Onepark overtar for EuroPark på OSL

Re: Onepark overtar for EuroPark på OSL

Men går prisene opp eller ned? Det er dét som betyr noe...

I og med at OSL har som mål at kollektivandelen for reiser til/fra flyplassen skal økes er neppe reduksjon av parkeringskostnadene veien å gå...

Men går prisene opp eller ned? Det er dét som betyr noe...

Prisene skal bare en vei, det er opp, opp, opp...

Har klaget min nød flere ganger til Europark, de har alltid vært helt klare i tilbakemeldinger at dette er 100% styrt av Avinor.

I og med at OSL har som mål at kollektivandelen for reiser til/fra flyplassen skal økes er neppe reduksjon av parkeringskostnadene veien å gå...

Det ser fint ut på papiret ihvertfall ;)

Samtidig som de antagelig tjener bedre penger på parkering enn kollektivistene :rolleyes:

Nøkkelordet her er kollektivandelen. Så lenge volumet reisende øker, og bilistene øker minst så når Avinor sitt mål. Samtidig som de får inn store penger på parkeringsinfrastrukturen sin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Litt "Morsomt" at Europark grunder Snorre Bentsen har utkonkurert Europark, med sitt nye selskap, OnePark. Bentsen har Arne Molden med på laget. Molden startet som Bentsens høyre hånd, i kontoret over postkontoret på FBU, Da Europark ble solg var han Adm dir i Europark, noe han var til et par år siden, da han måtte ha et møte med Bentsen i forbindelse med et P-anlegg i Finnland OnePark skulle overta. Da fikk han sparken, i Europark, for utroskap. Han fikk da umiddelbart jobb i Onepark. Dermed har OnePark god oversikt over kostnadene ved å drive P-Anlegget på OSL.

Billigere blir det nok ikke, rykter om opptil 97% av omsetningen skal til Avinor pluss minus drift. Stemmer nok slik jeg kjenner p-bransjen. Høy status å ha OSL i sin park. Europark sin omsetning er kunstig høy, føyer OSL innom sine regnskap, kontrakten gir nok OK på det på en eller annen måte. Men aldri EP sine virkelige penger. Og så burde nok vært grunn til å se på relasjoner her.. Gamle kompiser, nylig avgått leder fra EP som skal ta tilbake på grunn av et eller annet..Burde være rom for for noen oppegående næringslivsaviser til å lete litt. Dog noen er kanskje litt inhabil. Samt det nok noen svin på Europark sin avtale i sin tid...Som kanskje burde belyses.

Avinor totalt sett hadde inntekter fra parkering på 866 millioner i 2015, så det er klart at dette er en betydelig inntektskilde og noe som kommer godt med til driften av landets flyplasser. Og som andre er inne på, ved hjelp av prisene kan Avinor enkelte plasser klare og vri deler av trafikken over på kollektive løsninger

Og jeg synes ikke det nødvendigvis er så dyrt heller, selv om OSL. Selv kjører jeg ofte, spesielt med barn på slep, og da bruke endel forhåndsbetalte varianter på f.eks P2, synes jeg gir bra valuta for pengene

Back