Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Avinor har vunnet anbudet på levering av tårntjenester på Torp de neste 5 årene. Så tyder i hvertfall på de er konkurransedyktige på pris?

http://media.avinor.no/pressrelease...ampaign=Subscription&utm_content=current_news
Sandefjord Lufthavn AS og Avinor Flysikring AS er i dag blitt enige om innholdet i kontrakt om levering av flygekontroll- og flynavigasjonstjenester for de neste fem årene på TORP Sandefjord lufthavn.
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Dette er kanskje eit spørsmål som avslørar litt uvitenheit, men kven andre (enn evt forsvaret) kan levere denne tenesta? Utanlandske "Avinor"-versjonar?
Forsvaret har neppe folk til dette. Andre private (finnes neppe i Norge) eller utenlandske kunne levert dette. Torp kunne vel også selv kjørt opplæring og organsiert seg for å håndtere det selv.
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Flere aktører fra Sverige, England og Tyskland. Blant annet ACR, LFV etc
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Var ikke dette i utgangspunktet et samarbeid mellom Torp og Rygge hvor de delte anbudsutlysningen? Kan det hende at flere har trukket seg siden kontrakten evt. ville bli halvert pga. situasjonen på Rygge?
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Hvor går grensen mellom det å bruke AFIS tjeneste som de fleste kortbaneflyplassene har, eller å bruke flygeledere?
I antall flybevegelser er jo ikke Torp så stor.
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Hvor går grensen mellom det å bruke AFIS tjeneste som de fleste kortbaneflyplassene har, eller å bruke flygeledere?
I antall flybevegelser er jo ikke Torp så stor.

I BSL G 2-1 står det noe om når tårnkontrolltjeneste er krevd, er vel når det er mer enn 15000 bevegelser pr. år og minst 7500 av de er IFR - flyvninger. Eller om flyplassen er godkjent for ILS cat II eller cat III landinger.
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

I BSL G 2-1 står det noe om når tårnkontrolltjeneste er krevd, er vel når det er mer enn 15000 bevegelser pr. år og minst 7500 av de er IFR - flyvninger. Eller om flyplassen er godkjent for ILS cat II eller cat III landinger.

Hvor ligger Torp ift disse tallene ?
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

I følge årsrapporten fra 2015 hadde de i 2015 totalt 37160 flybevegelser (18934 rute, 434 charter og 17792 "annen trafikk")

Årsrapport 2015
 
Back
Top