Avinor tror på flyrute direkte fra Tromsø til New York

Re: Avinor tror på flyrute direkte fra Tromsø til New York

Det er åpenbart ikke grunnlag for at TOS/BOO-pax alene fyller flyene.

Hvem hadde egentlig trodd at BGO skulle få JFK-rute for noen år tilbake?

Enig her, men nå skal det vel sies at det heller ikke kun er passasjerer fra det sentrale østlandsområdet som benytter direkteavgangene fra OSL?

For alle oss som må bytte fly, la oss si alle fra Trondheim og nordover, så kan det vel være like (om ikke mer) interessant å fly via Bodø eller Tromsø?

Så om prisen et rett og overgangene er gode så ;-)

E!

Innen for 10mil? Javell. Nå ligger 95% av befolkningen i vesteråeln betydelig lengre unna en 10mil. Sortland omlag 13mil, Myre blir 37km extra, Stokmarknes blir 30km extra, Melbu blir 42km extra i forhold til Sortland. Andenes blir ca 98km lengre en til Sortland ifra Evenes.

Jeg selv tror lite på rute til New YOrk, men tror heller mer på en Rute mellom Nord-Norge og Tokyo, jeg jobber i hotellbransjen å kan si at 95% av rommene i vinter har vært belagt av Asiatere fra HKG, TYO og China.

Så en rute EVE/TOS-NRT på fast basis med B787 tror jeg kunne fungert ekstremt godt spesielt på vintereren da det er en HAUG av asiater i Troms under vintersesongen så en rute til NRT tror jeg ville gått ekstremt bra!

Å en B787 burde klare NRT-TOS/EVE uten problemer siden flyene er såpass nye og limitsene er så mye høyere enn A340, B744 osv.

Så der får de bare prøve, men nei jeg tror ikke på TOS/EVE-JFK i nærmeste framtid nei..

Men TOS/EVE-NRT ja..det tror jeg på!

Å en B787 burde klare NRT-TOS/EVE uten problemer siden flyene er såpass nye og limitsene er så mye høyere enn A340, B744 osv.

I've got news for you ..... alder har fint lite med det å gjøre.

Nå må man ikke se seg blind på overskriftene heller. Man drømmer om en sesongrute i neste tiår .... Så deilig og langt unna at man når tiden kommer forlengst har glemt det ..

Kineser har kjøpt 1000 mål i Troms for å lage ett luksus resort for Kinesere.
Da kan vi kanskje få se en charterrute Kina-NordNorge etterhvert

Den kinesiske milliardæren Huang Nubo har kjøpt et område på 1.000 mål i Lyngen i Troms.
Huang og hans eiendomsselskap Zhongkun Group ønsker å utvikle luksuriøse feriesteder i Nord-Europa og har planer om å investere 660 millioner kroner i Norge de neste fem til ti årene, meldte nyhetsbyrået AFP for noen dager siden.

http://e24.no/naeringsliv/kjoepte-1-000-maal-i-troms/22988659

Back