Bakkemannskaper bryter loven

Originally posted by The Ticketor

Bluejuice sa:
men det blir litt drøyt når arbeidstilsynet bryter inn på denne måten

Er ikke det drøye at man kanskje bryter mot loven, ikke at tilsynet skal gjøre jobben sin? For meg er det vanskelig å forstå at man tenker på den måten som det virker som du gjør her, blåjus.

Forstå meg rett.... Det jeg mente var at det ekstreme forhold som skal til nå arbeidstilsynet griper inn... litt feil formulert der

Originally posted by Bluejuice

Hos Servisair og SGS blir folk stoppet hvis de bryter overtidsbestemmelsene, de får nekt.

Jaha? Og hvor ofte har det skjedd i SA? Hvor ofte sa ikke vi at "noen burde ringe arbeidstilsynet" Mann har i perioder vært litt strenge på dette men det har mange som har fult opp kvota si for å si det sånn. Men OK, nå har jeg vært ute like lenge som NP har vært inne så ting kan ha endret seg.

Hilsen,
Laurenz

Originally posted by laurenz

Hos Servisair og SGS blir folk stoppet hvis de bryter overtidsbestemmelsene, de får nekt.

Jaha? Og hvor ofte har det skjedd i SA? Hvor ofte sa ikke vi at "noen burde ringe arbeidstilsynet" Mann har i perioder vært litt strenge på dette men det har mange som har fult opp kvota si for å si det sånn. Men OK, nå har jeg vært ute like lenge som NP har vært inne så ting kan ha endret seg.

Hilsen,
Laurenz

Er ikke forbudt å fylle opp kvota si, bare hvordan man gjør det. Men du også veit det at folk har fått nekt. Det å bryte loven på denne måten svir både for arbeidstaker og giver

Er ikke forbudt å fylle opp kvota si, bare hvordan man gjør det. Men du også veit det at folk har fått nekt. Det å bryte loven på denne måten svir både for arbeidstaker og giver

Neida, å fylle opp er lov det men så er det nok som har tatt med seg litt mer en kvota ;)
Noen har fått nekt ja men det finnes nok eksepmler på at folk har jobbet betyddelig mer en de har lov til. Folk har også jobbet lengre vakter en det som er lov. Det er ikke noe problem å finne regelbrytt. Jeg syns det er greit at mann noen ganger jobber litt mer en det som er lov men det må skjedd på frivillig basis og skal være untak og ikke regel.
Jeg er forresten litt nyskjerrig på hvem du er :-)
Kan ikke du sende en PM?

Hilsen,
Laurenz

Originally posted by KLMfan

Originally posted by EB

Er ikke flere ansatte i kabinne til DY også vikarer?

proffice aviation der også ja

Hva prøver du og si?
At Kabin ansatte i norwegian kommer fra Proffice Aviation?
Det er i hvertfall HELT feil!

Det er noen som er i angrepsposisjon her hele tiden, lukter vi Proffice Aviation-ansatte her?
Noen ganger er det lov å tulle litt uten at noen skal gå helt av hektene.

Det er ikke til å stikke under en stol at Northport og Proffice Aviation får gjennomgå her, det er ikke rart iht alt som skjer. Fra den dagen NP tok over har de fleste som jobber i NAX bannet Northport opp og ned, ønsket de dit peppern gror, noen SA ansatte ser rødt når det nevnes NP.

Det er faktisk mye å plukke på når det gjelder handlingselskapene på gardermoen, og mer "hakking" blir det... Get used to it. Jeg hører mye rart ang NP, det er mange ansatte som ønsker seg vekk, noen kommer til SA, andre går til SGS.

De hadde en vanskelig oppstart, de hadde ikke bånd, de sleit virkelig med opplæring osv, og det sviktes enda har jeg lagt merke til, bl.a det å headsetstarte fly når det er torden i lufta er vel litt jackass-stunt vel. Men jeg håper virkelig at de som er ansatt i PA får det bedre.

Det er noen som er i angrepsposisjon her hele tiden, lukter vi Proffice Aviation-ansatte her?
Noen ganger er det lov å tulle litt uten at noen skal gå helt av hektene.

Det er ikke til å stikke under en stol at Northport og Proffice Aviation får gjennomgå her, det er ikke rart iht alt som skjer. Fra den dagen NP tok over har de fleste som jobber i NAX bannet Northport opp og ned, ønsket de dit peppern gror, noen SA ansatte ser rødt når det nevnes NP.

Det er faktisk mye å plukke på når det gjelder handlingselskapene på gardermoen, og mer "hakking" blir det... Get used to it. Jeg hører mye rart ang NP, det er mange ansatte som ønsker seg vekk, noen kommer til SA, andre går til SGS.

De hadde en vanskelig oppstart, de hadde ikke bånd, de sleit virkelig med opplæring osv, og det sviktes enda har jeg lagt merke til, bl.a det å headsetstarte fly når det er torden i lufta er vel litt jackass-stunt vel. Men jeg håper virkelig at de som er ansatt i PA får det bedre.

Hehe.. det du sier med Headsett starte fly når det er Torden vet jeg noen som gjorde en dag jeg var på jobb, sa ifra at det måtte han ikke gjøre,og om han i det hele tatt hadde lest om farene ved oppstart under torden og headsett på hode.

Men NAX har aldri klaget til oss, de vil gjøre det lettere for oss. De har til og med sendt en kar til oss for og se hvordan vi jobber osv.. Han skal hjelpe oss med og få det vi har krav på og få nok folk på jobb. Vi har jo også fått igjenom Flyovernskomsten eller hva den heter, og den driver jo også og trer i kraft.
Men jeg også som ansatt i Proffice Aviation håper at ting blir bedre. Og at PA skjønner at de ikke kan la folk jobbe så mye de vil.

Originally posted by OEriksen

Originally posted by EB

Hva prøver du og si?

Heller ikke Proffice Aviation i Sverige , eller er det slutt på det etter denne Norwegian stevnet for vikarbruk ?

Originally posted by ThomAAs

Synd at de bruker Norwegian i dette, det har jo ikke noe med oss å gjøre...

Ble egentlig litt nysgjerrig, hvordan har ikke dette noe med Norwegian å gjøre?

Og det er helt korekt og nå synes jeg at ansatte i og utenfor det selskapet dette handler om går av skaftene.

Dette blir OT, når man personaliserer utrykkene mot SA - NP eller kort sagt handlingselskapene eller bakkemannskapet - ansatt - innleid -osv

Hold oss til NRK sin pressemelding og hva saken omhandler -så kan bakkemannskapene i de ulike selskane hilse på hverandre i framtiden både på OSL og her på forumet.

Ingen grunn å gå på mer personlig enn dette ligger her.

Jan

Originally posted by EB

Hva prøver du og si?

Det er HELT riktig. I fjor sommer så hadde Norwegian en masse svenske vikarer i kabinen. Disse var ansatt gjennom Proffice Aviation i Sverige. Men det er vel slutt på dette nå etter at DY ansatte flere egne folk.

Hilsen,
Laurenz

Originally posted by GFL

Ble egentlig litt nysgjerrig, hvordan har ikke dette noe med Norwegian å gjøre?

Det jeg mente var at det er ikke DY som styrer personal politikken til NP.
Om Serviceair i teorien hadde gjort det samme så ville det jo ikke stått i media om alle de selakpene de handler...

Uansett så er det utrolig trist at det er gått så langt, jeg liker de ansatte i NP veldig godt. De er utrolig snille og sammarbeidsvillige og gjør en fantastisk god jobb. Så jeg håper det ordner seg, for det fortjener de :)

Originally posted by laurenz

Originally posted by EB

Hva prøver du og si?

Det er HELT riktig. I fjor sommer så hadde Norwegian en masse svenske vikarer i kabinen. Disse var ansatt gjennom Proffice Aviation i Sverige. Men det er vel slutt på dette nå etter at DY ansatte flere egne folk.

Hilsen,
Laurenz

Vi har jo fortsatt en del gode svensker som jobber sammen med oss :up: Og de er Proffice ansatte...

Hva prøver du og si?

Nei, det er absolutt IKKE feil! Som flere andre her også påpeker, er det
fortsatt plenty med kabinansatte i DY som kommer via Proffice Aviation
via Sverige. De jobber i faste slinger i Norge, sover på hotell - og så reiser
tilbake til Sverige og har fridagene sine der. De søkte t.o.m etter flere
CA til Norwegian via Proffice i Sverige, også etter "vikar-konflikten".

Originally posted by Blackhawk

Hva prøver du og si?

Hallooooo - går det virkelig i ann !!

Nå begynner dette virkelig å ta av - OT

Om det er Svenske, Danske, Polske, Russere eller Pakistanere osv som jobber på bakkenivå, skranken, kabin, Piloter, sentralbord, salg osv - hva faen har dette med denne tråden å gjøre ???

I SAS, Wideroe, gidder ikke å nevne alle flyselskap/ handlingselskap som er representert på OSL eller annen Norsk flyplass - så finnes det mangfold av ulike folk fra mange land - så hvorfor påpeke at NAX bruker svensker ???

Dette er helt OT og steng hele tråden for en gang skyld -det neste blir om skruene til bolten i sete nr 12 på LN-KKY er norsk, svensk eller hvor kommer den i fra !!!!!!!!!!

:rolleyes:

Jan

Originally posted by ATC-flyradar

Originally posted by Blackhawk

Hva prøver du og si?

Hallooooo - går det virkelig i ann !!

Nå begynner dette virkelig å ta av - OT

Om det er Svenske, Danske, Polske, Russere eller Pakistanere osv som jobber på bakkenivå, skranken, kabin, Piloter, sentralbord, salg osv - hva faen har dette med denne tråden å gjøre ???

I SAS, Wideroe, gidder ikke å nevne alle flyselskap/ handlingselskap som er representert på OSL eller annen Norsk flyplass - så finnes det mangfold av ulike folk fra mange land - så hvorfor påpeke at NAX bruker svensker ???

Dette er helt OT og steng hele tråden for en gang skyld -det neste blir om skruene til bolten i sete nr 12 på LN-KKY er norsk, svensk eller hvor kommer den i fra !!!!!!!!!!

:rolleyes:

Jan

Nå må du rulle inn, ro ned språkbruken. Det har ikke noe med hvor crew kommer fra, men om de er ansatt i vikarbyrå eller er rekrutert av et.

Unnskyld, er deg meg som skal rulle inn ??

Da for du lese mitt innlegg igjen, jeg bryr meg ikke om hvor personalet kommer ifra i alle stillinger !

Jan

Back