Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Someone

Moderator
Medlem
Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Avinor har vunnet anbudet på levering av tårntjenester på Torp de neste 5 årene. Så tyder i hvertfall på de er konkurransedyktige på pris?

http://media.avinor.no/pressrelease...ampaign=Subscription&utm_content=current_news
Sandefjord Lufthavn AS og Avinor Flysikring AS er i dag blitt enige om innholdet i kontrakt om levering av flygekontroll- og flynavigasjonstjenester for de neste fem årene på TORP Sandefjord lufthavn.
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Dette er kanskje eit spørsmål som avslørar litt uvitenheit, men kven andre (enn evt forsvaret) kan levere denne tenesta? Utanlandske "Avinor"-versjonar?
Forsvaret har neppe folk til dette. Andre private (finnes neppe i Norge) eller utenlandske kunne levert dette. Torp kunne vel også selv kjørt opplæring og organsiert seg for å håndtere det selv.
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Flere aktører fra Sverige, England og Tyskland. Blant annet ACR, LFV etc
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Var ikke dette i utgangspunktet et samarbeid mellom Torp og Rygge hvor de delte anbudsutlysningen? Kan det hende at flere har trukket seg siden kontrakten evt. ville bli halvert pga. situasjonen på Rygge?
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Hvor går grensen mellom det å bruke AFIS tjeneste som de fleste kortbaneflyplassene har, eller å bruke flygeledere?
I antall flybevegelser er jo ikke Torp så stor.
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

Hvor går grensen mellom det å bruke AFIS tjeneste som de fleste kortbaneflyplassene har, eller å bruke flygeledere?
I antall flybevegelser er jo ikke Torp så stor.

I BSL G 2-1 står det noe om når tårnkontrolltjeneste er krevd, er vel når det er mer enn 15000 bevegelser pr. år og minst 7500 av de er IFR - flyvninger. Eller om flyplassen er godkjent for ILS cat II eller cat III landinger.
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

I BSL G 2-1 står det noe om når tårnkontrolltjeneste er krevd, er vel når det er mer enn 15000 bevegelser pr. år og minst 7500 av de er IFR - flyvninger. Eller om flyplassen er godkjent for ILS cat II eller cat III landinger.

Hvor ligger Torp ift disse tallene ?
 
Re: Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover

I følge årsrapporten fra 2015 hadde de i 2015 totalt 37160 flybevegelser (18934 rute, 434 charter og 17792 "annen trafikk")

Årsrapport 2015
 
Back
Top