BA øker i Norge

Re: BA øker i Norge

Det er skikkelig gode nyheter for SVG og BGO. Knallfin connection vestover på LHR T5.

Ser også BA761 er endret fra 07.55 til 07.40 på flightene til høsten. Det blir tidligere å stå opp men desto mer kantinetid.
 
Re: BA øker i Norge

Da hadde man rutetidene på BA764/765:

BA764 LHR1120 – 1430OSL 319 x6
BA765 OSL1515 – 1650LHR 319 235
BA765 OSL1520 – 1655LHR 319 4
BA765 OSL1600 – 1735LHR 319 1
BA765 OSL1625 – 1800LHR 319 7

Kilde: http://airlineroute.net/2012/06/27/ba-lhreu-w12/

Den går altså ikke lørdager, og har en lang groundstop på OSL på søndager, ser jeg. Den starter forøvrig 18. November.

Edit: Jeg søkte jo på en lørdag. BA765 ligger faktisk inne med avgang bare en halvtime før BA767 enkelte dager.
 
Last edited:
Re: BA øker i Norge

Ser også BA761 er endret fra 07.55 til 07.40 på flightene til høsten. Det blir tidligere å stå opp men desto mer kantinetid.

Ikke ofte du har tatt 761, din syvsover. Den pleier å gå kl. 0740 om vinteren, hvertfall de tre siste årene.
 
Re: BA øker i Norge

Ikke ofte du har tatt 761, din syvsover. Den pleier å gå kl. 0740 om vinteren, hvertfall de tre siste årene.

Frekk er du også ;)

Sier du det ja. Fikk nemlig mail idag om at avgangen var endret til 07.40 når jeg skal til Toronto og kjøpe is.
 
Re: BA øker i Norge

Du får vise elefnaten dette. De har Breyers i Canada også. ;)

563348_10150874526631036_8556717_n.jpg
 
Re: BA øker i Norge

Nye tider til SVG og BGO fra 28.okt 2012.

http://airlineroute.net/2012/06/29/ba-bgosvg-w12/

British Airways is boosting service to Bergen and Stavanger starting 28OCT12, with the addition of 2nd daily flight. These flights are currently operated by bmi once a day. Schedule from 28OCT12:

London Heathrow – Bergen 2 Daily
BA758 LHR0750 – 1045BGO 319 D
BA760 LHR1550 – 1825BGO 319 12
BA760 LHR1650 – 1925BGO 319 34
BA760 LHR1700 – 1935BGO 319 567

BA757 BGO1155 – 1250LHR 319 356
BA757 BGO1205 – 1300LHR 319 x356
BA759 BGO2015 – 2050LHR 319 145
BA759 BGO2020 – 2055LHR 319 x145

London Heathrow – Stavanger 2 Daily
BA744 LHR0755 – 1040SVG 319 2
BA744 LHR0805 – 1050SVG 319 x2
BA746 LHR1550 – 1830SVG 319 6
BA746 LHR1635 – 1915SVG 319 x6

BA745 SVG1145 – 1240LHR 319 36
BA745 SVG1230 – 1325LHR 319 x36
BA747 SVG1955 – 2040LHR 319 D

In GDS, British Airways has removed London Heathrow – Hanover service from 28OCT12, which previously to be operating 3 times a day with A319, instead of ERJ145.
 
Re: BA øker i Norge

Nye tider til SVG og BGO fra 28.okt 2012.

http://airlineroute.net/2012/06/29/ba-bgosvg-w12/

British Airways is boosting service to Bergen and Stavanger starting 28OCT12, with the addition of 2nd daily flight. These flights are currently operated by bmi once a day. Schedule from 28OCT12:

London Heathrow – Bergen 2 Daily
BA758 LHR0750 – 1045BGO 319 D
BA760 LHR1550 – 1825BGO 319 12
BA760 LHR1650 – 1925BGO 319 34
BA760 LHR1700 – 1935BGO 319 567

BA757 BGO1155 – 1250LHR 319 356
BA757 BGO1205 – 1300LHR 319 x356
BA759 BGO2015 – 2050LHR 319 145
BA759 BGO2020 – 2055LHR 319 x145

London Heathrow – Stavanger 2 Daily
BA744 LHR0755 – 1040SVG 319 2
BA744 LHR0805 – 1050SVG 319 x2
BA746 LHR1550 – 1830SVG 319 6
BA746 LHR1635 – 1915SVG 319 x6

BA745 SVG1145 – 1240LHR 319 36
BA745 SVG1230 – 1325LHR 319 x36
BA747 SVG1955 – 2040LHR 319 D

In GDS, British Airways has removed London Heathrow – Hanover service from 28OCT12, which previously to be operating 3 times a day with A319, instead of ERJ145.



Da er mitt spørsmål til mitt forrige post. Gjør ikke BA en tabbe med å ikke ha en nattstopp i SVG og BGO med tanke på å få mange forretningsreisende over til BA sin flyvning til Houston? Tror dere f.eks. at det vil være mange transfer passasjerer fra SVG/BGO til andre destinasjoner rundt 19:55-20:20, altså kveldsflyvningene fra Norge? Eller er disse rutetidene beregnet for britiske forretningsreisende bosatt i London området som kan reise til SVG/BGO på dagstur for å ha møter og hjem igjen sent om kvelden?

Hvorfor har BA veldig mange rare rutetider til forskjellige destinasjoner i motsetning til LH, KL, AF og Austrian? F.eks. kan jeg glemme å reise til Stuttgart, Hyderabad, Kiev, LCA med disse rutetidene dersom jeg booker fra BA sin hjemmeside.
 
Re: BA øker i Norge

Da er mitt spørsmål til mitt forrige post. Gjør ikke BA en tabbe med å ikke ha en nattstopp i SVG og BGO med tanke på å få mange forretningsreisende over til BA sin flyvning til Houston? Tror dere f.eks. at det vil være mange transfer passasjerer fra SVG/BGO til andre destinasjoner rundt 19:55-20:20, altså kveldsflyvningene fra Norge? Eller er disse rutetidene beregnet for britiske forretningsreisende bosatt i London området som kan reise til SVG/BGO på dagstur for å ha møter og hjem igjen sent om kvelden?

Hvorfor har BA veldig mange rare rutetider til forskjellige destinasjoner i motsetning til LH, KL, AF og Austrian? F.eks. kan jeg glemme å reise til Stuttgart, Hyderabad, Kiev, LCA med disse rutetidene dersom jeg booker fra BA sin hjemmeside.

Men all respekt, men nå tror jeg du ikke har gjort hjemmeleksene dine her.

Ja, IAH er nok et market BA sikkert ønsker seg trafikk fra disse to oljebyene. Og da rekker de ikke 10:40 avgangen. Men et raskt søk ville visst at BA har to daglige LHR-IAH, og man fint bør rekke 14:20 avgangen, da MCT T5-T5 vel er 60 min. Så det bør ikke være noe problem. Og hvis du absolutt vil til Hyderabad så rekker du den fint også


Nå gadd jeg ikke sjekker veldig grundig, men med ankomst litt før 1 i morgen på LHR med BA er følgene interkontinenale avganger med ca1-3t connection med BA mulig: SFO, MEX, BLR, HYD, IAD, IAH, PHX, ACC, JFK, SAN, ATL, SEA, ORD, DEN og LAX. Venter du en time til kan du legg til en drøss andre destinasjoner også. Også har du andre OneWorld partnere til F.eks: JFK, BOS og DFW, Itillegg kommer en drøss intra-Europeiske. Så at da BA ikke kan tilby
gode avgangstider til Hannover tror jeg de fleste kan leve med.

Og for å ta samme øvelsen på kveldsvgangene så får jeg opp følgene IC
destinasjoner i morgen med BA med avgang fra etter kl22 i morgen: EZE, HKG, TLV, BKK, KWI og ABV. One World (eller trolig snart det) til: KUL, HKG og GRU. Og selv om det ikke er så mange her, men hvis flyet opp er fullt er det for det penger i det å fly halvfullt den andre veien

Så her tror jeg ikke du sjekket veldig mye før du uttalte deg, og mange av de viktige amerikanske destinasjonene som er BA sitt hovedfokus er dekket.

Og hvis du vil ha nattstopp, kan du da fortelle BA hvilke nattstopp eller ruter andre steder de da bør droppe slik at de kan frigjøre ledige fly og slots i morgenrushet så de kan få til et nattstopp på SVG/BGO?
 
Re: BA øker i Norge

Veldig fine rutetider for fritidsreisende i hvertfall :up: Ser flightnumrene samtidig går over fra BA8xxx til BA7xx. Jeg syns også at første avgang SVG/BGO-LHR virker veldig sein for businessreisende. Tenker ikke på de som skal langt av gårde til f.eks. Houston, men på de som f.eks. skal ut i Europa - gjerne med retur samme dag.

Det ligger forresten inne i bookingsystemet til BA nå :)
 
Re: BA øker i Norge

Endelig kan jeg fly BA til SEA fra BGO. Dette var positivt. Kanskje jeg tar meg en tur over til Thanksgiving for å teste denne nye flighten. :D
 
Re: BA øker i Norge

Dette var veldig gode nyheter. Kan bli et godt alternativ til KLM.
 
Re: BA øker i Norge

Men all respekt, men nå tror jeg du ikke har gjort hjemmeleksene dine her.

Ja, IAH er nok et market BA sikkert ønsker seg trafikk fra disse to oljebyene. Og da rekker de ikke 10:40 avgangen. Men et raskt søk ville visst at BA har to daglige LHR-IAH, og man fint bør rekke 14:20 avgangen, da MCT T5-T5 vel er 60 min. Så det bør ikke være noe problem. Og hvis du absolutt vil til Hyderabad så rekker du den fint også


Nå gadd jeg ikke sjekker veldig grundig, men med ankomst litt før 1 i morgen på LHR med BA er følgene interkontinenale avganger med ca1-3t connection med BA mulig: SFO, MEX, BLR, HYD, IAD, IAH, PHX, ACC, JFK, SAN, ATL, SEA, ORD, DEN og LAX. Venter du en time til kan du legg til en drøss andre destinasjoner også. Også har du andre OneWorld partnere til F.eks: JFK, BOS og DFW, Itillegg kommer en drøss intra-Europeiske. Så at da BA ikke kan tilby
gode avgangstider til Hannover tror jeg de fleste kan leve med.

Og for å ta samme øvelsen på kveldsvgangene så får jeg opp følgene IC
destinasjoner i morgen med BA med avgang fra etter kl22 i morgen: EZE, HKG, TLV, BKK, KWI og ABV. One World (eller trolig snart det) til: KUL, HKG og GRU. Og selv om det ikke er så mange her, men hvis flyet opp er fullt er det for det penger i det å fly halvfullt den andre veien

Så her tror jeg ikke du sjekket veldig mye før du uttalte deg, og mange av de viktige amerikanske destinasjonene som er BA sitt hovedfokus er dekket.

Og hvis du vil ha nattstopp, kan du da fortelle BA hvilke nattstopp eller ruter andre steder de da bør droppe slik at de kan frigjøre ledige fly og slots i morgenrushet så de kan få til et nattstopp på SVG/BGO?



Joda, jeg har gjort leksene mine. Nå tok jeg et eksempel søk på SVG-IAH 15-19.nov. Avgang fra SVG kl.12:30. Lander i LHR kl.13:25. En avgang til IAH er kl.14:20. Da rekker jeg akkurat ikke IAG avgangen i henhold til booking sidene til BA. De fleste som drar til IAH ønsker ikke å ha mer enn 1 stop fra SVG. Jeg får opp flere alternativer fra LHR mot IAG, men da er det mellomlanding ulike plasser i USA. Men, skal ikke se bort ifra at BA justerer noe på tidstabellen fra SVG slik at det blir en bra match med å rekke IAH flyet fra SVG. Fra BGO går det greit. Returen fra IAH til SVG og BGO er for så vidt grei. Jeg tror nok at BA kommer nok til å justere noe på tidstabellen fra SVG med tanke på å rekke flyet til IAG. Det er generelt en gullgruve for flyselskaper å fly oljefolk til IAG fra Europa.

Når det gjelder HYD så kan man sikkert fly SVG-HYD med en nattestopp i London den ene veien. Returen er vel for så vidt grei.

Anngående HAJ så var det ikke noe jeg kom opp med, men uansett gode rutetider der og selv om trafikken dit fra Norge ikke er stor nok.

Når det gjelder nattestopp så kunne de seff tatt de slottene fra f.eks. HAJ og Bologna. Men det er min mening. La oss håpe at BA har suksess i Vestlandet. Viktig å ha dem der i mange år fremover. Så får evt AF følge etter.
 
Re: BA øker i Norge

Når det gjelder nattestopp så kunne de seff tatt de slottene fra f.eks. HAJ og Bologna. Men det er min mening.

Hva mener du med det? Etter hva jeg kan se har ikke BA noe natt stopp i Hannover eller Bologna med fly fra LHR.
 
Re: BA øker i Norge

Kule rutenummer.... BA744.....

Forøvrig veldig gode nyheter! Håper å få flydd litt BA fremover da!
 
Re: BA øker i Norge

Hva mener du med det? Etter hva jeg kan se har ikke BA noe natt stopp i Hannover eller Bologna med fly fra LHR.


Åjoda, de har det. Eksempel 19.nov. HAJ-LHR 07.00-07.40. Bologna-LHR 07.00-08.00. Altså det er snakk om nattstopp i HAJ og Bologna.

Kilde: BA sin hjemmeside. Prøv og søk selv.
 
Re: BA øker i Norge

Hvorfor skal de ta slots fra andre? De bruker slots'en der de er mest lønnsomme, og både HAJ og BLQ får tungt oppgradert tilbud på vinterprogrammet, og det er neppe tilfeldig.
 
Re: BA øker i Norge

Bortsett fra på lørdager, er det ofte vanlig at BA kutter 764/765 rundturen iblant, som jeg ble "rammet" av sist fredag?
 
Back
Top