Bangkok-tråden

Re: Bangkok-tråden

Siden det foreligger er vanskelig å vite med deg, er du nå ironisk eller er det et seriøst spørsmål?
Her var det faktisk seriøst. Har hørt at turister får med seg Sumo i Japan og Thaiboksing i Thailand da dette i alle fall før var eksotiske sporter man i alle fall tidligere ikke så stort til i Norge, men ping-pong?

Her var det faktisk seriøst. Har hørt at turister får med seg Sumo i Japan og Thaiboksing i Thailand da dette i alle fall før var eksotiske sporter man i alle fall tidligere ikke så stort til i Norge, men ping-pong?
Vel....Er ikke akuratt tradisjonell ping pong. Spør Google! :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Menes nok ikke bordtennis her, men ping pong baller som skytes ut fra det som litt dannet går under samlebetegnelsen "nedentil"....

Har lurt med meg deler av familien (dama og 2 unger) til Bangkok og Koh Samui i sommer. Har tidligere bare vært i Bangkok i forbindelse med stopover og gutteturer, og da var kanskje ikke alt like familievennlig.

Ankommer med KLM økonomi kl 09:50. Noen som vet hvordan pågangen er i passkontrollen på denne tiden. Har selv bare flydd til BKK i biz eller first før, og da er passkontrollen en lek, men synes å huske at jeg har sett noen lange køer for "vanlige" folk.

Er det noen firmaer som tilbyr Fast Track ved ankomst BKK. Kunne sikkert vært greit å suse kjapt igjennom formalitetene når en har trøtte unger med seg.

Noen tips til firma som driver transport mellom BKK og sentrum? Taxiene er jo ikke så store, og har garantert ikke plass til all bagasjen og oss 4. I tillegg kjører jo noen som tullinger. AOT har jeg prøvd, men har vært veldig mye venting ved ankomst på at de har ledig bil., så ikke imponert der.

Er det noen firmaer som tilbyr Fast Track ved ankomst BKK. Kunne sikkert vært greit å suse kjapt igjennom formalitetene når en har trøtte unger med seg.

Noen tips til firma som driver transport mellom BKK og sentrum? Taxiene er jo ikke så store, og har garantert ikke plass til all bagasjen og oss 4. I tillegg kjører jo noen som tullinger. AOT har jeg prøvd, men har vært veldig mye venting ved ankomst på at de har ledig bil., så ikke imponert der.

https://www.bangkokflightservices.com/home/bfs-services/premium-airport-services/

Er ikke AOT eller vanlig taxi god nok så er det vel bare airportlinken igjen. Linken over har også transport tjeneste men den er uprøvd for min del da jeg er AOT slave. God tur.

Sent from my iPhone using Tapatalk

https://www.bangkokflightservices.com/home/bfs-services/premium-airport-services/

Er ikke AOT eller vanlig taxi god nok så er det vel bare airportlinken igjen. Linken over har også transport tjeneste men den er uprøvd for min del da jeg er AOT slave. God tur.

Takk for svar.

De gangene jeg har prøvd meg på AOT så har det vært en sinnsyk lang ventetid før bil er ledig. Men det har kanskje bedret seg?

Er det best å forhåndsbestille AOT bil, eller er det likegreit å gjøre det på flyplassen?

Har lurt med meg deler av familien (dama og 2 unger) til Bangkok og Koh Samui i sommer. Har tidligere bare vært i Bangkok i forbindelse med stopover og gutteturer, og da var kanskje ikke alt like familievennlig.

Ankommer med KLM økonomi kl 09:50. Noen som vet hvordan pågangen er i passkontrollen på denne tiden. Har selv bare flydd til BKK i biz eller first før, og da er passkontrollen en lek, men synes å huske at jeg har sett noen lange køer for "vanlige" folk.

På BKK er det faktisk bare å gå til venstre hvor den enorme imigration køen begynner.. Der er det et litt dårlig merket "VIP" passasje hvor det sitter tre eller fire imigration offiserer. De har aldri spurt meg om hvorfor jeg gikk i den køen og har du da med små tipper jeg det er en 99.9% sjanse for at det går greit.

Jeg tror man skal egentlig ha Thai Gold for å komme i den køen.

På BKK er det faktisk bare å gå til venstre hvor den enorme imigration køen begynner.. Der er det et litt dårlig merket "VIP" passasje hvor det sitter tre eller fire imigration offiserer. De har aldri spurt meg om hvorfor jeg gikk i den køen og har du da med små tipper jeg det er en 99.9% sjanse for at det går greit.

Jeg tror man skal egentlig ha Thai Gold for å komme i den køen.

Takk for tips. Unger pleier ofte å hjelpe på immigration køer.

Ser at det koster ca 4400 Bath med Buggy og fast track for 4 personer på BKK.

Buggyen er jo totalt unødvendig, men kanskje litt kjekt for ungene, så de ekstra 1000+ bath for denne får jeg bare stå i.

PS: Eller er det kanskje jeg som synes det er kjekkest med buggy, og ungene driter i det ;)

Takk for svar.

De gangene jeg har prøvd meg på AOT så har det vært en sinnsyk lang ventetid før bil er ledig. Men det har kanskje bedret seg?

Er det best å forhåndsbestille AOT bil, eller er det likegreit å gjøre det på flyplassen?

Tror ikke AOT har forandret seg nevneverdig.

Min lille erfaringsoverføring er at det funker å spørre de i skranken (eg tar alltid den som er rett etter Toll’en) om hvilken bil de har klar utenfor. Hvor lang ventetid på "min" 740?
Litt detalj utspørring

Ber de bruke radioen og spørre vakten utenfor hvis eg får innrykk at hun svarer svada bare for å selge, i tillegg må hun fortelle sjåføren om å starte motor og AC så eg kommer til en litt nedkjølt bil som er klar for avgang.

Viktig å ha et smil og være vennlig i tonen.

Jeg flyr mye ut/inn av Suvarnabhumi, mest økonomi men også C og F.

AOT: Som andre sier, velg bil og spør om det er ventetid. ISUZU som jeg pleier å bruke er stort sett ledig. Dere trenger muligens en større. Jeg fikk pengene igjen da det tok for lang tid. Ganske ryddig til å være Thailand det :)

Fast Track: Det hjelper ikke med Thai Gull (som jeg har) Du må ha Thai C eller cupon. Pleier ofte å stå en person som sjekker ved inngangen, men har sett at andre med C uten cupon har blitt avvist i skranken. Den er kjip. Men som alltid i Thailand, du kan være heldig :)

Køer: Selv om det er lange køer tar det som regel ikke mer enn 30 min i imigrasjonen selv om det ser håpløst ut. Mellom 7 og 9ish er det verste trøkket og på ettermiddagen. Så på kvelden 1-2 timer før de A380-flyene skal gå.

Staff er blitt flinkere til å plassere og ta folk ut av køen og til VIP-counters osv. Flere ganger tar de også ut og sender til Fast-track. Det som stopper opp er ofte enkelte folkeslag som ikke fyller ut imigrasjonskort. Her er også staff blitt flinkere med å bortvise før de kommer til skranke.

Uansett, med KLM økonomi er vel man rimelig klar for å komme seg kjapt igjennom. Dere må uansett vente en stund på bagasjen, så usikker på hvor mye tid dere egentlig sparer.

Det er to ulike imigrasjonshaller, skiller 50-100 meter, så det kan lønne seg å gå de ekstra meterne for å sjekke om det er mindre kø der.

Last edited:

Benytter alltid AOT og tar den billige bilen; Toyota Camry. Aldri opplevd å vente på den.

w

Noen med erfaring fra Chatrium Hotel Riverside. Ikke flust av hoteller som har rom/suiter med to soverom pluss oppholdsrom.

Ser bassenget skal være veldig bra, men er det sol der det meste av dagen? Noen som vet om det har blitt pusset opp i det siste?

Ser etter hotell med minst 20 m basseng mange solsenger eller få gjester og solrikt.
Vet om Anantara Riverside, Athenee, Shangri-la. Hvordan er det med sol hos Conrads basseng?

Noen som har bodd på Novotel Cha Am/Hua Hin?

Står sikkert i tråd fra før, men den er laaang.

Synes å huske at det var bra solforhold og nok av solstoler på Chatrium. Det virket heller ikke slitent når vi var der for tre eller fire år siden.

Jeg har bestemt meg for å ta flytoget fra flyplassen inn til byen. Noen som vet om det er "norsk" gangavstand til noen av Radisson-kjedens hoteller, ihg eller Hilton fra noen av stasjonene? Tar tog for å slippe å tenke på trafikken.

Jeg har bestemt meg for å ta flytoget fra flyplassen inn til byen. Noen som vet om det er "norsk" gangavstand til noen av Radisson-kjedens hoteller, ihg eller Hilton fra noen av stasjonene? Tar tog for å slippe å tenke på trafikken.
Radisson Blu plaza er mulig med bytte til Skytrain og metro iallefall. Rimelig smooth bytte på Makkasan hvor det vel kun er ett stopp på metroen for å komme dit

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Last edited:

Radisson Blu plaza er mulig med bytte til Skytrain og metro iallefall. Rimelig smooth bytte på Makkasan hvor det vel kun er ett stopp på metroen for å komme dit

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Holder det med ett stopp på metro, eller er det ett stopp metro også Skytrain?

Hei..

Tre ting denne gangen:

- Bra transfer-firma fra BKK til OK priser fra BKK til sentrum? Trenger Van eller stor SUV.

- Noen bra restauranter nær elven - OG en spesiell en til julaften som skiller seg litt ut (ikke nødvendigvis luksus).

- Noen roof top restauranter igjen i byen som ikke tar 2000NOK for en biff (som lebua gjør nå)

Khawp khun.

Hei..

Tre ting denne gangen:

- Bra transfer-firma fra BKK til OK priser fra BKK til sentrum? Trenger Van eller stor SUV.

- Noen bra restauranter nær elven - OG en spesiell en til julaften som skiller seg litt ut (ikke nødvendigvis luksus).

- Noen roof top restauranter igjen i byen som ikke tar 2000NOK for en biff (som lebua gjør nå)

Khawp khun.

Radissonblu har rooftopbar, men maten der er jo typy pizza burger og enkle Thailandske. Priser er type 70kr for en øl.

Mulig airport limousine har sånne Toyota-vans? Bilene deres var iallfall hyggeligere priset innenfor tollen enn utenfor. Bilene deres står oppnarsjert like utenfor ankomst.

Sas har vel 10% om du forhåndsbooker bil via app nå?

Ligg unna Bolt, der får du ikke bil før du sender bilde av at du står ved pick-up, og det er mange biler i kø.

Back