BA bestiller 18 (+18) A350-1000

Det ryktes på den lokale (skotske) ryktebørsen at maskinen er tatt ut av drift på grunn av "it sustained significant damage on the flaps during a go-around at Heathrow today (i går)".

Jeg har ikke dette bekreftet, men ser at BA464 som den skulle fly blei kansellert i går.

c891459165c878e77a134d34a54859ec.jpg

Det ser heldigvis ut som det var bare et rykte. Maskinen er på vingene og på tur til Heathrow fra Madrid akkurat nå.

Ilfg. noen kilder så var det en go-around hvor de bustet flap-speed så den måtte sjekkes.

A350-1000 nummer 3 til BA levert i går, mens nummer 4 blir noen uker forsinket etter at den ble skadet under maling i Toulouse

Airbus A350 -1041 362 G-XWBC British Airways delivery 26nov19 TLS-LHR

Da er det altså slått fast en gang for alle at dimensjonene -og høydene- på 777-300 og 350-1000 er ganske identiske. Dyr lærdom.

Edit:I følge media var det BA (BA106 DXB-LHR) som ble pushet, EK sto parkert.

Last edited:
Godt jobba av gutta på bakken på en flyplass hvor vel mesteparten er innstilt. Får nok litt å forklare der gitt:(

Det er jo enormt med plass mellom flyene i bakgrunnen og det som ble pårygget, som jeg antar stod på fjernpark. Virker som om de har rygget 500m før de har begynt å svinge. Skulle ikke forundre meg om en puschback sjåfør må pakke snippsekken og reise hjem til India eller Pakistan nå.

Det er jo enormt med plass mellom flyene i bakgrunnen og det som ble pårygget, som jeg antar stod på fjernpark. Virker som om de har rygget 500m før de har begynt å svinge. Skulle ikke forundre meg om en puschback sjåfør må pakke snippsekken og reise hjem til India eller Pakistan nå.

Ja det er langt fra terminalbygget du ser ja ... men flyet sto ikke der, men på remote stand.
BA-flyet sto på stand C42, og ble pushet tilbake EK-flyet som sto på stand C31.

https://www.google.no/maps/place/Du...2a3ff163e!8m2!3d25.2566546!4d55.3641298?hl=no

Back