Bakkemannskaper bryter loven

Originally posted by laurenz

Originally posted by Bluejuice

Amatør;)

Savner du oss?

Joda, jeg gjør det. Men ikke arbeidstidene.
Han dere "CebPac" er det noe som jobber i SA? Han virker litt frustrert. Har lest 2 tråder på forumet i dag og i begge to kommer han med noe sure oppkast. Mulig jeg misforstår stilen...

Hilsen,
Laurenz
ex-servisair

Det er nok mange frustrerte ned hos oss skal jeg si deg... men HAKUNA MATATA... Det går mot lysere tider, det skjer noe stort snart tenker jeg

Originally posted by Thomas

Det går mot lysere tider, det skjer noe stort snart tenker jeg

Jøss, får vi radioer som funker?! :old

Glemt det Thomas, det ble lovet for mange år siden. Vent nå litt... vi fikk faktisk nye radioer en gang, du vet disse små. Dessverre er levetiden på de ikke ubegrenset og noen syns å fordufte også. Men problemet ligger nok ikke bare i dårlige radioer men også nettet som fra tid til annen detter ned.

Hilsen,
Laurenz

Jepp, de små "radio-telefonene" fungerer forsåvidt, men alle må teipes igjen for å henge sammen. Snakker dog om sola, idag sto det 2 flunkende nye Motorola (den store typen) og bare ventet på å bli brukt.. mmm herlig!

Det går mot lysere tider, det skjer noe stort snart tenker jeg

Jøss, får vi radioer som funker?! :old

Reis på Elkjop på Lørenskog - kjøp inn noen sett med PMR 446 -de rekker noen 100 meter på en flyplass :colgate:

Litt fleip var dette, men de aller fleste av handlingselskapene har radiokommunikasjon på OSL, SA har 136.800 - SAS ground har 131.700, NP har 131.875 eller og da er det vel bare Wideroe handling (nå er jeg på tynn is bruker de den samme som SAS ground ??) Noen som kan hjelpe meg det siste ang Wideroe handling.

Jan

Nå skal vi vel passe på å ikke spore helt av her. Jan, vi bruker nå ikke VHF båndet internt, det går mest i lukket samband (TETRA).. bruker begge versjonene under:

mth650.jpg

-

mtp300.jpg

De er så tunge og store at man mååå ha hammer på adgangskortet for å gå med det, er også godt egnet som slagvåpen

Nå skal vi vel passe på å ikke spore helt av her. Jan, vi bruker nå ikke VHF båndet internt, det går mest i lukket samband (TETRA).. bruker begge versjonene under:

mth650.jpg

-

mtp300.jpg

Ok Thomas, Tetra er jo en felles plattform for hele OSL, delt inn brukergrupper osv. Alt det derre der kjenner jeg godt til. Nå er ikke jeg helt sikker på hvem av handlingselskapene du jobber i, skjønner at dette ikke SA fordi bruker radioer.

God kveld.

Jan

..skjønner at dette ikke SA fordi bruker radioer.

Hmm - nå er jeg ikke med.

Jobber i SA, ja.

Bruker ikke dere 136.800 mhz - den er registrert på Serviceair og hvis man hører på den frekvensen så vil du også høre at de utfører bl annet pushback osv og eller bestiller noe osv.

Tar jeg helt feil Thomas ??

Jan

Originally posted by ATC-flyradar

Jobber i SA, ja.

Bruker ikke dere 136.800 mhz - den er registrert på Serviceair og hvis man hører på den frekvensen så vil du også høre at de utfører bl annet pushback osv og eller bestiller noe osv.

Jan

136.800 bruker vi til å ha kontakt med flyene, det er ikke internradio, men kommunikasjon mellom SA og fly. Frekvensen på internradioene veit jeg ikke

Originally posted by Bluejuice

Originally posted by ATC-flyradar

Jobber i SA, ja.

Jan

136.800 bruker vi til å ha kontakt med flyene, det er ikke internradio, men kommunikasjon mellom SA og fly. Frekvensen på internradioene veit jeg ikke

Da er det nok som Thomas sier at de bruker Tetra til alt annet.

Fortsatt god dag.

Jan

Back