BA B777 i gresset paa LHR

Spekulering på ....

1) Hm, kanskje power loss

2) Ingen brann, selv om understellet gikk gjennom vingen (tankene er vel der omkring) ?

hm... i Gimli Glider og Transats fotspor ?

Spekulering av...:drunk:
 
2) Ingen brann, selv om understellet gikk gjennom vingen (tankene er vel der omkring) ?
Tankene finner du framfor hjulbrønnen. Her er en liten skisse:
777_wing.png


Vingen har to wing spars (røde på tegningen,) dette er to kraftige bjelker som gir vingen dens styrke i vingens lengderetning.
Mellom vingene har du området der drivstofftankene er (gult på tegningen.)
Hjulbrønnen er bak bakre wing spar, og MLG er festet til bakre wing spar og en gear beam (som går fra bakre wing spar til flykroppen (grønn strek på tegningen.))
 
Hva du vet, Mikael ;)

Det er jo allikevel flaks at tankene ikke har tatt fyr når de ligger mellom motorer (som delvis ble revet av) og understellet som ble revet av.
 
Ehhh, tror ikke man "plutselig" går tom for fuel, uten noe forvarsel. De fleste piloter i større selskaper har LITT peiling. BA-kapteiner også.

Er vel vanlig å bruke autothrottle med disse wundermachines. På videoen var han veldig nesehøy over fence og landet i lav hastighet før banen (som vi ikke så, men bedømt etter sporene og kort stoppdistanse). Det var neppe feilberegning.

Setter en knapp på elektronikken jeg. Uten å ha kommet inn på pprune, fikk server busy der hele dagen, de begynner å tape seg nå.
 
På videoen var han veldig nesehøy over fence og landet i lav hastighet før banen (som vi ikke så, men bedømt etter sporene og kort stoppdistanse). Det var neppe feilberegning.

Hvilken video? Hvor?
 
På bildet på første side i denne tråden ser det da vitterlig ut som om understellet har kommet opp gjennom der tanken er på den siste illustrasjonen her.

Vel, vi får nok vite mer når granskningen er ferdig.

Edit: Ser nærmere etter, og det ser faktisk ut som om det er like i bakkant av tanken, men med de skadene spørs det om tanken er intakt, da.
 
På CNN og BBC. Vært kjørt hver time hele kvelden. Ligger sikkert på deres websider.

Var visst link på a-net, hvis du gidder bla gjennom deres 450 "informative" poster... :p :p :p

Edit: Dette gjaldt altså videoen TCAS spurte om.
 
Last edited:
En amatørvideo tatt fra utenfor Hatton Cross Station - har blant annet blitt vist på BBC World.
 
Ehhh, tror ikke man "plutselig" går tom for fuel, uten noe forvarsel. De fleste piloter i større selskaper har LITT peiling. BA-kapteiner også.

Om du leser litt på pprune.net (piloters svar på a.net hva angår seriøsitet innimellom), så er det urovekkende ange tråder om fly som har landet på Heathrow/Gatwick med nesten bare damp igjen i vingene...

-A
 
Det har jo også vært tilfeller (Virgin Atlantic A340-600) hvor feil i drivstoffmålerene førte til drivstoffmangel uten at pilotene hadde kjennskap til det.
 
Uansett så er vel dette nok en gla`historie hvor en erfaren flyger får vist alt han eller hun kan!!!
 
En write off er vel ikke akkurat noen glad-historie, men det som var viktig her var jo selvsagt at samtlige kom fra det uten alvorlige skader.
Sånn sett kan man vel si at det hadde en happy end iallefall.
 
ville ikke en motor normalt stoppet før den andre dersom fuel skulle være grunnen? og har ikke flyet litt batterikapasitet mtp at piloten angivelig skal ha sagt at flyet mistet alt av avionics samtidig? går det evt an at begge motorene trekker fuel fra samme tank og tømmer denne uten at diverse alarmer går av?

ekstremt høy pitch på den der ja. Hva vil drive hydraulikken til "flight controls" dersom begge motorene har stoppet? faller en RAT automatisk ut, eller batteristrøm?

Bare noen undringer, spekulasjoner og tanker..
 
...og i samme slengen starter APU'en opp...

På bildene ser man jo faktisk at innsuget til APU'en er åpen, så enten har pilotene startet den i luften, eller så har den startet selv fordi flyet ble strømløst...
 
Back
Top