maaneder’s prosjekt - er jo ikke oekonom, saa jeg lurer litt paa hvordan man med en 50 timers uke paa hjemme kontor vil beregne on site - det vil si 10 ekstra timer til pendling - trekker man de 10 fra de 50 saa en ender opp med 40 timer (ser ikke helt at det er mer effektivt, men er jo ikke oekonom ;) ) eller legger man til de 10 timene saa det blir 60 timer ? Er det noen som ikke liker sin kone saa man er saapass hysterisk for aa holde seg unna, hoeres veldig ut som en daarlig deal - men jeg er jo gift med en Italienerinne - saa aa holde seg unna vil bety at jeg taper all gleden. Men jeg er jo ikke oekonom :)

God morgen fra Riksen.

Her startet dagen 06:00 med de vanlige målingene. Det blir vel litt TV titting i dag også med både sjakk og CL. Må vel prøve å komme meg ut en liten luftetur også i løpet av dagen.

Mornings fra Hvalstad. Kona har dratt på jobb og barn er levert. Litt snø har kommet i natt, men ikke nok til at det må måkes noe. For å stykke opp Teams-kjedsomheten blir det lunsj i Asker sentrum. Uaktuelt å sitte inne hele dagen, selv om det er planlagt en løpetur i kveld. Ha en fin dag

Last edited:
God morgen fra Forus. Merker at det er roligere start på dagen en det pleier. Ikke overraskende. Det ligger vel an til en rolig avslutning på året vil jeg tro. Uansett. Denne arbeidsuka nærmer seg slutten så når jeg stempler ut i kveld håper jeg folk holder seg friske så jeg kan ha langhelg.

God hotellfrokostisengamorgen fra Ulsteinvik.
Nedstenging/restriksjoner fra midnatt av, så får vi se om vi kan fortsette vår ferd rundt om i landet i en eller annen form etter det. Men enn så lenge nytes en fredelig onsdagsmorgen. :)

God morgen fra vinterlige Romerike´s Toscana :)

Dagen benyttes til å lade opp til 2x nattevakter i tårnet på Norges hovedflyplass, og med de utfordringer som selskapene har i dette været, kombinert med mannskapsmangel og slike ting, så blir det nok noen travle første timer av nattevakten før natteroen senker seg over OSL...

Ha en flott dag alle !

Åååååh... først følte jeg meg som en løve i bur igjen som på nytt ikke kunne reise ut og gjøre jobben min. Og så ble buret brått enda mindre igjen med hjemmekontor det meste av uken fremover. Måtte det ikke bli enda verre med en repeat av fullt hjemmekontor for alle igjen. MAKAN ALTSÅ.

Dette suger skikkelig. Og det suger jo enda så sykt mye mer for alle i reiseliv, uteliv og artister. Fy flate jeg er greit heldig samtidig.

Så her sitter jeg.... FLY FORBANNA OG DRITHELDIG.

Makan

Ha en bedre dag

Da var dagens første undersøkelse gjennomført. Den regnes ikke for å være spesielt behagelig, men med medisinene jeg fikk gikk det som drøm totalt uten ubehag. Hodet er også kvikt og raskt igjen så dette virker bra. Da blir det avslapping fremover så får ci se om de har planlagt noe mer undersøkelser idag.

God formiddag fra sør, her har akkurat en servicemann dukket opp på døra. Han var enig i at den var meget defekt, og har i løpet av ti minutter klart å pelle av den gamle og smelle opp en ny og bedre - makan til effektivitet. Har selv montert tre-fire stykker, men pers er en halvtime. Bøyer meg i snøen for fagfolk.

Nå går det endelig igjen an å komme seg både ut og inn, så da får man feire med en tur til frisøren. Ha en fin dag der du er!

God formiddag fra Forus,

Her over i sørvest blåser det friskt fra sørøst. Dette været er egentlig det vi har i mars måned til vanlig. Vær eller ikke , det blir en grei dag på jobben med LL arbeid i prosjektet.
Planlegger juletur østover for å feire jul med min gamle mor på Jar og med dagens vær på sørlandet bør jeg kanskje tenke på å skifte til piggdekk på dieselbilen i ettermiddag ?
Ha en fortsatt fin dag.

Hei fra kontoret.. Par fine teams-møter ferdige blant annet med UAE - så lenge Teams-møter er eksterne og med shipping-folk så er de nesten utelukkende morsomme. Kjappe og løsningsorienterte.

Nok en avslutning i kveld (på håret med nye regler) og Sushi-kos etterpå. Der bryter jeg alle regler og skyller ned med nydelig Chardonnay.

Rolig i huset, men travelt paa jobb - dagene er ikke ulike OJB sine, et stort prosjekt er i ferd med aa avsluttes, mye LL her ogsaa, samtidig starter et nytt 12 maaneder’s prosjekt - er jo ikke oekonom, saa jeg lurer litt paa hvordan man med en 50 timers uke paa hjemme kontor vil beregne on site - det vil si 10 ekstra timer til pendling - trekker man de 10 fra de 50 saa en ender opp med 40 timer (ser ikke helt at det er mer effektivt, men er jo ikke oekonom ;) ) eller legger man til de 10 timene saa det blir 60 timer ? Er det noen som ikke liker sin kone saa man er saapass hysterisk for aa holde seg unna, hoeres veldig ut som en daarlig deal - men jeg er jo gift med en Italienerinne - saa aa holde seg unna vil bety at jeg taper all gleden. Men jeg er jo ikke oekonom :)

Sliter litt med det samme her. Sjefen til kona prøver litt med den samme logikken for å få opp produksjonen. Siemens er jo involvert i ‘halve Atlantas’ frenetiske byggeaktivitet, så her benyttes alle mulige tjuvtriks. Jeg prøver å lære henne ‘norsk’ regnemåte, men amerikansk arbeidskultur er bare syk ….
Selv er jeg heldigvis ansatt i et firma som regner på riktig måte, så prøver å gå foran med et godt eksempel. :cool:

Hei og god morgen. Våknet opp til et heidundrande og uanmeldt tordenvær i natt en gang, men det gikk heldigvis fort over.

Ny arbeidsdag etter en tur på dynga og på Publix. Islandsk Siggis youhurt er en del av morgenseremonien, så det må fylles opp litt.

Velvel .. travelt nok uten masete sjefer. Og ting blir gjort.

God morgen fra Los Angeles området.
Ja i morgen (torsdag 9) skal jeg hjem til Norge og flyet går kl. 11:00. Jeg håper at alt går bedre denne gangen. Men, det kan være en stor flaskehals på OSL.
Nå må jeg gå inn på det skjema som LN-MOW tipset meg om: https://reg.entrynorway.no/ (for nå er det mindre en 72 timer før ankomst i Norge).

Og så må jeg huske å ringe til landet Norge og si at JEG kommer. Jeg kan vel ikke få dårligere service en Elefanten*. Tulla :colgate:

Veldig bra at myndighetene i Norge strammet inn i går.

Edit: Glemte å skrive hva * betyr.
* = Elefanten slipper inn uten noen spørsmål, og slipper å ta korona test og han må ikke ha maske.

…Stille i huset etter at 2 tidligere forum medlemmer var paa besoek i forrige uke, begge er vel ofre for Flyprat innskrenkningene - selv Flyprat er ikke unntatt Covid innskrenkninger ^_^

Tjaaaaa ................ ^_^

''Last Activity: Today 01:51 ''

"Relax, " said the night man,
"We are programmed to receive.
You can check-out any time you like,
But you can never leave! "

Stille i huset etter at 2 tidligere forum medlemmer var paa besoek i forrige uke,

To?

Tjaaaaa ................ ^_^

''Last Activity: Today 01:51 ''

"Relax, " said the night man,
"We are programmed to receive.
You can check-out any time you like,
But you can never leave! "

Eller 07:51 som vi sier her borte.

Forøvrig fyller albumet Hotel California 45 år i dag :)

Ellers god kveld herifra. Det mimres i NRK-appen i disse adventstider. Akkurat nå maler Teodor røde hunder på Eli.

Ha en god en:)

….paa en rolig tirsdag paa verden beste lille oey. Stille i huset etter at 2 tidligere forum medlemmer var paa besoek i forrige uke, begge er vel ofre for Flyprat innskrenkningene - selv Flyprat er ikke unntatt Covid innskrenkninger ^_^

Har ikke du også MacBook? Da kan man vel også slå på norske bokstaver på utenlandsk tastatur? Jeg har iallefall quickswitch mellom tysk og norsk på tysk tastatur. Ellers blir det mye rart med z og y…. :P

Jeg glemte å skrive detaljene. Ikke bra.

Ja, som sagt så reiser jeg fra LA i morgen.
SK932 LAX - CPH og så SK1464 CPH - OSL
Så jeg skal lande kl. 10:15 på OSL og da håper jeg at det er lite kø i testing.
Spennende...

To?

Eller 07:51 som vi sier her borte.

Forøvrig fyller albumet Hotel California 45 år i dag :)

Ellers god kveld herifra. Det mimres i NRK-appen i disse adventstider. Akkurat nå maler Teodor røde hunder på Eli.

Ha en god en:)

Ja 2 !
….

Back