Er det grunnlag for Tromsø-Bodø-New York?
Den overskriften burde vel trekke litt oppmerksomhet.
Men, som en medforumist så riktig sier, Ask Flyprat! Så da gjør jeg det.
Etter litt sen drodling med noen nord-norske kolleger kom spørsmålet på banen: Hvordan vil markedsgrunnlaget post covid, la oss si 2023-24, kunne være for en direkte- eller trekantrute, fra Tromsø og Bodø til USA, da mest sannsynlig N.Y.
Det mest sannsynlige nå som Norwegian har dumpet både Max og langruter blir vel SAS med A321LR? Det er vel lite sannsynlig at noen andre fra denne siden av Atlanterhavet kan tenke seg på å prøve noe slikt? Ei heller amerikanske selskaper høres sannsynlig ut. Widebodyfly blir vel også i største laget?
Så hva sier økonomer, flygere og andre eksperter her på forumet? Galskap, muligens en tanke eller troverdig forretningsidé?
Kjør debatt!
Den overskriften burde vel trekke litt oppmerksomhet.
Men, som en medforumist så riktig sier, Ask Flyprat! Så da gjør jeg det.
Etter litt sen drodling med noen nord-norske kolleger kom spørsmålet på banen: Hvordan vil markedsgrunnlaget post covid, la oss si 2023-24, kunne være for en direkte- eller trekantrute, fra Tromsø og Bodø til USA, da mest sannsynlig N.Y.
Det mest sannsynlige nå som Norwegian har dumpet både Max og langruter blir vel SAS med A321LR? Det er vel lite sannsynlig at noen andre fra denne siden av Atlanterhavet kan tenke seg på å prøve noe slikt? Ei heller amerikanske selskaper høres sannsynlig ut. Widebodyfly blir vel også i største laget?
Så hva sier økonomer, flygere og andre eksperter her på forumet? Galskap, muligens en tanke eller troverdig forretningsidé?
Kjør debatt!