BA øker i Norge

Re: BA øker i Norge

VEt om folk som f.eks. ofte har valgt LH via FRA eller KL via AMS for å reise til ABZ siden prisene til ABZ er ofte svært skyhøye direkte fra SVG med Widerøe, SAS og Eastern. Så det kommer alltid an på hvem som velger en omvei routing

Det virker litt merkelig at "folk" velger slik du skriver - det blir nesten som å reise SVG-OSL via AMS... Et tilfeldig søk på en rundtur SVG-ABZ 22-24.juni ga følgende priser:

- SAS: Kr 2.026,-, reisetid 2:20 t/r.
- KLM: Kr 10.700, reisetid 9:05 t/r.
- LH: Kr 9.755,-, reisetid 12:05 t/r.

Billigste innenfor en en-ukers periode fra søkedato var kr 3.305 med KLM, kr 8.932 med LH, og SAS lå hele perioden lavt på 2.000 tallet. Folk er visst rare...!

Jeg ser regelmessig folk som reiser ARN-HEL eller OSL-ARN via Riga .... en god del som KUN ser på pris.

Er neppe spesielt representativ :lol: - man kan analysere seg ihjel - folk velger mye rart uansett.

Sitat fra denne siden her: http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/5493240/

"Not only two flights/day at SVG and BGO, there will be some A321 in the schedule ( a couple a week at SVG to start with) , but all the aircraft will be standard BA A32X, not the ex BMI aircraft that go there now, which I assume means they will fly from T5 at LHR (not sure yet)."

Hvis dette er sant så er det kjempe bra for SVG og BGO at de vil sette inn A321 til LHR. Det vil bety at BA vil satse skikkelig til disse to destinasjonene og ta opp konkurransen med KL som ofte sender B738 til AMS og SK som sender A321 til CPH fra disse to stedene. Per dags dato virker det som at de ofte bruker f.eks. A319 til OSL, ARN og CPH. Antar at BA vil sette inn A321 dit og.

Hvis dette er sant så er det kjempe bra for SVG og BGO at de vil sette inn A321 til LHR. Det vil bety at BA vil satse skikkelig til disse to destinasjonene og ta opp konkurransen med KL som ofte sender B738 til AMS og SK som sender A321 til CPH fra disse to stedene. Per dags dato virker det som at de ofte bruker f.eks. A319 til OSL, ARN og CPH. Antar at BA vil sette inn A321 dit og.

Er det en ting som er 100% sikkert så er det at BA skyfler rundt på flyene etter belegg på rutenettet (der det lønner seg) og evt. forskyvninger i programmet, og det kan skifte på meget kort varsel. Har flere ganger vært med på endringer etter innsjekk på nett. Spiller nok ganske liten rolle om det er en A319 eller en A321 for rutens suksess i markedet.

Jeg må si at dette er hyggeloge nyheter. Er da faktisk ikke lenge siden vi her på forumet var bekymret over at BA så ut til å kutte fra 4 til 3 daglige avganger fra OSL??

Jeg må innrømme at jeg er svak for BAs produkt til London. Både foran og bak gardinen.:D

For øvrig har jeg akkurat nå gått i gjennom papiravisen til Aftenposten i dag, og jeg kunne ikke finne noen artikkel om dette.:8:

Blir bra å få tilbake BA764/765. Har ofte savnet den. Kan bli lange timer når man sitter og venter på BA766 etter en long haul.

Jeg må si at dette er hyggeloge nyheter. Er da faktisk ikke lenge siden vi her på forumet var bekymret over at BA så ut til å kutte fra 4 til 3 daglige avganger fra OSL??

Det er mange "rare" spekulasjoner her på forum. Dette var en jeg skjønte lite av. Tror ikke den hadde rot i realiteter.

Det er mange "rare" spekulasjoner her på forum. Dette var en jeg skjønte lite av. Tror ikke den hadde rot i realiteter.

Tror den hadde rot i at de i en kort periode i januar har hatt for vane å kutte en avgang.

Tror den hadde rot i at de i en kort periode i januar har hatt for vane å kutte en avgang.
når jeg går tilbake til loggen min for januar (ja, jeg fører logg over samtlige BA reg og avganger :headbang), ser jeg at de kuttet BA769 (kveldsavgangen ved 21-tiden) lørdag 07.01 og lørdag 14.01. Det er alt som er kuttet i januar.

Mener de i 2011 hadde noe mer kutt, du får bla i loggene :)

I januar 2011 var det ingen kuttede avganger. Det var 4 daglige hver dag og ingen av avgangene var innstilt i januar. Ikke at det hadde hatt noen relevans for spekulasjoner om kutt 1 år senere ;) Det eneste som er kuttet i hele 2011 og 2012 er enkelte korte perioder hvor BA769 er kuttet på lørdager. Noen andre kutt har det ikke vært siden jeg startet å føre logg i oktober 2010.
Men dette er vel kanskje litt mer OT enn hva godt er. Faktum er vel uansett at spekulasjonene var grunnløse og ufunderte. Ellers hadde BA neppe økt sin aktivitet på OSL.

Synd de bare har 31" pitch til BKK i economy

Hvilke andre europeiske selskaper har mer enn 31"? Ingen, såvidt jeg vet. BA har etter min mening blant de mest behagelige setene i economy blant europeiske selskaper. Hvis jeg måtte fly economy, hadde jeg heller valgt BA enn LH, KL eller AF.
Men hvorfor ikke fly TG nonstop med 34"?

Rent generelt så må man ikke se seg helt blind på pitchen heller, beinplassen er jo også avhengig av setetykkelsen.

Det ser ut til å bli avgang fra Stavanger kl. 08:30 ukerdager med A319, har ikke funnet utav tidspunktet til den andre avgangen. SAS flytter sin morgenavgang en time tidligere med avgang 09:10.

Feil. Kl.08:30 er fra LHR til SVG. MEn det blir vel sikkert endringer fra vinterprogrammet og.

Back