Originally posted by Humanoid
Det sa jeg aldri.Originally posted by DY
Siden det ikke finnes andre flyplasser som OSl så har man altså ingenting å lære - ikke den beste holdningen akkurat. "Vi kan best!" - holdningen er vel ikke den beste....?
Du har dratt opp den ene dårlige erfaringa der før, og jeg tror du overdriver kraftig mht. tiden. Når man venter på at kaffen skal koke, virker minutter som dager.Hvorfor kan man ikke bygge flere bagasjebånd? Det finnes jo f.eks ikek bagasjebånd nr 2 på OSL. Dette ligger under gulvet etter hva jeg har hørt...klar til å monteres så snart det er påkrevd OG bevilgningene kommer. Et ekstra bånd vil jo øke kapasiteten med 15-20%. Kanskje man bør utvide enda mer.....
Er det pga mangel på bånd at man må vente i inntil 2 timer på bagasjen? Spør for jeg aner ikke. Har selv stått og venta på bagasjen i 1 time og 15 min...og da kunne vi se Braathens-maskinen som vi hadde flydd med...som stod parkert rett foran ankomsthallen. Tok lenger tid å få bagasjen enn å fly..... De fleste passasjerene spurte om de kunne gå ut å hente bagen sin selv.....noe jeg tror de fleste hadde syntes vært greit i stedenfor å stå i 1t og 15 min og vente....
Det spiller ingen rolle om det bygges fler bagasjebånd (og dessuten må du ta akkurat det opp med OSL/Avinor, istedet for å klage på stuerne) i dette tilfellet. Her snakker vi om ett fly med 400 pax - man kan ikke kjøre ett fly på flere bånd - og dette er for passasjerenes skyld!
Venter spent på neste gode forslag.
Nei, jeg er ikke på bærtur. Det er du som "leser mellom linjene" på din sedvanlige arrogante måte. Skal man "hospitere" må man finne en flyplass som er helt lik OSL, og den tror jeg du må lete lenge etter.Originally posted by DY
Du er jo helt på bærtur. Du skriver jo at dere ikke trenger å hospitere da det er meningsløst siden det ikke finnes flyplasser lik OSL. At du etterpå sier du ikke har sagt blir vel for dumt..... det er jo bare å lese innlegget ditt så står det jo at du synes det er miningsløst....
1 time og 15 minutter tror jeg ingenting på. 40-50 minutter, kanskje. For lang tid? Ja, menneskelige feil skjer. Men uansett er du totalt off-topic i å trekke fram denne gamle episoden som et eksempel i denne saken.Ja jeg trekker gjerne fram den erfaringen jeg hadde med å vente i 1 time og 15 min. At du ikke tror meg gjør ikke saken mindre sann. Og ja jeg vet absolutt at tiden går sakte når man venter.
Selvfølgelig må man forsvare seg mot besserwissere som ikke har snøring om bransjer de sprer rykter og løgner om.Virker på meg som du er 150% i forsvarsposisjon....det er etter din mening...og da henter jeg opplysningene fra dine egne innlegg:
-helt meningsløst å se hvordan andre har løst sine vansker siden det ikek finnes noen flyplass som er lik OSL.
-at ca 100 passasjerer som faktisk må stå å vente i 1t og 15 min ikke gjør det fordi du ikke tror dem.
Seriøst - NOT!:wow:
Nei, jeg er ikke på bærtur. Det er du som "leser mellom linjene" på din sedvanlige arrogante måte. Skal man "hospitere" må man finne en flyplass som er helt lik OSL, og den tror jeg du må lete lenge etter.Originally posted by DY
Du er jo helt på bærtur. Du skriver jo at dere ikke trenger å hospitere da det er meningsløst siden det ikke finnes flyplasser lik OSL. At du etterpå sier du ikke har sagt blir vel for dumt..... det er jo bare å lese innlegget ditt så står det jo at du synes det er miningsløst....
1 time og 15 minutter tror jeg ingenting på. 40-50 minutter, kanskje. For lang tid? Ja, menneskelige feil skjer. Men uansett er du totalt off-topic i å trekke fram denne gamle episoden som et eksempel i denne saken.Ja jeg trekker gjerne fram den erfaringen jeg hadde med å vente i 1 time og 15 min. At du ikke tror meg gjør ikke saken mindre sann. Og ja jeg vet absolutt at tiden går sakte når man venter.
Selvfølgelig må man forsvare seg mot besserwissere som ikke har snøring om bransjer de sprer rykter og løgner om.Virker på meg som du er 150% i forsvarsposisjon....det er etter din mening...og da henter jeg opplysningene fra dine egne innlegg:
-helt meningsløst å se hvordan andre har løst sine vansker siden det ikek finnes noen flyplass som er lik OSL.
-at ca 100 passasjerer som faktisk må stå å vente i 1t og 15 min ikke gjør det fordi du ikke tror dem.
Seriøst - NOT!:wow:
I dette tilfellet er du helt ute på vidda. Du har helt klart ingen innsikt i det operasjonelle på bakken på OSL, og det eneste du har å fare med er påstander du hører om i media (med unntak, kanskje, fra en viss flyvertinne).
Troll. Fortsett, det er underholdende. :zzz
helt enig, derfor avsluttet jeg den, Noen må være voksen. Har en gang tidligere kjørt en debatt litt for langt og beklaget det. Denne gangen stopper jeg selvsagt.Originally posted by Concorde
Synes tråden her går i en LITT feil retning nå!
. Her snakker vi om ett fly med 400 pax - man kan ikke kjøre ett fly på flere bånd - og dette er for passasjerenes skyld!
Originally posted by jens
Selvfølgelig kan man køre et fly på flere bånd. Det sker dagligt rundt omkring i den store vide verden. Personligt har jeg oplevet det både på LHR og PER (767-300 bagage ude på 2 bånd på 15 min - sidste pax var ikke gennem immigration før alle bags var i hus. ) Selvfølgelig kan det gøres hurtigere hvis man vil.
1 time og 15 minutter tror jeg ingenting på. 40-50 minutter, kanskje. For lang tid? Ja, menneskelige feil skjer. Men uansett er du totalt off-topic i å trekke fram denne gamle episoden som et eksempel i denne saken.
Jeg regner med du jobber på Gardermoen Jens, siden du kjenner rutinene der i forhold til andre flyplasser.Originally posted by jens
. Her snakker vi om ett fly med 400 pax - man kan ikke kjøre ett fly på flere bånd - og dette er for passasjerenes skyld!
What a load of horse manure!
Selvfølgelig kan man køre et fly på flere bånd. Det sker dagligt rundt omkring i den store vide verden. Personligt har jeg oplevet det både på LHR og PER (767-300 bagage ude på 2 bånd på 15 min - sidste pax var ikke gennem immigration før alle bags var i hus. ) Selvfølgelig kan det gøres hurtigere hvis man vil.
Det er da godt det ikke er 400 transferpax - så ville der da virkeligt være tale om shortshipped bagage- hvad er MCT mellem to fly på OSL vel ikke også 2 timer?
Originally posted by DY
Så det er altså bare ikke meg som har opplevd å vente i godt og vel en time på kofferten min på OSL...godt å høre. Noen her inne har store vansker med å tro meg. Hva årsaken til dette er vet jeg.....jeg bare forholder meg til ventetiden som var utrolig lang.
Ta deg tid å lese HELE tråden fra først til slutt.....så skjønner duOriginally posted by laurenz
Originally posted by DY
Så det er altså bare ikke meg som har opplevd å vente i godt og vel en time på kofferten min på OSL...godt å høre. Noen her inne har store vansker med å tro meg. Hva årsaken til dette er vet jeg.....jeg bare forholder meg til ventetiden som var utrolig lang.
???? Har ikke jeg lest nøye nok? Hvem tror ikke at det kan ta tid på OSL?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.