Originally posted by ATC-flyradar
Originally posted by Bluejuice
Originally posted by P.A. VIKING
* La meg se , jeg postet en link til NRK som hadde denne saken som hovedloppslag i hele formiddag.
* Det var _ikke_ min intensjon å sverte DY, jeg gjorde en clean cut & paste fra NRK, og overskriften var også fra NRK selv om de har rettet den i ettertid.
_jeg la inn en sub-title om at det gjaldt Proffice.
* Det er vel ingen andre som i denne tråden har svertet DY, men "alle" har vel påpekt at det
gjelder en leverandør til DY.
* Så da er konklusjonen ?
Problemet var at jeg postet denne ?
Det er ikke alle som skjønner det at Norwegian IKKE har egne bakkemannskap, men at de er avhengi av underleverandører, eller så spiller folk dumme. Det er så mange bedrevitere her inne som burde skjønne dette.
Om DY har eget bakkemannskap eller ei, har vel ikke noe med dette å gjøre
Alle bedrifter har underleverandører, men jeg som daglig leder - sjekker mine leverandører titt og ofte for å se om dem kan levere meg tjenester også neste mnd, men jeg får ikke sjekket om de bryter arbeidsmiljøloven.
Det er desverre blitt sånn med alt, vi skal ikke betale noe for kvalitetsvarer eller tjenester lengre, alt går etter Rema1000 prinsippet - bare billig.
Det er slik at vi for det vi betaler for - når vi bare er ute etter billige flyreiser, bruker all tid vi har for å søke etter flybilletter til kr. 5.-+ avgifter, ja så blir forholdene billig hele veien, fra leveranse av tjenester, lønn/arbeidforhold, lavere kvalitet hele veien, nei dette er så dumt å snakke, det over alt, men når det blir slått opp slik som her på forumet, så blir det slik som dette.
Jan