BA eco/club: Hvad man får for 450 kr. mere....
Allerførst:Jeg er í tvivl om , hvor denne post skal anbringes, da den indholdsmæssigt balancerer
et sted mellem Rejseforum og en Tripreport!
Den relaterer til diskussionen i https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=135600 , som tager udgangspunkt i en flyrejse fra Norge.
Moderator kan ommøblere efter relevans og behag!
Her er et eksempel fra en dansk lufthavn:
Jeg besluttede mig sent for en sviptur til London; for sent til tilbud og
den slags!
Jeg valgte at flyve BA fra BLL. Returprisen til LHR med British Airways
på de ønskede afgange var ca. DKK 2100 for eco basic (kun håndbaggage) og ca. 2700 for alm.
eco flex.
Basic prisen kan ikke kombineres med andre billettyper, og da jeg
på forhånd vidste, at min bag skulle i belly på hjemturen, var det bare
at betale for almindelig eco og se glad ud
!
Da jeg så, at hjemturen kun ville koste DKK450 mere i Club Europe, slog
jeg til! Mest på grund af ground service! Fra forne tider husker jeg
mange stressende oplevelser på LHR, ikke mindst når BA var
involveret! (OK- det er længe siden, og jeg rejste som ID dengang, men alligevel..
.).
Altså, jeg drømte om en gnidningsfri procedure gennem terminal 5 inden jeg skulle ombord!
Total pris: DKK 3159. Til min forbavselse var sædereservation på
Club ikke inkluderet!
BA805 A319 Eco BLL-LHR
Jeg har aldrig oplevet stress og mas på BLL, i hvert fald hvad
rutefly angår. Det var der så alligevel den dag, da BA er
blandt de selskaber, der ikke har Self Service Bag Drop. Hen til
BA-skranken og vente, vente .. og vente! Der var nemlig mange
pax og mange småproblemer: Ældre damer
colgate
, der skulle på tur til
Langt-bort-istan med store bags og med mange spørgsmål.
Og så var der en familiefar, som tilsyneladende havde været
meget kreativ på booking-fronten uden at tage højde for reglerne om
interline baggage og den slags! Det tog 15 minutter og to medarbejdere
at overbevise ham om, at han måtte tage bags ud i LHR og starte forfra dér!
Nuvel, flyet var godt fyldt, men ellers var det en 'uneventful'
flyvning. Jeg var faktisk overrasket over, hvor dårlig benpladsen var
(og jeg er altså kun 1,67 m!)! Og hvis jeg havde lavet en
knytnævetest, havde jeg knockoutet manden i stolen foran! Nå,
men skidt-pyt, der er ikke noget at være ked af, flyvetiden var kun
1 t 30 min, incl, den obligatoriske karusseltur i Lambourne stack!
BA 804 A321 LHR-BLL Club Europe.
Terminal 5 var busy allerede kl. 6.00 om morgenen!
Men ..takket være min Club booking strøg jeg igennem checkin,
bagdrop og security på no time. Og jeg mener 'no time'!
Derpå satte jeg kursen direkte mod Galleries Lounge North, hvor
jeg indtog lidt frokost og nød udsigten over 09L(tror jeg nok), hvor
flyene landede i solopgangen! O hvilken fryd, der tilbragte jeg
en afslappet klokketime!!!

Denne morgens stress-fri procedurer var så rigeligt de 450
ekstra kroner værd!
Der var selvfølgelig også nogle fordele på flyet! 'Systemet' havde
tildelt mig seat 1F med masser af plads, og snart stod valget mellem
British eller Continental breakfast! Fin tur hjem - god, men ikke spektakulær service!
Konklusion:
Jeg er stadig enig med dem, som mener, at det
- som udgangspunkt - er 'hul i hovedet' at bruge penge på
business class på korte strækninger, i hvert fald for in flight
servicens skyld! Men måske kan der været andet, der taler for en
upgrade, som ground service!
Hvis man - som jeg - selv skal have penge op af lommen,
og hvis man ser muligheden for en upgrade til rimelig pris, og hvis
man sætter pris på lidt bekvemmelighed; ja, så er det lige før, at
det er hul-i-hovedet at lade være!
Forskel på catering, for de som er nysgerrige:
Eco: (vinen var gratis!):

Club: Der blev i øvrigt ikke tilbudt champagne, og der var heller
ingen af de 7 pax, som bad om det.

Allerførst:Jeg er í tvivl om , hvor denne post skal anbringes, da den indholdsmæssigt balancerer
et sted mellem Rejseforum og en Tripreport!
Den relaterer til diskussionen i https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=135600 , som tager udgangspunkt i en flyrejse fra Norge.
Moderator kan ommøblere efter relevans og behag!
Her er et eksempel fra en dansk lufthavn:
Jeg besluttede mig sent for en sviptur til London; for sent til tilbud og
den slags!
Jeg valgte at flyve BA fra BLL. Returprisen til LHR med British Airways
på de ønskede afgange var ca. DKK 2100 for eco basic (kun håndbaggage) og ca. 2700 for alm.
eco flex.
Basic prisen kan ikke kombineres med andre billettyper, og da jeg
på forhånd vidste, at min bag skulle i belly på hjemturen, var det bare
at betale for almindelig eco og se glad ud

Da jeg så, at hjemturen kun ville koste DKK450 mere i Club Europe, slog
jeg til! Mest på grund af ground service! Fra forne tider husker jeg
mange stressende oplevelser på LHR, ikke mindst når BA var
involveret! (OK- det er længe siden, og jeg rejste som ID dengang, men alligevel..

Altså, jeg drømte om en gnidningsfri procedure gennem terminal 5 inden jeg skulle ombord!
Total pris: DKK 3159. Til min forbavselse var sædereservation på
Club ikke inkluderet!
BA805 A319 Eco BLL-LHR
Jeg har aldrig oplevet stress og mas på BLL, i hvert fald hvad
rutefly angår. Det var der så alligevel den dag, da BA er
blandt de selskaber, der ikke har Self Service Bag Drop. Hen til
BA-skranken og vente, vente .. og vente! Der var nemlig mange
pax og mange småproblemer: Ældre damer


Langt-bort-istan med store bags og med mange spørgsmål.
Og så var der en familiefar, som tilsyneladende havde været
meget kreativ på booking-fronten uden at tage højde for reglerne om
interline baggage og den slags! Det tog 15 minutter og to medarbejdere
at overbevise ham om, at han måtte tage bags ud i LHR og starte forfra dér!
Nuvel, flyet var godt fyldt, men ellers var det en 'uneventful'
flyvning. Jeg var faktisk overrasket over, hvor dårlig benpladsen var
(og jeg er altså kun 1,67 m!)! Og hvis jeg havde lavet en
knytnævetest, havde jeg knockoutet manden i stolen foran! Nå,
men skidt-pyt, der er ikke noget at være ked af, flyvetiden var kun
1 t 30 min, incl, den obligatoriske karusseltur i Lambourne stack!
BA 804 A321 LHR-BLL Club Europe.
Terminal 5 var busy allerede kl. 6.00 om morgenen!
Men ..takket være min Club booking strøg jeg igennem checkin,
bagdrop og security på no time. Og jeg mener 'no time'!
Derpå satte jeg kursen direkte mod Galleries Lounge North, hvor
jeg indtog lidt frokost og nød udsigten over 09L(tror jeg nok), hvor
flyene landede i solopgangen! O hvilken fryd, der tilbragte jeg
en afslappet klokketime!!!

Denne morgens stress-fri procedurer var så rigeligt de 450
ekstra kroner værd!
Der var selvfølgelig også nogle fordele på flyet! 'Systemet' havde
tildelt mig seat 1F med masser af plads, og snart stod valget mellem
British eller Continental breakfast! Fin tur hjem - god, men ikke spektakulær service!
Konklusion:
Jeg er stadig enig med dem, som mener, at det
- som udgangspunkt - er 'hul i hovedet' at bruge penge på
business class på korte strækninger, i hvert fald for in flight
servicens skyld! Men måske kan der været andet, der taler for en
upgrade, som ground service!
Hvis man - som jeg - selv skal have penge op af lommen,
og hvis man ser muligheden for en upgrade til rimelig pris, og hvis
man sætter pris på lidt bekvemmelighed; ja, så er det lige før, at
det er hul-i-hovedet at lade være!
Forskel på catering, for de som er nysgerrige:
Eco: (vinen var gratis!):

Club: Der blev i øvrigt ikke tilbudt champagne, og der var heller
ingen af de 7 pax, som bad om det.

Last edited: