BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Når det gjelder "ø" vs "oe" eller "o" så er det noe herk både hos BAEC og FlyingBlue dersom du skriver det feil ifht. profilen. SAS takler dette fint, men hos de andre er det ofte bom stopp og manuell etterregistrering.
 
En liten reminder til de som sitter med BA-poeng de gjerne vil bruke på reise (og ikke upgrade). Minner om at det ikke tas fueltillegg på AB-flighter...

Andre geie deals er eks. HKG-BKK med CX eller RJ i C-klasse. 15.000 avios og rundt 250 NOK i taxes for en vei (rutetid rundt 2:30). TYO-HKG er 20.000 avios pluss rundt 300 NOK i C med JAL og CX (rutetid rundt 4:30)
 
Har fått for lite avios for flightene OSL-LHR-SAN-LHR-OSL. Har kun fått Avios for SAN-LHR. Resten har fått avios = 0.. Booket WTP+, men oppgraderte SAN-LHR med kjøpte avios. Kan dette ha skapt kaos? Ser at LHR-OSL står som inegligble flight, resten står det ingenting på... Skulle i følge bookingen få 220 tierpoints, men har kun fått 90. Har prøvd retro claim igjennom nettsidene, men da får jeg bare at miles allerede er postet. Hva kan man gjøre her? Jeg mener da BA gir avios på alle betalte billetter.
 
Last edited:
Det pleier å skje av og til at det blir litt krøll når man oppgraderer med Avios. En telefon til BAEC pleier å fikse det.

Du skal selvsagt få Avios for opprinnelig betalt klasse.
 
Har BA eller oneworld ofte doble poeng kampanjer og lignende? Jeg skal på CMB tur og tenkte kanskje å sitte litt på gjerde å se om en kampanje dukker opp... Da kan det jo bli virkelig interessant.
 
Det pleier å skje av og til at det blir litt krøll når man oppgraderer med Avios. En telefon til BAEC pleier å fikse det.

Evt. en mail via kontakskjema på weben pleier å fikse det ila. en ukes tid.

Har BA eller oneworld ofte doble poeng kampanjer og lignende? Jeg skal på CMB tur og tenkte kanskje å sitte litt på gjerde å se om en kampanje dukker opp... Da kan det jo bli virkelig interessant.

Ikke ofte de har dobbel miles o.l., men kampanjer av typen to leg i CLub Europe for 5.000 mil ekstra, Club World gir 20.000 mil ekstra osv. (Ofte dreier det deg om minst to legs, eller multiplum av det)
 
Kan man enkelt sjekke dette online? Eller må man ringe, hvis man kun ønsker å oppgradere en delstrekk?

Gjør en dummybooking. Du kan komme langt uten å ha poeng nok til å faktisk gjenomføre bookingen. Men om du vil oppgradere et delstrekk må du ringe.
 
Re: BA Tilbud 2013

Får jeg oppgradert med Avios om jeg booker Ba-metall på AA nummer? Blir billigste businessklasse som jeg gjerne skulle ha vippet opp til F over havet.. Må jo passe på å ha Aa nummer på AA metall innen Usa for å få TP for F der.
 
Begynner aa bli passe varm i troeya med dette Avios kjoeret naa.

Oppgradering med Avios kan skje med poeng helt frem til avreisedagen.

3 flighter TATL i aar, billettene ble kjoept hhv 10 dager og 2 uker foer avreise. En av flightene ble oppgradert ved booking, for de andre, aapnet ikke BA oppe tilgjengeligheten foer 48 timer foer flighten skulle gaa. De ser ut som dette er en trend som stort sett gjelder hele fjoela. Sjekket daglig og saa at stort sett hver eneste dag, aapnet BA seter for flightene 2 dager frem i tid. Naar det gjelder skatter og fuel surcharges, har jeg aldri betalt det samme ;). Foerste turen betalte jeg 120 daler ekstra ORD-LHR. Denne gangen, betalte jeg 270 ORD-LHR. Paa vei tilbake, betalte jeg 51 dollar... Aaaalrighty then. De blokkerer en masse seter. Det var 15+ seter tilgjengelig i business da jeg ringte to dager foer avreise og CW ble langt fra full begge gangene. Saa ha is i magen og sjekk daglig

Merket ogsaa at jeg hadde faatt J poeng og tier points paa outbound, paa returen fikk jeg WT+. ARN-LHR fikk jeg ingenting. Som flere nevner, man man vel ringe.

Med min begrensede erfaring, er jeg kokfornoeyd med opplegget. For 8-9K norske totalt og 20K poeng, er jeg bekreftet i Club over atlanteren. Setet er flatt og privat, samt dersom du reiser sammen med noen, er det ogsaa kanon.

BA faar alle mine TATL i aar og det blir en del ;)
 
Last edited:
Med min begrensede erfaring, er jeg kokfornoeyd med opplegget. For 8-9K norske totalt og 20K poeng, er jeg bekreftet i Club over atlanteren. Setet er flatt og privat, samt dersom du reiser sammen med noen, er det ogsaa kanon.

Hva koster det å kjøpe 20k avios-poeng? Siden jeg ikke er medlem kommer jeg ikke inn og får sjekket prisene (?). Første gangen må man jo kjøpe poeng for å få oppgradert.

Hvis jeg tolker det riktig, så kan man kjøpe WT+ og oppgradere til CW for omtrent like mange poeng som man tjener på hver tur over dammen? Dvs at man betaler for WT+ og flyr i CW så sant det er ledig plass?
 
Får jeg oppgradert med Avios om jeg booker Ba-metall på AA nummer? Blir billigste businessklasse som jeg gjerne skulle ha vippet opp til F over havet.. Må jo passe på å ha Aa nummer på AA metall innen Usa for å få TP for F der.

Går fint å oppgradere AA metall og AA flightnummer, men du må ringe. Jeg har booket AA136 på ba.com og oppgradert med Avios. Senest for et par mndr siden.

Hvis jeg tolker det riktig, så kan man kjøpe WT+ og oppgradere til CW for omtrent like mange poeng som man tjener på hver tur over dammen? Dvs at man betaler for WT+ og flyr i CW så sant det er ledig plass?

En sannhet med modifikasjoner. Når du oppnår status (silver) og dermed får 100% ekstra Avios så går det nesten break even på TATL.

Needless to say, så har også jeg flyttet 100% til BA etter at jeg oppdaget denne gullpotta i 2000-og-ett-eller-annet.
 
En sannhet med modifikasjoner. Når du oppnår status (silver) og dermed får 100% ekstra Avios så går det nesten break even på TATL.

Samt litt avhengig av om du oppgraderer bare TATL og hvor i USA du flyr osv, ja det er nesten en evighetsmaskin. (Dog er det ikke bestandig enkelt å finne oppgraderinger til USA midt og vest)
 
Back
Top