BA med terminalbytte på Oslo-ruten (LHR T3 sommeren 2022)

OttoL

ScanFlyer Crusty
Medlem
BA med terminalbytte på Oslo-ruten (LHR T3 sommeren 2022)

Søkte på noen avganger for S22 og så plutselig at LHR-OSL flyttes til T3 fra T5 når S22 starter
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Det kan vel kalles en aldri så liten nedgradering?
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Det er søren meg en større strek i regningen enn da vikinghøvdingen Snorre Snublason snublet i et kråkereir og trynet i en samlefaktura med masse sot på nesa.

Det går ikke an, rett og slett

UPDATE: Aaaaargh... buhuuuuu. Hvorfor kan ikke bare gud være Norsk eeeeeen gang. Har har de nettopp øst over oss med supre nyheter som fornyelse av status og Concorde Rom og varm mat igjen. Så bare BAM!
Makan. Jeg tar førsteverdensproblemene mine med meg ut i snøværet nå tror jeg. Lenge. Kunne jo like godt flyttet dem til Gatwick (nesten)
 
Last edited:
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Er det ikke inkludert limousin mellom terminalene for Fnate og Elefanten?

MAKAN
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Det er søren meg en større strek i regningen enn da vikinghøvdingen Snorre Snublason snublet i et kråkereir og trynet i en samlefaktura med masse sot på nesa.

Det går ikke an, rett og slett

UPDATE: Aaaaargh... buhuuuuu. Hvorfor kan ikke bare gud være Norsk eeeeeen gang. Har har de nettopp øst over oss med supre nyheter som fornyelse av status og Concorde Rom og varm mat igjen. Så bare BAM!
Makan. Jeg tar førsteverdensproblemene mine med meg ut i snøværet nå tror jeg. Lenge. Kunne jo like godt flyttet dem til Gatwick (nesten)

Er ikke løsningen ganske åpenbar, da?
Du flyr bare BA til f.eks. AMS, og så hjem derifra med KLM?
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Er det ikke inkludert limousin mellom terminalene for Fnate og Elefanten?
MAKAN

I blant. Men T3 er jo en skikkelig subbete plass og det er jo virkelig dårlig i forhold til security, transit security og lounger sammenlignet med T5. Og skal man f.eks kun til London er det jo fryktelig langt til flytoget og sånt.

Er ikke løsningen ganske åpenbar, da?
Du flyr bare BA til f.eks. AMS, og så hjem derifra med KLM?

He he. Eller bare bytter til AF/KLM igjen i det store og det hele. Men de har så sykt elendige flytider til USA at det egentlig ikke er brukenes til noe.

Men sånn egentlig, det må jo ligge noe bak dette. At Norge ikke lenger er et satsningsområde for BA. For dette må jo være en elendig salgspitch mot storkunder. De bygget jo et skikkelig kanonbra opplegg for connections og lounger der borte i T5. Mens med T3 så ligner det mer på CDG Terminal 1.
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

I blant. Men T3 er jo en skikkelig subbete plass og det er jo virkelig dårlig i forhold til security, transit security og lounger sammenlignet med T5. Og skal man f.eks kun til London er det jo fryktelig langt til flytoget og sånt.
Akkurat det med lounge stemmer ikke helt. Med OneWorld Emerald (delevis også Sapphire) så er T3 et lounge-mekka sammenlignet med BA sine middelmådige og overfylte lounger i T5.
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Alle som er uenige med meg har feil. Selv om det kun er bagateller. Sånn er det med den saken. :)

Jeg tok med meg first world problemene mine ut og kjøpte vossakorv og julestjerne. Hjalp bare 3%
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Jeg tok et kjapt søk (mai 2022) på de skandinaviske destinasjonene jeg i farten kom på at BA flyr til fra LHR

OSL: Nå T5, bytte til T3
CPH: Nå T5, fortsetter med T5
ARN: Nå T5, fortsetter med T5
GOT: Nå T5, bytte til T3
HEL: Nå T3, fortsetter med T3
BLL: Benytter T3 når de starter opp.

Så det ser ut til at det er ruten fra OSL og GOT som flyttes fra T5 til T3 og at det kun er flightene fra CPH og ARN som blir å benytte T5 videre.
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Kan det være at passasjermixen fra Oslo i større grad er OSL-LON og ikke så mye videre ut iverden som fra ARN og CPH.
Eller er det at OSL ruten har mindre forretningstrafikk med lavere snittpriser så den er lettest å flytte på?
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Kan det være at passasjermixen fra Oslo i større grad er OSL-LON og ikke så mye videre ut iverden som fra ARN og CPH.
Eller er det at OSL ruten har mindre forretningstrafikk med lavere snittpriser så den er lettest å flytte på?
Jeg vet ikke hvordan det har vært fra CPH/ARN, men mitt inntrykk er at det har vært mye connections med BA fra Oslo til langruter.

BA har mye connections fra T3 på langrute også, samt transfer til andre OW-carriers så antagelig er det bare sånn at det passer greit inn i mønsteret. Sist jeg kikket på S22/W22 så har de også gått ned til tre daglig (dvs. BA768 er fjernet) så en nedskalering/-gradering på OSL hvertfall. :cry:

Jeg vet ikke hva de har planlagt for fremover for andre carriers. Pt er jo QR på T5 og tar noe kapasitet, usikker på om det også er andre som fremdeles er der "på lånt tid".


Er ikke fullt så negativ som Fnate rundt dette, men for meg forsvinner en av de store fordelene med Gull og T5, og det er First Wing så gullkortet blir ikke fullt så attraktivt fremover.
 
Last edited:
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Ser ut som BA er tilbake på T5 vinteren 2022, evt. så er det bare litt frem-og-tilbake i systemet.

Untitled.png
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Hvordan er egentlig T3 etter at nye T2 åpnet og mange flyttet dit?

Har ikke vært på LHR siden 2015, men selv selv om T3 jo aldri var noen perle, så var det et eller annet med stemningen, folkemiksen og alle de forskjellige flyselskapene, som gjorde jeg digget være der
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Hvordan er egentlig T3 etter at nye T2 åpnet og mange flyttet dit?

Har ikke vært på LHR siden 2015, men selv selv om T3 jo aldri var noen perle, så var det et eller annet med stemningen, folkemiksen og alle de forskjellige flyselskapene, som gjorde jeg digget være der


Enig vedr. stemningen og miksen av folk og fly(selskap), digget T3 og det var en sann fryd å fly LHR-x!
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Ser ut som BA er tilbake på T5 vinteren 2022, evt. så er det bare litt frem-og-tilbake i systemet.

Det ville jo vært knall. Fingrene krysses.

Hvordan er egentlig T3 etter at nye T2 åpnet og mange flyttet dit?

Har ikke vært på LHR siden 2015, men selv selv om T3 jo aldri var noen perle, så var det et eller annet med stemningen, folkemiksen og alle de forskjellige flyselskapene, som gjorde jeg digget være der

T3 er vel ikke egentlig så galt i seg selv. Om man ikke flyr med BA og har gullkort eller høyere der.

Det er bredt utvalg loungen der og som Petter sier så er det blitt en litt eksotisk greie. Så jeg liker den i blant som en kuriositet.
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Med fare for aa snuble litt utenfor denne traaden - men kanskje litt innafor ogsaa, er det veldig trykk / fullt paa BA’s LHR-OSL avganger. Sitter med noen test bestillinger SEA-OSL i Business i Januar eller Februar og SEA-OSL sender med konsekvent SEA-LHR-HEL ?? -OSL med resultat 2 dager’s reise. Riktignok tester jeg med BA’s tilbuds Business (USD 1800+ pr. Strekning total rundt 3600 USD) - men ethvert forsoek paa LHR-OSL nonstop saa skyter prisen opp i over USD 8000.00 tur/retur.
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Med fare for aa snuble litt utenfor denne traaden - men kanskje litt innafor ogsaa, er det veldig trykk / fullt paa BA’s LHR-OSL avganger. Sitter med noen test bestillinger SEA-OSL i Business i Januar eller Februar og SEA-OSL sender med konsekvent SEA-LHR-HEL ?? -OSL med resultat 2 dager’s reise. Riktignok tester jeg med BA’s tilbuds Business (USD 1800+ pr. Strekning total rundt 3600 USD) - men ethvert forsoek paa LHR-OSL nonstop saa skyter prisen opp i over USD 8000.00 tur/retur.

Har vært veldig vrient å booke fra USA til Oslo med BA rent generelt. Det går ofte til Finnair eller med AA via Chicago. Tror det har med dårlige connections til Oslo. Evt at de forventer å kansellere. Det har vært sånn en stund.
 
Re: BA med terminalbytte på Oslo-ruten

Hvor mange daglige har BA LHR-OSL i januar?

Sånn generelt er det jo mye som er litt krøkkete om dagen, etter hva mitt inntrykk er?
 
Back
Top