Bangkok-tråden

Re: Bangkok-tråden

Hvordan er beliggenheten til Rembrandt i Bangkok? Noen her inne med erfaringer fra dette hotellet :-)? Vurderer å reise til Bangkok for første gang til neste vinter, og er svært takknemlig for alle hotelltips fra dere.

Helt greit, men ikke noe mer... Synes også det ligger både litt langt inn i "soien" og litt for langt opp på Sukhumvit. Vil nok foretrekke en del andre i samme området, F.eks. Dream Hotel, Sofitel, S15, Double Tree by Hilton. Eller det nye Radisson Blu, men har ikke forsøkt det enda.

Hvordan er beliggenheten til Rembrandt i Bangkok? Noen her inne med erfaringer fra dette hotellet :-)? Vurderer å reise til Bangkok for første gang til neste vinter, og er svært takknemlig for alle hotelltips fra dere.

Conrad er min beste hotellerfaring i BKK. Full pott på alle områder, som du kan lese om her: http://bonusfeber.no/conrad-hotel-bangkok/

Ellers liker jeg meg godt på Stable Lodge i Sukumvit soi 8 www.stablelodge.com . 1500-1800 bath natta med kjempebra restaurant med både klassiske danske kroretter og smørrebrød men også Thai kjøkken. Svømmebasseng er der også og hyggelig bar ved veien. Du har forøvrig alt du trenger mellom Stable lodge og sukumivt av barer, restauranter og seriøse massasjesteder. Pluss minibanker, fotballpub, reisebyrå og 7-11. (Anbefaler vannhullet "We 4 u". Det er også kort vei til nattmarkedet langs sukumvit.

Vil du ha det litt mer lukseriøst men i samme område, ligger Adephi Suites i samme soi (8). Bra rom til en fornuftig pris.

God tur!

Conrad er min beste hotellerfaring i BKK. Full pott på alle områder, som du kan lese om her: http://bonusfeber.no/conrad-hotel-bangkok/

Ellers liker jeg meg godt på Stable Lodge i Sukumvit soi 8 www.stablelodge.com . 1500-1800 bath natta med kjempebra restaurant med både klassiske danske kroretter og smørrebrød men også Thai kjøkken. Svømmebasseng er der også og hyggelig bar ved veien. Du har forøvrig alt du trenger mellom Stable lodge og sukumivt av barer, restauranter og seriøse massasjesteder. Pluss minibanker, fotballpub, reisebyrå og 7-11. (Anbefaler vannhullet "We 4 u". Det er også kort vei til nattmarkedet langs sukumvit.

Vil du ha det litt mer lukseriøst men i samme område, ligger Adephi Suites i samme soi (8). Bra rom til en fornuftig pris.

God tur!

Skriver under på Conrad i Bangkok. 5 stjernershoteller i Bangkok er relativt billige og gir ofte god verdi (les ofte under 1000 kroner natta) så har man penger til det burde man gå for det. Greide faktisk å misse et fly pga gode senger, men det var ikke kritisk så jeg fikk ombooket det av Thai. Neste gang har jeg lært at jeg skal bestille ettermiddagsfly og ikke morgenfly.

Som Tristar sier er hotellet helt greit, men de priser seg ofte likt som andre hoteller lenger opp på Sukhumvit rd. Det er også brukt av SAS som crew-hotell.

Helt greit, men ikke noe mer... Synes også det ligger både litt langt inn i "soien" og litt for langt opp på Sukhumvit. Vil nok foretrekke en del andre i samme området, F.eks. Dream Hotel, Sofitel, S15, Double Tree by Hilton. Eller det nye Radisson Blu, men har ikke forsøkt det enda.

God tur!

Skriver under på Conrad i Bangkok. 5 stjernershoteller i Bangkok er relativt billige og gir ofte god verdi (les ofte under 1000 kroner natta) så har man penger til det burde man gå for det. Greide faktisk å misse et fly pga gode senger, men det var ikke kritisk så jeg fikk ombooket det av Thai. Neste gang har jeg lært at jeg skal bestille ettermiddagsfly og ikke morgenfly.

Som Tristar sier er hotellet helt greit, men de priser seg ofte likt som andre hoteller lenger opp på Sukhumvit rd. Det er også brukt av SAS som crew-hotell.

Tusen takk for alle glimrende tips, folkens! Skal definitivt ta disse med i den videre planleggingen :-) Håper å kunne "lure" samboeren med på Conrad.

hjelp! Lest hele tråden her, men er ikke blitt klokere. Er det noen her som har erfaring med å besøke Bangkok i begynnelsen av Juli? lurer fælt på ei lita uke der nede, på et hotell med basseng, å kun slappe av maks (Radisson Blu Plaza,Conrad eller noe sånt). Er det en skikkelig dårlig ide eller kan det funke? Blir forvirret av alle nettsider, ene sier NEI det regner osv, andre sier JA det regner litt men kan ha fint vær å.. :)

Noen her som har prøvd nye Hilton Sukumvit? Skal ha et par netter der i juli. Har booket executive room som HH Gold. None perks / oppgradering?

hjelp! Lest hele tråden her, men er ikke blitt klokere. Er det noen her som har erfaring med å besøke Bangkok i begynnelsen av Juli? lurer fælt på ei lita uke der nede, på et hotell med basseng, å kun slappe av maks (Radisson Blu Plaza,Conrad eller noe sånt). Er det en skikkelig dårlig ide eller kan det funke? Blir forvirret av alle nettsider, ene sier NEI det regner osv, andre sier JA det regner litt men kan ha fint vær å.. :)

Vanligvis har jeg opplevd pent vær på morgenen / formiddagen, mens det kan komme et regnskyll på ettermiddagen (1-2) timer. Aldri opplevd at det regner hele dagen. Ville dratt selv om jeg hadde hatt mulighet, og tror du vil få en flott tur!

w

Har vært der mange ganger om sommeren. Det regner litt mer enn om vinteren, men langt fra nok til at du bør holde deg hjemme :) Sjelden jeg har opplevd vedvarende regn sånn som her hjemme. Blir noen kraftige skurer, men det gjør ikke så mye. Været er uansett aldri lett å gardere seg mot. Er ikke noen fasit på det i Thailand heller. Mer ustabilt i forhold til regntid og sånn nå enn før.

Noen her som har prøvd nye Hilton Sukumvit? Skal ha et par netter der i juli. Har booket executive room som HH Gold. None perks / oppgradering?

Ja. Jeg liker hotellet, nytt og fint. Som Gold har du tilgang til Lounge og vanligvis blir du oppgradert.

Vi bodde på lebua ifjor. VELDIG fornøyd, får masse for prisen. Beliggenheten er så som så, og rommet vi hadde var litt slitt, men det er jo store rom (romslige suiter) med god utsikt. Bar og restauranter er flotte, og frokosten var helt utrolig. Ekstremt høyt nivå på måten, og utrolig stort utvalg - frokosten var høydepunktet på oppholdet. Fin spa-avdeling med utendørs pool også.

Vi fikk en billig suite for ca 800 kroner natten, og det er det definitivt verdt. Legger du mer penger i det, får du nok nyere rom. Hotellet ligger en liten gåtur fra t-banen (7-8 minutter), men de har shuttle for de som er late. Bor dere der, vil jeg også sterkt anbefale en kveld på restauranten White Elephant som ligger en kort spasertur fra hotellet. Veldig god og rimelig priset gourmetmat med røtter i thai-kjøkkenet...

One night in Bangkok

Hei,

har et døgn i Bangkok mellom flighter og er litt rådvill på hvor vi bør bo.

Ser at The Peninsula Bangkok har "Flash sale" via Jetsetter til ca 1000kr natten på våre datoer. Er dette et godt valg for 1 døgn i BKK mtp. plassering, transport flyplass etc ?

Takker for svar!

Re: One night in Bangkok

Hei,

Ser at The Peninsula Bangkok har "Flash sale" via Jetsetter til ca 1000kr natten på våre datoer. Er dette et godt valg for 1 døgn i BKK mtp. plassering, transport flyplass etc ?

Takker for svar!

Hotellet ligger ganske langt fra flyplassen, på andre siden av elven. Overfor Lumphini Park finner du også femstjerners hoteller som ligger mer sentralt.

Spørs hva du vil bruke tiden til, fra Peninsula kan du ta båt til China town og Grand Palace/Emerald Buddha.

Re: One night in Bangkok

Hei,

Takker for svar!

Som forrige poster sier har det mye med hva dere vil gjøre/se. Personlig synes jeg at Peninsula ligger litt for usentralt ift transport bare for et døgn.

Jeg ville valgt Sukhumvit-området, siden du får gode hoteller i samme prisklasse, kort distanse til flyplassen og enkelt å komme seg rundt med BTS/Skytrain til shopping/kino/etc

Bangkok er nok den byen i verden som gir "best value" på hotell. Jeg har gjennom de siste årene reist flere 10 talls turer til østen, og som regel stopover i Bangkok.

Vil her anbefale 4 femstjerners hotell hvorav to er dyre og to er meget gode, men rimeligere priset.

Oriental: Ligger ved Chao P elven - har blitt kåret til verdens beste hotell flere ganger

Peninsula: Ligger på andre siden av elven for Oriental og har knivet med Oriental om å være verdens beste hotell.

Begge disse hotellene er helt fantastiske, men hvis jeg skulle velge ville mitt valg falle på Mandarin Oriental.

Hilton M - riverside - ligger på samme side som Peninsula ved elvebredden og har noen fantastiske billige suiter med eventyrlig utsikt.

Dusith Thani : Et Thai eid og Thai drevet hotell med noen supergode (dyre) resturanter. Hotellet er ikke så dyrt, men servicen er utrolig. Hotellet har sitt eget undervisningsopplegg i serviceledelse og skolen er ved dette hotellet.

Nå bor jeg når jeg reiser alene på Hilton, men når kone og barn er med bor vi på Dusith da vi får en flott suite med connection room for ca 8000 Bath for 4 personer.

Dersom noen vurder å bestille formidler jeg gjerne kontakt med min kontakt på reservations for å få de samme gode prisene send en PM så svarer jeg

skreddersydd dress i Bangkok pris og leveringstid

Hei!
skal reise for førstegang til Thailand og nærmere sagt Bangkok
og da tenkte jeg å kjøpe meg en skreddersydd dress visst ikke det tar altfor langt tid.

hvor mye vil det koste og hvor lang tid tar det ?

Re: skreddersydd dress i Bangkok pris og leveringstid

Jeg synes ikke dette høres ut som noen kjempeidé, men du kan sansynligvis få det kjempebillig og kjemperaskt.

https://www.lonelyplanet.com/thorntree/forums/asia-thailand/topics/read-this-tailoring-in-thailand

Det er helt kurant å få sydd en bra dress i Bangkok. Men vær godt forberedt, tenk gjennom hvilken modell/snitt du ønsker. Og styr langt unna thaisilke, gå for en dyr ullkvalitet. Masse tips om skreddere i denne tråden i fra post #57 og utover.

Re: skreddersydd dress i Bangkok pris og leveringstid

Hei!
skal reise for førstegang til Thailand og nærmere sagt Bangkok
og da tenkte jeg å kjøpe meg en skreddersydd dress visst ikke det tar altfor langt tid.

hvor mye vil det koste og hvor lang tid tar det ?

Som andre sier, vær godt forberedt.

Presiser godt hvilket snitt du vil ha på bukse og jakke, en fin dress kjenner man igjen på detaljene.
Skandinaviske dresser har ofte et litt mer skinny fit enn det som er vanlig ellers, litt lavere i livet og innsving på beina.

Skal du ha dobbelt splitt eller enkel splitt på jakken, eller kanskje ingen splitt. Hvor breie skal jakkeslagene være? Få de til å sy knappehull på jakkeermene.

Jeg kjøpte en dress i Thailand for en del år siden før jeg begynte å bruke dress til vanlig, og ikke hadde så mye peiling, har aldri brukt den, ser helt jævlig ut ;) Men det er min egen feil som ikke var nøye nok i bestillingsprossesen,

Siste tips, ikke betal for mye på forhånd, hvis du er litt kravstor så må du kanskje sende dressen tilbake for forbedringer både en og to ganger så da er det best å ha litt tid.

Back